Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Jeg har lekt med jenta mi i dag, hun smilte og syntes tydelig at det var moro. Ikke så avansert lek da, tok henne på panna og sa panne, tok på kinnene og sa kinn osv... var moro en lang stund det :)

Det er så moro å følge med på henne, ser tydelig forskjell i utseende, oppmerksomhet, våkenhet, interesse og ikke minst sosialisering på disse snart fire ukene hun har vært utenfor magen. Rett og slett overveldende fantastisk.

Aricept: Ja, det gjør det litt lettere å godta, når man vet at det er grunner til det som vi ikke har noen mulighet til å kontrollere. Håper det går bra med deg og lillegutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så moro å lese at alt er bra :)

Signerer det du skrev om utvikling, som om jeg skulle skrevet det selv. Ser liksom forskjell fra dag til dag.

L begynner å få litt dobbelthake nå, og jeg synes det er så søtt, han var jo så tynn ved fødsel. Men begynner å jevne seg litt ut nå gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelthake er søtt det Minnimusepus, jenta mi har også det, selv om hun er relativt slank og nett. Vi bruker fortsatt tøyet i 50 og 56 vi. Men hun har flere sånne "strikker" rundt armene da, særlig ved håndleddene, det er jo bare supersøtt.

Også må jeg si hun vet å snurre mammaen sin rundt lillefingeren (eller kanskje det er mest tilfeldig enda :ler: ) Denne uka har hun hatt annenhver dag som sovebaby og annenhver dag som våken, men trøtt sutrebaby. Det er jo koselig at hun er våken og følger med, men ikke når jeg ser hun er stuptrøtt og ingenting er moro. Jeg blir sliten av sånne dager også, selv om det ikke er skriking så er det knirking og smågråt avbrutt av bitte små lurer. Blir gående å huske i knærne og bysse hele dagen, for hun begynner gjerne igjen om jeg setter meg ned et øyeblikk. Må si det er deilig når mannen kommer hjem og kan ta over litt en stund ;)

Men mest av alt er det kjempekoselig med baby da. Jenta er jo verdens herligste og jeg ville ikke byttet bort denne tiden med noen. Nå begynner hun å bli sterkere også, "står" med stive bein på fanget mitt i korte stunder allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta!

Husker tilbake til når jenta mi var 4 uker...var veldig koselig, men også veldig slitsomt. Hun hadde mye vondt i magen, men vips så ble hun tre mnd og alt gikk seg til. Nå er hun snart et år...hvor har tiden blitt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvordan livet forandres når man blir mor :klemmer: Jeg husker spedbarnstiden som noe veldig slitsomt, men også en fin tid. Levde i en boble i nærmere ett år, jeg :fnise: Nå som jeg er i gang med hverdagen igjen, er jeg glad jeg kom meg gjennom det, og så vet jeg at det blir lettere neste gang ;) Og veldig godt å ha noen å dele gledene og byrdene med. Og det fantastiske er jo at de stadig gjør nye framskritt hver eneste dag, så man kjeder seg i hvert fall ikke :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har hun blitt så stor, og så sterk i nakken at vi har tatt i bruk meitaien mormor har sydd :) Jeg bare elsker å ha henne tett inntil meg i bæretøy. Sjalet blir masse brukt og nå kan vi altså begynne med meitaien også. Moro å variere litt også, selv om sjalet nok foreløpig er favoritten.

Og :hallo: Koselig med hilsninger i boka mi, særlig når det bare er oppmuntringer om å kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig bra! Jeg har vært på 6ukerskontroll i dag. Alt er bra med meg, stingene har grodd fint og jeg er i gang med å prøve å trene opp bekkenbunnen igjen. Lillejenta hadde også time til kontroll i dag, men legen var syk så det ble utsatt. Jeg fikk alikevel veid og målt henne da, siden jeg alikevel var der. Hun er nå 57 cm lang, altså en økning på 7 cm på 6 uker. Og hun veier 4565g, så hun har gått opp i overkant av en kg.

Kledde av henne for veiing på stellebordet ved siden av en gutt på halvannen uke, da så jeg virkelig at hun har blitt stor ja :) Helt merkelig.

Merker at hun blir større på søvnvanene også. Nå har hun begynnt å sovne for natten sånn ca i nitiden, og da sover hun til ni-titiden dagen etter, avbrutt av 3-4-5 matpauser. Så er hun mer eller mindre våken hele dagen. Hun har noen smådupper på fem minutter og gjerne en lengre lur på ettermiddagen. Koselig med våkentid, hun er så blid og oppmerksom. Følger med på hva jeg gjør, smiler og vifter med de små armene sine. Hvis jeg gaper opp munnen, eller stikker ut tunga mot henne noen ganger gjør hun det samme til meg, og så smiler hun voldsomt og spreller med hele seg av glede. Nesten så jeg spreller av glede også, det er jo så morsomt at hun faktisk kommuniserer på sitt vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror lillemin syns ho var litt fin og :fnise:

Hihi, det tror jeg også. Han er jo bare så nydelig da. Fikk noen fine bilder av dem sammen :) Såå herlig med hans (relativt) store, solbrune hånd som holder i hennes bittelille. Vakre er de, barna våre. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi en tung kveld, veslejenta bare gråter og gråter. Ser tydelig at hun har vondt i magen og det gjør vondt langt inn i hjerterota å ikke kunne hjelpe henne mer en jeg kan.

Selv ikke tummytuben hjalp særlig, selv om det lettet litt for henne da. Så vi veksler på å bysse, kose, synge og gynge henne. Så sovner hun, helt utmattet og svett, for å våkne med et skrik litt senere. Stakkars stakkars liten :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...