Gå til innhold

TAROT


Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Jeg var en ivrig hobby-tarot-spådame før. Brukte "rider" stokken. Det er veldig vanskelig og utfordrende, men også veldig givende og interessant/morsomt!

Pga en masse hendelser (som ikke har med tarot å gjøre) la jeg vekk kortene. Nå har jeg kjempelyst til å ta det opp igjen.

Er det andre her som holder på med tarot? Jeg har tusen spørsmål! Må kjøpe nye kort. Noen som har gode erfaringer med bestemte typer? hva med tolkningsbøker/kurs? noen tips?

Klem fra Embla som trenger litt "påfyll"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ugh. crowley-kortene er skumle. måtte bare kvitte meg med dem. anbefales ikke.

husker ikke navnet på stokken jeg bruker, men den er temmelig tradisjonell. og temmelig treffsikker. anyway, synes det er greiest å holde meg til en stokk med trad. symbolikk heller enn all slags alternative varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel..

Det er ikke så lett å gi råd om tarotstokker. Man skal kjøpe dem som føles rett for deg.

crowley-kortene er vel egentlig mer avanserte enn ridlerkortene f.eks. (Utseende altså)

Kjøp de kortene DU føler for. Det blir litt feil å anbefale noen for deg. Selv har jeg ridler white-stokken og trives med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. de 'skumle' crowley-kortene: dette er en del år siden, og jeg husker ikke helt detaljene. det hadde vel mest med magefølelse og badvibes å gjøre. seinere møtte jeg en annen person som hadde samme opplevelsen og prøvde å bli kvitt sine egne crowley-kort ved å dytte dem på meg. nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan være fordi du overtok noen andres kort.

D bør man ikke gjøre.

Jeg har hørt noen som mener det er bedre å få kortene fra noen i stedet for å kjøpe dem selv... Er ikke sikker på om de mente brukte eller ubrukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er veldig enig med sexysadie. Jeg har også hørt at man ikke skal arve andres kort, men det blir noe annet om det er ubrukte kort du har fått i gave. Men kanskje det går ann å rense de for negative energier som det gjør med krystallsteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med Tarot og har gjort det siden jeg var 15 år.Jeg er 27 år nå.Man må ikke ta noen kurs nei.Jeg har masse bøker som jeg har lest.

Jeg har ikke opplevd noe ekkelt som har med tarot kortene å gjøre.

Jeg er veldig overtroisk og har vært hos spåkoner osv.

Jeg synes det er utrolig artig å holde på med kortene.Og de har alltid stemt.

Noe så utrolig også.

I england er de helt utrolige.Der selger de alt mulig rart.

Krystallkuler,pendler,kort og alt mulige ting jeg ikke har sett før.

Der ble jeg spådd,og det var skremmende :-?

Mange av mine hemmeligheter kom fram.

Hva er egentlig de Crowley kortene?Jeg vet bare at han var satanist og en galning.Men jeg har ikke sett kortene.Kan noen beskrive dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikka såvidt på mine tarotkort som jeg har. Er ikke sikker på hva slags kort det er, jeg, det sto ikke i velkomstpakken min. (Fikk med tarotkort da jeg meldte meg inn i bokklubben Energica) Det er utroooolig mye å sette seg inn i, så jeg har ikke prøvd å legge enda. Er man nødt til å ha satt seg veldig inn i alt før man prøver å legge første gangen, eller kan man sitte med boka foran seg som instruksjon? Jeg har veldig lyst til å prøve å legge, men jeg vil ikke gjøre det før jeg vet om jeg kan legge selv om jeg ikka har fått satt meg så mye inn i det enda. Har lest gjennom sånn kjapt "Den store boken om tarot" men jeg husker jo ikke så mye derfra siden jeg har lest kun en gang (sånn delvis skumlest).

Jeg har ingen tips å gi deg, men det virker jo virkelig spennende da!! Litt skummelt også, hehe... :lol:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg legger kort i ny og ne, men passer litt på å legge for meg selv for mye...

Jeg har ikke holdt på så lenge enda da men jeg syntes det er kjempe spennende..... :)

Da jeg kjøpte kortene mine hadde de maaaange stokker å velge mellom så de ba meg kjøpe den som tiltalte meg mest....

I tillegg kjøpte jeg Den store boken om Tarot av Jane Lyle. Den syntes jeg er veldig god og forklarende.

Det tar en tid før man kommer inn i det også, jeg tar ikke kortstokken ut så ofte, for man skal visst legge når man har den rette stemningen og ikke på måfå.

Jeg er ikke noe flink enda men jeg blir flinkere og flinkere til å tyde kortene og meningene tror jeg.

Uansett så er det morsomt og litt creepy å se hvor masse som egentlig stemmer av kortene som kommer opp syntes jeg.

Lykke til med kjøp av kort og alt hvertfall.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke bruk tarotkortene mine på snart et år nå. Kjøpte to sett i England, et billig skvip og et mer eksklusivt sett. Har i alt tre sett, og det tredje stjal jeg fra søstra mi for flere år siden, shame on me. I ettertid har jeg ikke hatt så dårlig samvittighet for denne ugjerningen, da jeg fikk vite, som noen allerede har nevnt i tråden, at kortene har best virkning dersom man enten får de i gave eller rett og slett "knabber" de av noen andre :oops:

Jeg er ikke så dreven i gamet at jeg automatisk vet ha de ulike kortene representerer. Må alltid tolke de med hjelp fra en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så spennende ut m Tarotkort legging.

Ingen har lagt kort på meg før....

Kan noen av dere der ute gjøre det over nett....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har et enkelt spørsmål:

Hvor i all verden får jeg fatt i tarotkort?

På vanlig bokhandel? ...jeg har ikke funnet :(

Har veldig lyst å lære meg, bare på gøy. Se om det ligger noe i det!

Birthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kan være fordi du overtok noen andres kort.

D bør man ikke gjøre.

neida, mine var nye. etter at jeg hadde kvittet meg med dem, var det en venn som prøvde å prakke på meg sine, fordi han fikk noia.

ellers synes jeg ikke crowleys kort er så gode å bruke uansett, foretrekker de variantene som er mer tydelige i forholdet mellom visuelt uttrykk og betydning.

as propos nye/brukte kort : ville helst unngå å arve, ja!

og jeg har ingen tro på at det har noe for seg at man ikke selv skal anskaffe sine egne kort. du må velge selv, mener jeg. det er DIN magefølelse i forhold til stokken som er relevant.

kort kan du få kjøpt i velassorterte bokhandler, i oslo kan du f.eks gå til tanum på karl johan, de har et visst utvalg. butikken bør ha flere stokker å velge mellom. de bør ha en demonstrasjonsstokk av hver type som er åpen, du bør kunne se på hele stokken før du bestemmer deg. du bør få ta på kortene og kjenne hvordan de ligger i hånden, se på bildene om de kommuniserer til deg. stokken du kjøper er det best om er forseglet.

mine kjøpte jeg i en butikk ved camden lock i london for rundt ti år siden, men jeg har forsåvidt sett den samme stokken i salg i norge. men skal du likevel til storbritannia, er utvalget større der.

det samme gjelder utvalget av bøker. du trenger flere hvis du skal fordype deg i noen grad, de legger alle vekt på forskjellige aspekter. det holder IKKE med heftet som pleier å følge med kortene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...