Gå til innhold

Silikonark til baking


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Silikonark til baking??? Jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om det engang... :sjenert:

Hvordan fungerer de? Slipper bakverket greit? Ok å rengjøre? Hvor mye koster de? Hvor får man kjøpt dem?

Mange spørsmål som jeg er sikker på at mange av dere kan svare meg på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Silikon er generelt genialt. Så lenge du lar det du baker få kjøle seg litt ned slipper det kjempelett! Anbefaler både kakeformer og bakeark. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en gang, og ble ikke imponert. Bakverket hang fast og arkene var vanskelige å rengjøre etterpå. Arkene er jo store og tynne og rullet seg bare rundt i kummen som en diger gummilefse.

Men, jeg kjøpte en billig variant. Tenkte faktisk jeg skulle prøve igjen med evasolo eller noe annet dyrt merke, tenker at de sikkert er bedre laget.

Jeg håper det finnes noe som er såpass stivt og lite at det kan stå i oppvaskmaskinen, så får man heller bruke to ark på platene. Oppvaskmaskinen min liker nemlig ikke sånne store ting som ligger på toppen av den andre oppvasken. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt silikonark til baking. De fungerer utmerket, og jeg opplevde ikke at de var vanskelig å rengjøre. Men så har ikke jeg oppvaskmaskin, da...

Kan ikke huske at det var spesielt dyrt, heller. Tror jeg kjøpte det på ICA, men problemet er at jeg ikke finner det nå... De har ganske lang levetid (tror kanskje vi hadde vårt i 2 år..?), men de blir naturligvis slitt etterhvert, og jeg vil ha nytt ark! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har da sånne ark i de fleste butikker med kjøkkenutstyr (tynne bakepapirtype) - sist så jeg det hos Glasmagasinet.

Synes de er helt suverene jeg - og ikke vanskelige å vaske - bare litt Zalo - og varmt vann i kummen. Klart de blir litt slitne etterhvert - men etter et par år er det jo bare å bytte dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kikke på Glasmagasinet. :)

Har i grunn forventet å finne det i matbutikker, men det er vel for mye å håpe på -det kunne jo ta plassen fra pc'er, tvapparater eller andre nødvendige matvarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan anbefale disse! Jeg pleier å kjøpe i Danmark og vasker dem for hånd. AKkurat nå er jeg tom, så jeg er veldig glad for linken til Clas Ohlsson, får ta meg en tur dit og kjøpe noen nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...