Gå til innhold

Sjekking på dagligsdagse steder

Gjest MITO!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vimselot

Dagligdagse steder og sjekking er for meg: pub. Hvis en idiot prøver å dytte på meg et telefonummer ett annet sted, ser jeg på han med forakt. Men jeg kan smile, og får smil tilbake. Det kalles ikke sjekking, men vanlig folkeskikk...

Men hvis du skal sjekke en dame du er interessert i, er det bare å gå på det samme stedet der hun jobber som f.eks. bibliotekar. Når det viser seg at dere har noe til felles etter en stund, går du dit rett før stengetid og spør om hun blir med på puben eller cafe og tar en kopp kaffe... Enkelt.

(Jeg har aldri prøvd det, men jeg vet om andre som har fått napp på den måten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innleder ganske ofte en småprat med fremmede folk og kan ikke huske å ha fått annet enn positive reaksjoner. Mulig jeg har hatt flaks og ikke møtte på de mest lettskremte KG'erne, men tror vel egentlig at det har mer å gjøre med hvordan man oppfører seg.

:Nikke: Samme her

Og en liten øyenflørt og småprat som ender i utveksling av telefonnummer på t-banen eller bussen kan jo være en riktig så hyggelig start på dagen :)

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket opp en dørvakt jeg....kanon full :sjenert: Han var jo så klart klin edru, og hadde det sikkert knallmorro på min bekostning...men det ble da napp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. I dag opplevde jeg det jeg svært sjelden eller aldri opplever: jeg ble sjekka opp, og det på t-banen! :overrasket: Satt bedagelig på t-banen, trøtt som en strømpe og følte meg fæl og ikke veldig sexy for å si det på den måten.(..) Jeg så opp og der satt en mann på rundt 50 år og stirret på meg. Ikke at jeg tenkte noe mer over det, la ikke mye i det i starten. Tenkte at jeg sikkert hadde fått et eller annet i ansiktet, slik at jeg så skikkelig rar ut eller noe. Så jeg prøvde i starten å ikke bry meg. Prøvde å ignorere mannen. Så nærmet t-banen seg fire stopp unna endestasjonen (hvor jeg pleier å gå av) og det var bare oss to igjen på vogna. Kunne ikke unngå å legge merke til han heller. Plutselig begynner han med en litt rar blunking, er ikke helt sikker på hva han prøvde på egentlig, for så å legge kneet sitt inntil mitt. Med fullt overlegg. Da jeg trakk benet til meg, sa han; "ikke?". Jeg bare stirret sjokkert på han.(..) Jeg reiste meg opp og satte meg på et annet sete. Håpet at han bare skulle av så fort som mulig, heldigvis gjorde han det.

Jeg vil beskrive hendelsen som ekkel. Hadde jeg hatt tid, hadde jeg gått av på en holdeplass og venta på neste t-bane. Dessverre var ikke det mulig. :forvirret:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MITO!

Hahahaha :)

Et godt eksempel på hvordan man IKKE bør sjekke noen, og i hvert fall ikke på et offentlig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Hahaha, enkelte vet virkelig ikke hvordan man ikke fremstår som en potensiell voltektsmann rundt damer. "Ikke?" - hahaha, dette er hysterisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste akseptable måte måtte være hvis det var noen jeg regelmessig møtte. slik at jeg hadde hatt muighet til å "observere" vedkommende i lang tid. For eksempel at han tok samme buss som meg hver morgen hele året eller pleide hanlde på samme tid som meg på fredager. Da ville jeg kanskje ikke følt at vedkommende var helt ukjent på en måte.

Hvis en totalt fremmed kom bort til meg ville jeg føle meg veldig mistenksom og ubekvem uansett hvor hyggelig og "normal" vedkommende var.

Endret av Varja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Gyngestol - er dette sjekking? Jeg gjør sånt støtt, uten at jeg har noen som helst planer om å ende opp til køys med damen.

er sjekking det samme som å ha planer om å ende opp til køys med damen?

plutselig ble sjekking bare de som var ute etter kjapp sex, og det er jeg ikke enig i.

utover det, synes jeg det burde vært mye mer vanlig med smalltalk på bussen, i butikken og rundt om ellers, det er hyggelig og det hadde vært mye enklere å snakke til kjekkinger man tenker wow om, dersom det hadde vært normalt å snakke med folk man ikke kjente.

Så hvordan tilnærmer man seg jenta som jobber på treningssenteret? Sånn rent hypotetisk, altså..

:ler:

Jeg er desperat og hadde tatt han med meg hjem.

:ler::ler: (begynnerå føle samme ja.. *fniser*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plutselig ble sjekking bare de som var ute etter kjapp sex, og det er jeg ikke enig i.

utover det, synes jeg det burde vært mye mer vanlig med smalltalk på bussen, i butikken og rundt om ellers, det er hyggelig og det hadde vært mye enklere å snakke til kjekkinger man tenker wow om, dersom det hadde vært normalt å snakke med folk man ikke kjente.

Skjønner at det er ganske fjernt for mange å sjekke på hverdagslige steder. For min egen del tenker jeg at jo flere damer jeg prater med i løpet av livsløpet, jo større er sjansen for å finne den dama som jeg muligens kommer til å ende opp med i fremtiden. Dessuten får alle damene møte en sjarmerende kjekkas som gjør at de har en bedre dag :sjarmor: Det handler heller ikke om å sjekke, men om å ha det gøy, og få masse gode historier å fortelle. En flau insident kan man le av i timesvis.

Sjekking handler da ikke om et kjapt knull. Sjekking på byen kl 3 handler kanskje om det, men ikke sjekking på bussstoppet (Selv om det ikke er utenkelig ;) ).

Utrolig mange som er brydd av smalltalk på bussen, men jeg har ikke tenkt å sitte der å se i setet foran meg når bussen er full av smalltalkmuligheter. Smalltalk er ikke definert som "Hei hvordan går det?". Sånt er uaktuelt i min verden. Mine favoritter er uansett kvinnelige pensjonister, de er utrolig hyggelige og har alltid en god historie på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg innebærer sjekking at jeg har planer om å ende opp til køys med damen.

Men jeg har da ikke sagt noe om kjapp sex. Kan for så vidt godt hende at jeg er ute etter å gifte meg med damen. I så fall tar jeg i hvert fall sikte på å ende opp til køys med henne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Don Giovanni

jeg vil tro at uønsket oppmerksomhet er like lite interessant samme hvilket sted det utøves på. Likeså er ønsket oppmerskomhet velkomment samme hvor det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på fyren. Er han kjekk og sjarmerende kan han stort sett slippe unna med hva som helst av merkelige steder og dårlige replikker. Men er han en tulling blir det bare pinlig uansett.

:Nikke:

Når det gjelder det Yvonne skriver om, så vil ikke jeg kalle det sjekking. Herlighet,den mannen gikk jo langt over streken. Sånt er jo bare ekkelt og skummelt. Sånn sjekking vil vi ikke ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...