Gå til innhold

Alternativ gave


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Ofte tenker jeg på hvor mye unyttig man både gir bort og får i gaver. Hvor mange boller, lysestaker, vaser og duker har jeg ikke fått som bare blir liggende i et skap?

Når vi skal kjøpe gaver tilmin mor og mine svigers, er det alltid et svare strev å greie å komme opp med noe de ikke har fra før.

Jeg har herved bestemt meg for å tenke nytt. Før jul hørte vi masse om disse gavene som gikk ut på å kjøpe f.eks ei geit. Jeg synes sånt er veldig bra.

Ellers synes jeg det er en strålende idè å gjøre som en venninne av meg ofte gjør; gi bort opplevelser e.l. Det kan være kino- eller teaterbilletter, gavekort på massasje eller fotbehandling, osv. (Håper de reiser kollektivt når de skal bruke gaven, da :ler: )

Selv ønsket vi oss barnevakt en hel helg av svigers til jul for ett par år siden, men vi fikk noe skikkelig unyttig i steden... Håper ikke det sier mest om ungene våre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir faktisk mest glad for opplevelses-gaver jeg (og bøker!!!). Er så sær på klær, interiør etc at det skal MYE til å kjøpe noe jeg er 100% fornøyd med.

Gavekort på en god restaurant eller på kino er midt i blinken for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - gavekort på opplevelser er flotte gaver! Jeg fikk gavekort til skjønnhetssalong en gang, og det var glimrende.

Dessuten er dyr olivenolje, balsamico o.l. ypperlige gaver til matinteresserte! Og vin selvsagt.

Jeg liker ikke å få ting i gave, med mindre det er noe spesielt jeg har ønsket meg og trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...