Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer med den lille prinsessa. Det er ikke lett når de har det vodt, får håpe det ikke gjentar seg!

Disse små vokser jammen fort, koselig å lese hva du har skrevet. Det er lett å glemme hvor små de var for bare noen uker siden!

Håper dere får en lettere kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heldigvis bare den ene kvelden. Og det er jeg glad for! Mannen tok noen bilder da jeg badet henne i tummytuben, får helt vondt av å se på dem jeg. Snakk om fortvilet, sint og smertepreget ansiktsuttrykk. Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Livet med baby er deilig! Og vi har fått den fineste, deiligste, vakreste og søteste babyen i hele verden :fnise:

Nå går faktisk ammingen litt bedre også. Føler virkelig at det er en slags belønning for at jeg har holdt ut og prøvd så hardt. Tidligere ville hun ha påfyll fra flaska med MME etter hvert eneste måltid, altså gjerne ti flasker om dagen. Hun tok aldri så mye av gangen, men mellom 40 og 85 ml gjerne. De siste dagene har hun, etter flere måltider, ikke villet smake på flaska en gang etter å ha fått pupp. Det gjør det jo litt mer komplisert for meg da, skal jeg lage flaske eller ikke? For vil hun ha er det helt krise om den ikke er klar i det hun slipper puppen ;) Hun tar fortsatt mellom 40 og 85 ml, men nå er vi nede i ca fire flasker i døgnet. Vi vasker og koker fortsatt noen flere enn fire-fem, men det er mest fordi vi blander MME som hun ikke vil ha.

Vi har prøvd med ulike flasker (måtte jo bytte ut Avent-flaskene etter å ha sett FBI på NRK), med ulike merker MME og med og uten malt, og har rett og slett inntrykk av at det ikke er MME'en hun ikke vil ha, hun er rett og slett mett etter puppen. :strix:

Fortsetter dette så skal jeg være veldig veldig glad. Tenk så deilig å kunne ta henne i sjalet eller meitaien og tusle ut, uten å måtte ha med flasker og termos og masse styr når det bare er en liten tur.

Synes både dagsovingen og natta går enklere også jeg, tror vi begynner å bli flinkere til å lese signalene hennes, slik at vi får lagt henne i tide. Helt herlig følelse å kjenne at man begynner å forstå og kjenne barnet sitt. Ikke at legging har vært vanskelig før, men hun har gjerne sovnet i våre armer og så blitt lagt mens hun sover. Nå går det helt fint å ta på pysj, gi henne mat, kose litt og så legge henne våken. Etter to minutter i vogga uten en lyd så sover hun. Det hender vi må opp å putte inn smokken en eller to ganger da, men det er jo ikke noe jobb :)

Livet med baby er ikke så flott og fantastisk som jeg har drømt om i mange år, det er BEDRE! Lykkelig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet med baby er ikke så flott og fantastisk som jeg har drømt om i mange år, det er BEDRE! Lykkelig nå!

Så herlig å lese at det går så bra med dere :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte legge igjen et lite spor her nå :)

Så kjekt å lese at dere koooser dere med jenta :hjerte: Og ikke minst at det går bra med dere alle mann !

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le nå. Etter at jeg skrev om hvor flott hun sover på dagen og hvor lite flasker vi bruker... jahh, i går ville hun ikke annet enn være oppå meg, selv ikke oppå pappaen var bra nok. Legge henne ned ble det bare hylskriking av. Og i natt har hun fått mat halv tolv, to (med flaske), fire (med flaske), halv sju (med flaske) og halv ni. Hun bruker i hvertfall tre kvarter på måltidene når hun får flaske også... så jeg er trøtt i dag!

Nå skal vi ut å gå tur med tante Strandlaken og kusina. Det blir kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har økedøgn? :)

Har man det når man får så mye flaskemelk man vil da? Er jo ikke noen produksjon å øke der lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har fått sovet bedre i natt!

Jeg vet ikke hvordan det er med økedøgn og flaske, men vi har i alle fall ikke opplevd det. Gutten spiser fortsatt samme mengde som han gjorde da han var 2 uker (og bra er det, for han spiste vannvittig mye i starten og var redd vi kom til å komme over litersgrensa mye før 4 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N tror jeg hadde økedøgn enda jeg hadde alt for mye melk. Og da tipper jeg det ikke var for å få opp produksjonen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at det går bedre nå! :strix:

Jeg fikk et godt råd av ei venninne da jeg gikk gravid og grugledet meg til å bli mamma: "Når du tror du har forstått hvordan den lille fungerer, så kan du banne på at hun i neste sekund blir totalt ubegripelig å forstå seg på. Sånn er det bare, forandringene kommer hele tiden" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår lo i går! Helt herlig lyd :D Mannen hadde henne på stellebordet og tullet med henne mens jeg tappet i badevann til henne, og da kom det en herlig latter. :rødme: Så da skriver stolt mor ned at jenta var 2 måneder, 2 uker og 2 dager da hun lo skikkelig for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...