womanpower Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Dersom ja?.... rimelig og god ..... Vi er to stykker som skal dele trådløs. Så hvilke av de er best? 1. DLink DI-524UP ? 2. D-Link DI-604 Bredbåndsrouter, UPnP 4P 10/100 switch, NAT, VPN 3. D-link DI-704P 4. D-Link 108Mbps Trådløst Internet Gateway AirPlus XtremeG, 802.11g, 4 10/100 port 5. D-Link 54 Mbps Trådløs Router 802.11g, 4 10/100 port, QoS, USB print 6. D-Link DI-624 Trådløst Internet Gateway 108Mbps SuperG, 802.11g, 4 10/100 port 7. Linksys Trådløst Router med Linux 54Mbps, 4-port switch, 802.11g/b, Linux 8. Linksys Trådløst Router/Gateway 54Mbps, 4-port switch, 802.11g/b 9. D-Link Router Bredbånd VPN 40 (DI-804HV) 10. D-Link Express Router, 4p switch Brannveggsfunksjonalitet, DHCP, VPN, DMZ ELLER andre? Er så GRØNN i data
Gjest Tessmira Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Vi har kjøpt nå og ble annbefalt Linksys WRT54GL av alle vi snakket med. Fungerer kjempe fint og skal være veldig lite tull med dem :smile:
womanpower Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2007 (endret) Vi har kjøpt nå og ble annbefalt Linksys WRT54GL av alle vi snakket med. Fungerer kjempe fint og skal være veldig lite tull med dem :smile: ← Ok, - tusen takk skal du ha!!... Men kan 2 personer bruker samme trådløs, blir det saktere? eller går det bare fint? :D Endret 12. februar 2007 av womanpower
womanpower Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2007 MEN.. Hvilke av de tre linkene e best ? 1. http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58291# eller (litt forvirret mellom nr 1 og 2) siden samme NR men forskjell f.eks - Linksys Trådløst Router med Linux (WRT54GL) og - Linksys Wireless-G Broadband Router (WRT54GL) HVILKE AV DE ER BEST? 2. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID= 3. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308929
Gjest Tyr Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har den i den første linken. ( link en og to, er samme ruter ) Den er uten tvil et trygt valg.
Gjest Bobcat Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 (endret) Aner ikke. Har ikke testet dem alle sammen, så jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Videre vil valget avhenge av hvilke behov du har (switch? kryptering? Filtrering? 802.11-standard? brannmur? osv). Det eneste jeg vet er at jeg er svært fornøyd med Linksys-routerne. Nå bruker jeg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308929 Edit: Altså din link nr 3. Funker som bare det! Endret 12. februar 2007 av Bobcat
womanpower Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2007 Aner ikke. Har ikke testet dem alle sammen, så jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Videre vil valget avhenge av hvilke behov du har (switch? kryptering? Filtrering? 802.11-standard? brannmur? osv). Det eneste jeg vet er at jeg er svært fornøyd med Linksys-routerne. Nå bruker jeg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308929 Edit: Altså din link nr 3. Funker som bare det! ← Ok, høres ut som alle tre er gode....... Jeg er grønn i data dessverre.... eneste jeg vil er bare å surfe internett med trådløs internett he he ........ sjekker mail, lese vg etc, spiller ikke på nettet og slik nr 3. har fått mange gode anbefalinger ja.... hmm
Gjest Tyr Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 (endret) Ok, - tusen takk skal du ha!!... Men kan 2 personer bruker samme trådløs, blir det saktere? eller går det bare fint? :D ← Husk at du må bruke kabel til ruteren, når du skal gjøre den klar til bruk. ( Les manualen som følger med ) Dersom begge bare bruker nettet til surfing osv.. merkes det ikke på hastigheten. Om en av dere starter en større nedlasting, da merkes det. Gå for nr. 3 du. Endret 12. februar 2007 av Tyr
womanpower Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2007 Husk at du må bruke kabel til ruteren, når du skal gjøre den klar til bruk. ( Les manualen som følger med ) Dersom begge bare bruker nettet til surfing osv.. merkes det ikke på hastigheten. Om en av dere starter en større nedlasting, da merkes det. Gå for nr. 3 du. ← altså bruke kabel til trådløs router fra modem/eller via kabel tv? Altså skal jeg kjøpe en liten kabel?...... Hva er forskjell mellom 2 og 3? Må nr 3 skrues på veggen? Men er vel bedre rekkevidde med nr 3?
womanpower Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2007 altså bruke kabel til trådløs router fra modem/eller via kabel tv? Altså skal jeg kjøpe en liten kabel?...... Hva er forskjell mellom 2 og 3? Må nr 3 skrues på veggen? Men er vel bedre rekkevidde med nr 3? ← For å være nøye, det er vi to som skal bruke samme trådløs..... Så hvilke er det best av de to? ..... men hvis man vil bruke kabel istedenfor trådløs, så går det an? men sikkert kun en? så.... link passer til de fleste bredbånd leverandører?
Gjest Tyr Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 Den ene (PC / lapptopp) må kobles til ruteren, når du skal konfigurere den. ( innstillinger, passord, kryptering osv...) Etter det kan du ta bort kabelen. Tror ikke det er så stor forskjell mellom 2 eller 3. Og det sier jeg uten å ha studert de så nøye. ( selv har jeg nr 2. ) Hverken nr 2 eller 3 må skrues fast i veggen. Tenk heller på at de blir helt gjemt bort. De skal sende ut et radiosignal.
Cronos Skrevet 13. februar 2007 #12 Skrevet 13. februar 2007 Ser at alle 3 har mulighet for å bruke 4 kabler samtidig hvis man skulle ønske å bruke kabel. Ellers ville jeg kanskje ha gått for den hos XD ettersom jeg er fan av Linux og ser en fordel med at den kjører på Linux. Jeg ville uansett ikke gått for den på Elkjøp, ettersom den er dyrere, og jeg ikke uten videre kan se hva jeg får igjen for prispåslaget i forhold til de andre. Ellers har jeg kjørt Linksys endel, og den har fungert smertefritt.
womanpower Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2007 Ser at alle 3 har mulighet for å bruke 4 kabler samtidig hvis man skulle ønske å bruke kabel. Ellers ville jeg kanskje ha gått for den hos XD ettersom jeg er fan av Linux og ser en fordel med at den kjører på Linux. Jeg ville uansett ikke gått for den på Elkjøp, ettersom den er dyrere, og jeg ikke uten videre kan se hva jeg får igjen for prispåslaget i forhold til de andre. Ellers har jeg kjørt Linksys endel, og den har fungert smertefritt. ← Hei igjen! :D Jeg vurderer å abonnere Light hastighet : 2000/350 eller Classic hastighet : 4000/600 ... Er det bra nok for trådløs? .....Og for 2 brukere?
Gjest Tyr Skrevet 13. februar 2007 #14 Skrevet 13. februar 2007 Light holder i massevis, dersom dere ikke har planer om mye nedlasting.
womanpower Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 13. februar 2007 Light holder i massevis, dersom dere ikke har planer om mye nedlasting. ← Greit - men hvis man tar classic så kan man laste ned filmer eller blir det litt for treig? ............ tåler router begge to både light og classic?
Gjest Tyr Skrevet 13. februar 2007 #16 Skrevet 13. februar 2007 Ruteren takkler begge hastighetene. Du kan fint laste ned filmer med Light også, velg bare et tidspunkt hvor dere ikke ellers er nettaktive. Det neste er jo prisen, er Classic mye dyrere, blir det ikke lett å forsvare merkostnaden.
womanpower Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 13. februar 2007 Ruteren takkler begge hastighetene. Du kan fint laste ned filmer med Light også, velg bare et tidspunkt hvor dere ikke ellers er nettaktive. Det neste er jo prisen, er Classic mye dyrere, blir det ikke lett å forsvare merkostnaden. ← He he , tusen takk skal du ha, du har vært en stor hjelp!! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå