Gå til innhold

Gjorde jeg det rette?

Mann_36

Anbefalte innlegg

For ca 2 mnd siden gjorde jeg det slutt med kjæresten og samboeren min over 3,5 år. Bakrunnen er som følger:

For ca 1,5 år siden hadde vi en krangel rett før hun skulle ut på en tur med venner. Hun traff da en type som hun inrømmte at hun ble forelsket i. :grine: Men hun ville ha meg, og forholdet fortsatte. Jeg ringte den gang til han, og ba han om å holde seg unna dama mi.

De har hatt kontakt siden det, men hun sier at det ikke er noe, blir sint og og spør om jeg ikke stoler på henne. Men de har truffet hverandre flere ganger (det hender vi har felles omgangskrets) og da prøver hun å holde det skjult! Jeg har sagt at hun ved å skjule det skaper misstenksomhet fra min side! Jeg har prøvd å prate fornuftig med han flere ganger, men han sier han ikke gjør noe galt så lenge det er hun som tar kontakt med han. (jeg vet han tar konakt med henne også, og at han er interessert i henne)

Men det ble til slutt for mye. Hun skulle på en lengre ferie, og da hadde de avtalt å treffes, noe de også gjorde! :kjempesinna: Da jeg fant ut av dette heiv jeg henne ut....... (Hun sier at det ikke "skjedde" noe, men hvordan kan jeg vite det... Stole på???)

Problemet(!?) er at det virkelig er meg hun vil ha! Ikke han! (hun har fått nytt tlf nr nå fordi han masa så fælt etter at det ble slutt) Men hun er så tjukk i hue at hun ikke skjønner at måten hun opptrer på er feil! Hun har ikke evnen til å se ting fra en annens ståsted enn sitt eget. Ok, hun ser det jo nå i ettertid, og vil ha meg tilbake... Hun ser ikke at måten hun opptrer på skaper stor sorg, sinne, problemer frustrasjon, ikke bare for meg men for henne også! Hun har vært avhengig av meg økonomisk og sliter nå... :(

Jeg kan nok aldrig tilgi henne, kanskje overse det hun har gjort. Men hvordan kan jeg stole på henne igjen? Jeg vil være redd for at det samme skal skje igjen, og være vedig mistenksom når hun får sms, drar på ferie ell. Og hun vil bli sinna....

Men jeg sitter altså her og tviler. Jeg er jo veldig glad i henne, og hun har jo også positive sider....

Hva er riktig?

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Hun burde ikke ha skjult noe for deg angående kontakten med denne mannen, men at hun møtte han trenger ikke bety at det skjedde ting. Likvel skjønner jeg veldig godt at du ikke ville at de skulle ha kontakt når hun allerede var blitt forelelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Tja, hadde det vært meg så tror jeg ikke jeg ville klart å stole på personen igjen. Ikke når det er slike ting det er snakk om. Tillit er veldig skjørt, og brytes den tar det lang tid å bygge opp igjen, dersom det i det hele tatt er mulig.

Du må jo avgjøre hva du vil, men skal dere prøve igjen vil jeg anbefale å stille endel krav, det som skal til for at du skal klare å ha tillit til henne igjen, og hun bør gå med på det dersom hun virkelig mener det er deg hun vil ha.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig sånt... jeg skjønner at det er kjipt å bli mistenkt når man ikke har gjort noe galt, men jeg skjønner også at det blir nesten umulig for deg å stole på henne når det hele tiden gjentar seg at de treffes.

Hva med en skikkelig prat der du sier at hun nesten må velge? jeg er vanligvis ikke for ultimatum, men det kan være nødvendig noen ganger. Si at hun enten må være sammen med deg, eller ha kontakt med ham? Om hun har skaffet seg nytt telefonnummer så er jo det absolutt et skritt i riktig retning :) Noen ganger må man ta et valg for å vise at man virkelig vil være sammen med en person.

Han andre fyren trenger kanskje også å høre at hun sier det ikke er noe mer, ikke bare at du ringer og sier det. Og det bør hun gjøre.

håper det løser seg, skjønner at situasjonen er virkelig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hun har løyet for deg før. Hun kommer til å lyve for deg igjen. Mange mangler evnen til å forstå at de sårer andre. Jeg tviler på at du klarer å utvikle en slik evne hos henne. Det du ser hos henne nå, er ikke innsikt, men anger. Bruddet er over, fortsett videre, ikke se deg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisende John
Men jeg sitter altså her og tviler. Jeg er jo veldig glad i henne, og hun har jo også positive sider....

Hva er riktig?

:vetikke:

Dette er en kvinne som gjentatte ganger har gitt pokker i hva du mener og føler. Hun er ikke noe å satse på, la den andre mannen ta belastningen et forhold med henne er.

(Dette er forutsatt at dere ikke har barn sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere gir meg lignende svar alle sammen, det er jo litt sårt... Men nok fornuftig...

Vi har pratet om det og jeg har stillt krav, men fikk beskjed senere at jeg stilte for mange krav... Jeg hadde håpet på litt større ydmykhet i en slik situasjon...

Vi har ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håil Brillan
Dere gir meg lignende svar alle sammen, det er jo litt sårt... Men nok fornuftig...

Vi har pratet om det og jeg har stillt krav, men fikk beskjed senere at jeg stilte for mange krav... Jeg hadde håpet på litt større ydmykhet i en slik situasjon...

Vi har ingen barn.

Hei Mann36. Først vil jeg utrykke min største medfølelse for alt det vonde du har opplevd frem til du kastet henne ut.

Det er drøy kost å lese slike innlegg, og jeg må nok desverre si meg enig med de fleste andre her som har svart: Ja, du gjorde rett med å kaste henne ut. Nei du bør ikke ta henne tilbake.

Tar du henne tilbake, så vil det sikkert fungere på "halv åtte" en stund, men som du sier tilliten er borte, og dermed vil forholdet bare smuldre opp igjen.

Hun har i mine øyne dritt seg ut. Hadde det bare vært en gang, men neida, hun tråkket på deg mange ganger.

Nok er nok Mann 36, kom deg videre i livet, og finn noen som setter pris på deg.

Hun derimot kan surre videre med denne kødden av en fyr.

(Har utrolig lite sans for sånne tapermenn som henger etter damer som er i forhold. Er helt ok med en fear "kamp" om damenes gunst når de er single, men etter de har valg en må man se "slaget" som tapt. Det er det vi Herrer kaller en Gentleman agreement. Noen har dette, andre ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det dummeste du gjør er å prate med han! Det er mellom deg og samboeren problemet ligger, ikke hos en hun treffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Problemet(!?) er at det virkelig er meg hun vil ha!

...

Hun har vært avhengig av meg økonomisk og sliter nå... :( 

Er det deg som person hun vil ha eller er det lommeboken din?

Jeg forstår godt at du tviler og jeg hadde nok ikke tatt vedkommende tilbake. Jeg hadde hatt store problemer til både å stole på vedkommende og jeg hadde ikke kunnet akseptert mangelen på forståelse for at man har såret en annen person.

Jeg er av den oppfatning at når man har vært utro så er det den som har vært utro som må bevise at de er til å stole på, ikke omvendt - at den bedratte part skal være nødt til å utvise tillit uten grunn. Hun har allerede løyet for deg om at hun hadde et forhold - hvorfor skal du stole på henne igjen? En ting er å være utro, noe annet er å fortsette å lyge når man er fersket og fortsette forholdet for så å komme krypende når den andre part har fått nok.

Jeg forstår selvsagt at du er såret og at du fortsatt savner den hun var. Men jeg frykter at hun er fullt i stand til å såre deg igjen og det ville jeg skånet meg selv for hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Heisann,

Om hun virkelig var interessert i deg hadde hun vel ikke dratt på ferie alene? - Og i tillegg treffer denne andre fyren :overrasket:

Tror rett og slett at hun nå vil ha deg tilbake fordi hun sliter økonomisk, og kanskje var ikke gresset så veldig mye grønnere ppå den andre siden likevel...!

Lykke til uansett - det er bare du som kan ta valget :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Heisann,

Om hun virkelig var interessert i deg hadde hun vel ikke dratt på ferie alene? - Og i tillegg treffer denne andre fyren  :overrasket:

Tror rett og slett at hun nå vil ha deg tilbake fordi hun sliter økonomisk, og kanskje var ikke gresset så veldig mye grønnere ppå den andre siden likevel...!

Lykke til uansett - det er bare du som kan ta valget  :klem:

Enig her.Hun vil ha deg tilbake på grunn av økonomien.Hadde hun vært ordentlig glad i deg så hadde hun respektert deg!Og kuttet kontakten med han andre.Det gjorde hun ikke.Hun valgte tiltross for at hun visste at det plaget deg å holde kontakten og gjøre deg usikker.Da har hun ikke respekt for deg.HUN ER IKKE TIL Å STOLE PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, dere har vært ganske entydige... Det har hjulpet meg til å være mer sikker på at den avgjørelsen jeg har tatt er riktig. Jeg trenger det, for jeg ser henne ganske ofte da vi har sterke felles tilknytninger...

"Hvorfor F_ _n kan ikke livet være en dans på røde roser?"

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me!" :tristbla:

Ergo,-ikke ta henne tilbake. Det er det hun gjør i praksis du skal konsentrere deg om,ikke de fine ordene hun sier.Handling veier tyngre enn ord.

Finn deg en jente som respekterer deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håil Brillan

"Hvorfor F_ _n kan ikke livet være en dans på røde roser?"

:tristbla:

Det kan du si Mann_36 :) Livet gir en slike slag av og til, og det er vel bla de slagene som former oss som mennesker. Forhåpentlig vis noe klokere og mer skarpskodd og forberedt inn i neste forhold.

Ta med deg de positive opplevelsene dere fikk, og prøv å unngå de negative i et nytt forhold. Da går det nok den rette veien skal du se.

Lykke til !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det deg som person hun vil ha eller er det lommeboken din?

Det er vel sånn de fleste kvinnene er.....de vil kun ha penger, penger, penger...kjærlighet finnes ikke i deres verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Det er vel sånn de fleste kvinnene er.....de vil kun ha penger, penger, penger...kjærlighet finnes ikke i deres verden.

Ja,for all del :ironi:

Det er menn som går over lik for å skaffe seg penger, makt og statussymboler.Vel,de fleste da :ironi:

De fleste kvinner skaffer sine egne penger og DELER med mannen :ler:

Jeg for min del lever på kjærlighet,knappenåler og glansbilder og er strålende fornøyd det. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bitten_*

Du sier det er 2 måneder siden du gikk fra henne...hvordan er forholdet mellom dere den dag i dag? Se helt bort fra det hun har gjort nå en liten stund; så tenker du "kan du leve uten henne, den personligheten du kjenner henne for? Elsker du henne ennå? Så til henne; hvordan er hun nå? Viser hun anger? Er hun ydmyk og gjør alt for å få deg tilbake?

Hvis du kan svare ja på alle disse områdene utenom første spørsmålet, så ville jeg gitt henne 1 aller siste sjanse. Det kan være at hun har "våknet" opp når du handlet, når du gjorde noe med situasjonen og kastet henne ut...

Dessuten så får du også et svar på alle dine tviler nå, så klarer du lettere å gå videre uten å se deg tilbake.

Lykke til! Håper det fungerer på den beste måten for deg, om det blir med eller uten henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...