Gå til innhold

I form eller Shape-up?

Anbefalte innlegg

Gjest Nattblomst
Skrevet

Er det noen her som abbonerer på/kjøper fast ett eller begge av disse to magasinene?

Hvilket er best mht innhold? Er interessert i seriøse og lærerike artikler og en sunn og aktiv livsstil, ikke flott-i-en-fei-billigløsninger og slankekurer.

Hvilket blad liker dere best, og hvorfor? Hvor gamle er dere?

Skrevet

Synes generelt det er lite nytt i begge de to bladene. Kan godt kjøpe noen nr, men syns infoen kommer igjen og igjen. Liker Shape Up best, syns iform har litt "billigpreg", men kan ikke sette fingeren på hvorfor akkurat nå, har ikke lest iform siden i sommer sist gang tror jeg.

(Er 26 år)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg ville holdt meg unna begge. De er fulle av feilinformasjon og gammelt oppgulp. Da vil jeg heller anbefale det svenske Fitness Magazine, som du får hos Narvesen og andre kiosker.

Med en pistol mot pannen ville jeg valgt iForm. Og ja, jeg har gått på tilbudene deres om abonnement mange nok ganger. :sjenert:

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg ville holdt meg unna begge. De er fulle av feilinformasjon og gammelt oppgulp. Da vil jeg heller anbefale det svenske Fitness Magazine, som du får hos Narvesen og andre kiosker.

Jeg henger meg på denne anbefalingen her jeg. Svenskene er mye flinkere å fange opp nyheter når det gjelder kost og ernæring og treningstrender enn det de norske magasinene er...

Men shape-up er litt mer sånn allaround da, med litt velvære, pleie, trening, klær osv.. Mens I form er litt mer treningsrettet, men ikke mye.. Men det er de samme gamle mytene som blir tatt opp igjen og igjen i begge bladene.

Skrevet

Jeg abonnerer på shape-up, og jeg synes det motiverer meg fint. Har tidligere lest en del iform, men jeg foretrekker helt klart shape-up. Der blir jeg motivert av treningsreportasjer på hva som er det siste innen trening(noe som inspirerer meg til å prøve nye ting), som nevnt tidligere; velvære og ikke minst treningstøy. Liker at de får meg til å tro at jeg kan se vel ut i treningstøy.

Dessuten er det nesten ikke måte på hvor sunn jeg er den dagen bladet kommer i posten til meg. :)

Skrevet

Bra det var noen som likte Shape-Up her, jeg har nemlig nettopp kjøpt et gaveabonnement til en venn... Hun sa i allefall at hun ble glad sa hun fikk det :ler:

Gjest Camma
Skrevet

Jeg fikk tre utgaver av I Form etter jeg hoppet på et tilbud. Synes det var skikkelig dårlig. Som nevnt over har det et visst billig-preg synes jeg, og ikke så fryktelig mye nytt der. Følte mer jeg bladde i et reklameblad ellerno....

Dessuten har jeg enda ikke fått "premien" min, og det er nå over TO mnd siden jeg takket ja til tilbudet... :fy_fy:

Skrevet

Fikk mitt første Shape up blad i posten i dag etter at jeg bestilte abbonement i forrige blad! Har lest det endel før også, men aldri abbonert eller kjøpt det fast. (min mor gjorde det). Er fornøyd!

Enig med Blomstervase om at man blir veldig sunn dagen man får bladet ;)

Skal sette igang med et forsøksprosjekt med null godteri i ukedagene fremover...så får vi se hvor lenge det varer. Selv om det forøvrig var en artikkel i bladet som kunne få meg til å spise Dundersalt og rustne spiker (mitt yndlingsgodteri!) med god samvittighet...hehe

Skrevet

Definitivt shape-up. Jeg kjøper det alltid og er veldig fornøyd. I form ble litt for "voksent" for meg. Shape-up har ikke bare helse og trening, men også litt mote og shopping-tips. Greit med litt variasjon. Liker også veldig godt kaloritestene deres, denne gangen var det smågodt-test. Anbefales =)

Skrevet

Litt utenfor tema dette, men.

På I Forms hjemmesider står det at man får to utgaver av bladet pluss en løpejakke fra NewLine for bare 50 kroner (ca).

Er det noen som har bestilt dette og kan si hvordan jakken er på? Jeg trenger virkelig en jakke å bruke på joggeturer, og hvis jeg kan få den såpass billig som dette blir det ikke bedre :sjarmor:

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Jeg er 21, har hatt et prøveabonnement på iform og var veldig misfornøyd. Kjøpte Shape-up av nysgjerrighet en gang, og synes ikke det var noe bedre.

Jeg synes egentlig ikke noen av bladene er særlig gode. I disse internettdager er ikke informasjon om verken trening eller mat utilgjengelig, og det som står i disse bladene er ofte ekstremt overfladisk, resirkulering av eldgammelt nytt og av og til selvmotsigende. Jeg gidder ikke betale en femtilapp for å få vite at det er lurt å drikke vann og å få nok søvn. Øvelser og treningsprogram kan man finne på nettet (og i store mengder), dietter finnes på nettet, og alt er helt gratis. (iform har faktisk en ganske ålreit øvelsesbank med små videosnutter på hjemmesiden www.iform.nu)

Om du skal gå for noe, gå for et skikkelig utenlandsk blad, som Fitness magazine eller likn, selv om jeg stort sett aldri kjøper men blar litt i det på Narvesen.

Endret av Kristin_
  • 2 uker senere...
Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Har abonnert på begge, men bestemte meg for å si opp begge fordi det stod egentlig ikke noe banebrytende spennende. Og det man søker finner man (som regel) alltid på internett eller fra venner og kjente.

Men hvis jeg skulle anbefalt et.. Da tror jeg det måtte bli Iform, for det har litt mindre utenom-stoff som f.eks. mote. Det er selvsagt litt av det også, men ikke så mye som i Shape-up.

Men i bunn og grunn er ingen av bladene særlig nødvendige. Man føler seg veldig motivert den dagen du får det, men så legger du det fra deg og når uka er omme har du glemt det.

Skrevet

Shape Up, -garantert. Litt kulere stil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...