Gå til innhold

Motorsport forurenser


Gjest Rosin

Anbefalte innlegg

Hva syns dere egentlig om motorsport nå i disse Rally-VM tider? Jeg syns i grunn at det er rart at slik forurensende kjøring blir regnet som sport. Jeg har lest at de har kjøpt klimakvoter for utslippene de vil ha under VM, men jeg syns likevel ikke det rettferdiggjør motorsporten.

Jeg tenker litt lignende om racerbåtsport også.

Hva er andre sine tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk ikke tenkt på det før, men det er jo sant. Kjempeflott at de betaler for det, men er enig i at det godt kunne vært begrenset

Dessverre trenger vi en ganske kraftig holdningsendring ang. bil for at det skal være en realitet. Jeg har ingen tall på det, men jeg tror vanlig folks bilkjøring er mer forurensende enn sportskjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kunne hele sporten vært avviklet på grunn av utslippene, men det kommer vel ikke til å skje. Da er det i det minste bra at de betaler for seg slik at man kan sette inn miljøtiltak andre steder for de pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at vanlige folks sydenreiser burde begrenses, for det forurenser nok adskillig mer enn motorsport! Men av en eller annen grunn tviler jeg på at folk flest vurderer hvor eller hvordan de reiser på ferie? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at vanlige folks sydenreiser burde begrenses, for det forurenser nok adskillig mer enn motorsport! Men av en eller annen grunn tviler jeg på at folk flest vurderer hvor eller hvordan de reiser på ferie? ;)

Vi reiser på ferie i Norge i år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kunne hele sporten vært avviklet på grunn av utslippene, men det kommer vel ikke til å skje. Da er det i det minste bra at de betaler for seg slik at man kan sette inn miljøtiltak andre steder for de pengene.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del kunne hele sporten vært avviklet på grunn av utslippene, men det kommer vel ikke til å skje. Da er det i det minste bra at de betaler for seg slik at man kan sette inn miljøtiltak andre steder for de pengene.

Helt enig, jeg også.

Synes generelt sett at utøvelser som innebærer motorer ikke bør eller kan kalles sport...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at at dette i hovedsak er en symbolsak og da spesielt for de som ikke synes noe om slik aktivitet i utgangspunktet. Jeg ville f.eks. heller ha brukt kreftene på å få begreneset tomgangskjøring på alle områder. Ville hatt mye mer å si for hver enkelt i tett befolkete områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at motrosport utgjør noen stor andel av utslipp, siden det er en fritidsaktivitet, og da blir det en symbolsak. Overflødig bilkjøring til og fra butikken er nok ett mye større problem. Når de i tillegg betaler en miljøkvote for å holde på med det, så er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Jeg tror ikke at motrosport utgjør noen stor andel av utslipp, siden det er en fritidsaktivitet, og da blir det en symbolsak. Overflødig bilkjøring til og fra butikken er nok ett mye større problem. Når de i tillegg betaler en miljøkvote for å holde på med det, så er det helt greit.

Signerer denne, er mye større problem at mannen i gata tar bilen ned på butikken flere ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Jeg vil ikke bagatellisere dette problemet ved å henvise til at det finnes større problemer...

Motorsport forurenser sikkert (jeg har ikke spesielt god greie på forurensning) men jeg vet at motorsport støyer en del. Man kan ikke kjøpe seg støykvoter.

Støy vil jeg si er et samfunnsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det største problemet er den vanlige mann i gata som tar bilen på småturer. Men samtidig så syns jeg det er betenkelig at motorsport blir regnet som sport med påfølgende signaleffekt. Så vidt jeg kan se forherligher dette aktiviteten.

F.eks. Paris - Dakar motorsykkelrennet. Hva er meningen med at vi skal forsøple ørken og økosystem med et meningsløst motorsykkelrenn på denne måten?

Videre syns jeg det med å kjøpe klimakvoter er litt det samme som å gi klær til fretex. Ja, det er bedre å gi enn ikke å gi klær til fretex. Det å gi klær til fretex er ikke milljøvennlig i seg selv, i og med at det vitner om et overflodssamfunn. Men det er mer miljøvennlig enn å hive ting på søppeltdynga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg syns at det er mye større miljø problem at vanlig mann i gata tar fly når han skal reise på ferie enn at han tar bil når han skal til butikken. Det er ingen annen maskin i verden som forurenser så mye som fly og den forurenser mange, mange, mange ganger mer enn bil. Og i disse billig fly dager har flyreiser bare økt og økt.

Folk tar fly tom på de strekninger de brukte å ta tog før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...