Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!


Kvist

Anbefalte innlegg

Da har jeg snakket med to legesekretærer og en gynekolog :) Det går helt fint å ta pergo og penicillin samtidig. De skal ikke påvirke hverandre. Ringte først fastlegekontoret og spurte og der var legesekretæren bare rimelig sikker, så hun ba meg ringe gynekologen, derfor ble det så mange. Men nå er jeg i alle fall trygg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så fint at det gikk å ta de samtidig. Da er det jo bare å sette igang! Hvordan virker pergoen egentlig? :sjenert: Har ikke lest så mye om det...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sovet lenge, kost meg med lang dusj og god frokost. Også har jeg tatt de to første pergo-pillene. Kjenner på meg at jeg fortjener å skjemme meg selv litt bort i dag, så etter at jeg har hentet sykemeldingen min skal jeg se om jeg finner meg noe lekkert undertøy :sexy: Kanskje en time hos en hudpleier også? Føler meg helt grå og grumsete etter å ha vært syk en liten evighet. Vi får se hva det blir.

Må bare vekke grisen og la han få lufte seg litt og få litt mat før jeg går. Han er sovedyr han! Søøøøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke hudpleietime i dag, ble nye fine støvletter istedetfor:) Og deilige nye varme tøfler, og litt lekkert undertøy. Også har jeg vasket tøy, vasket opp, vasket på kjøkkenet, skiftet på sengene, vasket gulv og ryddet en hel del i dag. Nå skal jeg kose meg med Frustrerte Fruer, nylaget kaffe og nye tøfler på beina. :kaffe:

Savner mannen min da, han ringte akkurat og sa at jeg ikke trengte å sitte oppe og vente på ham. Han begynnte 0700 i dag morges, og skulle jobbe enda mange timer... nå drev de å skulle bestille en runde til med overtidsmat. Stakkars. Nå blir han sliten nå. Jaja, bra det ikke er EL tid nå da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig å være syk! Vil bli frisk NÅ! :fryser: Sitter her med vondt i ørene, dotter og tett i hele hodet. Lyst til å gjøre ting, lyst til å være på jobb, men orker såvidt litt lett husarbeid. Æsj. Ikke noe moro i det hele tatt. Ikke er det noe ålreit å høre på musikk heller, blir så rar lyd for tida. *sutre*

Hadde en fin morgen sammen med mannen da. Han jobbet til 03.30 i natt, og sov derfor litt lengre i dag. Så da ble det hyggelig frokost sammen før han dro på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en lang dag. Bare meg alene med tankene mine :( Tenker på baby, tenker på fremtiden, tenker på økonomi... bekymrer meg, drømmer meg bort, legger planer... slitsomt!

I tillegg til all grublinga i dag har jeg fått gjort masse i huset, det går greit når jeg tar det rolig og ikke har hodet nedover ;)

Arg. NÅ kom jeg på at jeg skulle ha tatt en viktig telefon i dag, på dagtid. Æsj, hvorfor er det sånn, kommer alltid på sånt etter elleve om kvelden... jaja, får ta det i morra da, selv om det egentlig er en dag for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos tannlegen. Null hull :) Har aldri hatt hull i tennene mine jeg, og det er jo ganske vanlig blandt unge voksne nå. Tannlegen snakka en del om hvor viktig tannstell og tannpuss er med barns tenner. Og hun sa at 90% av grunnen til at jeg har fine, sunne og sterke tenner i dag, er foreldrene mine som var flinke når jeg var 6-12 år. Resterende 10% er en blanding av gode gener, ålreite sukkervaner, og min egen tannpuss.

Hun sa også at barn av voksne som aldri ahr hatt tannproblemer oftere får det, kanskje fordi foreldrene blir litt sløve. Vi har jo aldri følt det på kroppen hvordna det er å ha hull. DEt ga i hvertfall meg noe å tenke på.

Etterpå har jeg og grisen gått tur i solskinnet, på bare veier. Deilig at snøen smelter :) Skikkelig vårfølelse. Og så har jeg bakt en nøtte/sjokoladekake som enten blir bursdagskake til svogers 15årsdag, eller den går i fryseren til en annen gang. Venter på tlf om bursdagsbarnet skal feires på restaurant eller hjemme... Lukter veldig godt her nå. :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det kakespising :) Mannen er avgårde og klipper seg nå, og når han kommer tilbake så skal vi dra til svigers i bursdagsselskap. Er en stund siden jeg har sett dem nå, det kommer til å bli veldig hyggelig.

I dag har jeg tatt siste to pergopillene, kan ikke si jeg har merket noen bivirkninger. I hvertfall ikke enda. Kanskje bortsett fra at jeg har vært mistenkelig fin i huden siste dagene, faktisk følt meg vel med å gå ut helt uten sminke på huden. Og det er ikke ofte. Ikke en kvise eller urenhet i sikte :) Fornøyd! :sexy:

Nå skal jeg pakke ned litt tøy og toalettsaker, regner med at det blir sent i kveld, og da er det greit å ha valget om vi vil kjøre hjem i natt eller sove over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så fint at du "bare" har gode bivirkninger av pergoen. :sminkedokke:

Fin hud høres utrolig bra ut...Jeg har aldri slitt så mye med huden som jeg gjør nå om dagen, tørr og fæl og ingen fuktighetskremer funker! Prøvde Dr. Hauscka men, den hjelper heller ikke, enda den skulle visst være "superbra"... :sur:

Så koselig med bursdagselskap!

Kose dere masse. :)

Håper vi sees snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12 i dag, og jeg syns jeg merker EL-slim. Har i hvertfall snodig utflod som jeg ikke pleier å ha...

:humpe:

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er rar i dag... så trøtt så trøtt så trøtt, har ømme brystvorter. Og mat smaker ikke godt i det hele tatt i dag heller. Og jeg innbiller meg selvfølgelig at det er fordi jeg er gravid ;) Selv om jeg innerst inne vet at det ikke er så stor sjanse, og om jeg er det så er det lissom bare et par-tre dager siden EL... om jeg hadde EL da.

Æsj, mest sannsynlig er det enda en infeksjon i kroppen. Lei av dem. Nå vil jeg at immunforsvaret mitt skal blir sterkt og tøft, og stå i mot dumme basselusker. :sur: Men klarer ikke helt å slippe tanken på at kaaaaanskje er det noen inne i magen min. Det hadde vært noe det :)

Sånn ellers har vi besøk av mannens lillebror, han er med mannen på jobb denne uka. Han har arbeidsuke på ungdomsskolen. Fordi vi bor et stykke unna så bor han hos oss nå. Merker det er uvant å ha ansvar for å få noen opp om morgenen. Rart med andre mennesker å huset, rot på steder vi sjelden roter, lyder jeg ikke er vant til og sånt. Og ikke minst tenåringsslampen som tramper ned trappa på hælene 60 ganger i løpet av en ettermiddag. Gahh! Men, det er jo veldig koselig at han er her da. Kjempehyggelig å ha et så godt forhold til bror/svoger, men slitsomt når jeg er så trøtt.

*gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Håper det står bra til :)

Du har vel lært mange nye ord, siden du har en tenåring i huset. ;)

Nå skal vi spise lørdagsmiddag snart, kjempesulten! :sikle:

Hilse mannen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 23 i syklusen i dag, og jeg er småuvel og småkvalm. Var det i mer eller mindre hele går også... Var en hyggelig dag i går da, besøkte en gammel skolevenninne og hennes lille datter på tre år. Stor stas for en treåring å gå tur med grisen :) Etterpå dro vi hjem og sløvet og nøt roen i huset etter at vi bare ble to igjen.

:vinke: MinnieMoose!

Jada lært flere nye ord, tror ikke jeg kommer til å ta dem i bruk da :) Hvis noe var morsomt, eller lattervekkende så sa han lol. Jeg og mannen fnisa veldig av det for det er jo en gammel forkortelse fra den gangen internett var baby... lenge før kule femtenåringer fantes. Men asså, forkortelser uttalt som ord, er ikke det rimelig teit da? Er ikke engang helt sikker på at han vet hva det står for heller...

Nå skal søndagen nyyyytes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

:ler: lol.. Hørte faktisk en gutt som brukte det når jeg satt på bussholdeplassen en gang. Han snakka i tlf og sa lol. Da klarte jo selvfølgelig ikke jeg og la være å le. Så der satt jeg med latterkrampe helt alene. Han kikka ganske rart på meg for å si det sånn, men herregud. Skjønner at jeg ikke er helt ung(26... :ler: ) lenger gitt.

Ha en superduper uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært på sykehuset og tatt blodprøve, får svar på progesteron nivå om en ukes tid. Og mannen har levert sædprøve. Blir spennende å få svar på den, regner med at den er helt normal da. Etterpå var vi på biltilsynet og bestillte oss nye førerkort. Hehe, litt somlete kanskje? Har hatt de nye navnene siden april i fjor.

Så måtte mannen på jobb noen timer, var visst helt krise der og de klarte seg ikke uten han, så han jobbet noen timer selv om han egentlig hadde dagen fri. Jeg tittet i butikker så lenge. Mye lekkert vårtøy nå ja. *sikle* Har lyst på ny kjole til konfirmasjon til våren, fant faktisk flere som så spennende ut. Og når mannen var ferdig med å avverge kriser på jobb gikk vi og spiste lunsj på kafé. Koselig.

Syns fortsatt jeg er småuvel og uggen i kroppen... er dag 25 i dag. Regner med at Pergoen skal ha gitt meg nogenlunde normale sykluser, så det er bare noen dager til jeg kan finne ut om jeg er syk eller om det er noe mer spennende på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.Så spennede det var her da.Måtte bare innom og lese litt om deg og pergo for jeg har nemlig fått pergo selv i dag. Ble litt mye og sette seg inn gitt. Bra kvinneguiden finnes sier jeg bare. Good luck. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Skogmusa. Lykke til med pergo du også.

Har lest og lært masse om sånt her inne jeg også. Leste masse om kjipe bivirkninger, og gruet meg litt til det. Hehe, og den eneste bivirkingen jeg merket var fin, glatt og jevn hud som strålte. Må legge til at det har gått over nå da, nå er jeg tilbake til vanlig igjen.

i dag føles det som om mensen er i anmarsj, uten at det er noe spesifikt jeg kan gi som grunn. Men så har jeg jo aldri særlig plager før mensen, kanskje litt for lite plager, dne har kommet veldig overaskende og ubeleielig noen ganger. *huske å ta med tamponger*

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig vær i dag, kooooost meg ute i sola på jobben i dag. Og etter jobb har jeg gått tur i byen sammen med ei venninne og så var vi på kafé etterpå. Lenge siden jeg har sett henne, det var veldig hyggelig og skravle litt igjen. Egentlig burde man gjøre sånt oftere, det er jo så deilig med sånn jenteprat.

Fått større og skikkelig ømme pupper i løpet av dagen, men fortsatt ikke noe behov for tampongene :) I dag er det fire dager til IKM'en jeg fikk oppgitt av gynekologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...