Gå til innhold

Er du en storforbruker av mobiltelefoner?


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Selv har jeg bare eid 3 stk i hele mitt liv. Jeg har byttet dem inn fordi de har vært ødelagte (umulig å reparere).

Mange jeg kjenner kjøper ny mobil bare fordi de finner en som er kulere enn den de har, og akkurat de tror jeg faktisk altfor mange gjør.

Gjør du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg vil ikke si at jeg er noen storforbruker. Jeg har hatt mobiltelefon i ganske nøyaktig 10 år og jeg har nå min fjerde telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Jeg er på min tredje, og hadde det vært opp til meg og ikke tyven så hadde jeg kun vært på min andre fortsatt. Forbannede tyver! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min fjerde nå. Min nåværende er den første som er kjøpt ny, de tre andre har tildels vært så utdaterte at de har fremkalt latter ved framvisning... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shockgirl

Nei, har min fjerde mobil nå. De tre forrige mobilene mine ble ødelagte, så måtte bare kaste dem, dessverre.

Nå bruker jeg mamma's gamle. Den er elendig. Men jeg er fornøyd så lenge jeg kan ringe og motta telefoner, og skrive/motta smser. Trenger ikke kamera, radio og alt annet tull og tøys på mobilen. Det enkle er ofte det beste. :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min 3. telefon i "karrieren", så noen storforbruker er jeg ikke nei. Jeg har byttet dem ut fordi batteriet har vært utslitt (og nei, men får ikke så lett nytt batteri til en gammel telefon, det er enklere og rimligere å få en ny, telefonen er jo uansett såpass "utdatert" når jeg bytter den ut, at den er "oldtids"...)

Å kjøpe nye når den gamle fungerer ville ikke falt meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på min 3. telefon. Husker ikke heelt når jeg fikk min første, men tror det var i 1999. Har vært veldig fornøyd med de jeg har hatt. :) Men skal innrømme at jeg nå kikker etter en ny, fordi jeg har tenkt å bytte abonnement, og da passer det så bra å kjøpe ny telefon samtidig. Og det er ikke noe galt med den telefonen jeg har, men den nærmer seg 3 år, og jeg forventer jo at batteriet ikke vil vare evig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min fjerde telefon på ti år nå. Den første jeg hadde var den eneste jeg byttet ut uten at det var nødvendig, mest fordi den veide en halv kilo. (Og jeg gav den videre til noen andre.) Har bare kjøpt ny to ganger, og de siste to telefonene har jeg byttet dem til meg brukt fra andre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min 6. telefon (tror jeg) på ca. 15 år.

Bytter primært fordi de går i stykker. Når jeg kjøper ny så vil jeg ha en av dagens modeller, så jeg er allikevel litt kresen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min første telefon i 1998 og etter en kjapp opptelling har jeg kommet frem til at jeg har hatt seks telefoner. Én har blitt stjålet, tre har jeg skiftet ut fordi de ble ødelagte - og de resterende to har jeg ingen bedre grunn for at de ble skiftet ut enn at de har vært utdaterte.

Men jeg har faktisk gitt bort fire av de fem telefonene jeg har byttet ut, så noen har fått glede av mitt "avfall".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min første mobil i 1999 og har min tredje i bruk nå. Den er 3 år gammel og begynner å bli litt skranten, så jeg må nok ha en ny snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er en storforbruker... :sjenert: Pleier å si at jeg er en idealist, men en materialst på et område: mobiltelefon. :ler:

Men det har jeg tenkt å endre på nå - skal ikke kjøpe før jeg trenger. Driver og endrer innstillingen min der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-

De gangene jeg har byttet mobiltelefon så har det vært fordi de har gått i stykker. Dette er vel min tredje nye mobil siden 1999, har og arvet to mobiler (måtte ha to stykker mens jeg bodde utenlands, en norsk og en engelsk) som har takket for seg en etter en. Satser på at den jeg har nå kommer til å holde noen år, liker ikke å måtte sette meg inn i sånt på nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg bytter telefon fordi jeg har drept de gamle. Sluppet dem i gulvet osv. Den forrige havnet i vannskåla til bikkja, og døde. Jeg har hatt telefonene stort sett i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja...mediumforbruker tror jeg, men kjæresten min får en ny mobil omtrent hvert år fra jobben.

På Spaceworld (kanskje andre steder også?) så har de en innsamlingseske for gamle mobiler. For hver mobil får Røde Kors 50 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stk på 10 år.

Den første ble for tung, og ingen sendte meg meldinger fordi de trodde at den var for gammel til slikt. Byttet da jeg ikke fikk nytt batteri.

Den andre arvet jeg og fikk ikke tak i nytt batteri, da det måtte byttes.

Den tredje var rett og slett dårlig.

Nå har jeg en bra mobil, og ser ingen grunn til å bytte den ut, før den slutter å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fem på åtte år. Den ene ble stjålet, og de andre har blitt brukt til de har takket for seg.

På Spaceworld (kanskje andre steder også?) så har de en innsamlingseske for gamle mobiler. For hver mobil får Røde Kors 50 kroner.

Så smart! Jeg får ta meg en tur dit- har to eller tre gamle mobiler liggende (jeg er ikke den kjappeste til å bli kvitt spesialavfall nei... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...