Gå til innhold

- Er det voksenbilett?


pusejenta

Anbefalte innlegg

I går opplevde jeg noe som virkelig gjorde at jeg måtte le :ler:

På vei inn bussen, stopper jeg og tar opp en hundrings da jeg ikke hadde småpenger og sier : til byen. Da spør sjåføren om jeg er voksenbilett? :overrasket:

Hahahaha...........

Jeg er snart 26 år og har aldri opplevd lignende! En ting er det å av og til bli spurt i døra på utested om legg, men å bli spurt om alder på bussen?

Nei nei......... Skal jeg føle meg fornærmet eller smigret :legrine:

Har dere noen morsom lignende historie?

Det hører til at jeg var helt edru. Hm, kansje det var dette som gjorde utslaget :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

:ler: Jeg har faktisk også opplevd dette 2-3 ganger de siste årene, senest i høst. Jeg er 24, noe som vil si at de er usikker på om jeg er nesten 10 år yngre enn jeg er.

Det rare er at jeg alltid har blitt tatt for å være eldre enn jeg er, helt fra jeg var liten. Nye folk jeg blir kjent med pleier også å tro at jeg er eldre enn jeg er.

De gangene dette har skjedd, har jeg også hatt på meg sporty klær, vært usminket og håret i hestehale. Vennene mine sier også at jeg har et veldig snilt og uskyldig ansikt, så kanskje det spiller inn.

Da jeg var 14-15, måtte jeg forøvrig alltid vise legitimasjon for å få barnebillett.

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det, sist for ikke så lenge siden. Men de spør ikke om leg på polet lenger, så jeg må da se voksen nok ut. Regnet derfor med at det var et kompliment. :) Jeg svarte i alle fall: "He he he! Gjett!? ;) " - og fikk voksenbillett. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Jeg opplever også det titt og ofte! Men når den dumme bussjåføren tror jeg er barn sier jeg ja, så sparer jeg de penga! Men på toget opplever jeg det aldri, kun buss. Synd jeg tar mest tog da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det da jeg reiste med fly sammen med min lillebror som da var 12 år. Jeg var 19 tror jeg. Han hadde reist alene den ene veien, og så ble jeg med ham på flyet tilbake. Da vi skulle gå ombord i flyet, ropte en av de ansatte til oss: "Reiser dere sammen med en voksen?" :ler: "Ja" svarte vi, og gikk fnisende inn på flyet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo nesten umulig å se alderen på foløk i den alderen dere beskriver. Det er jo tenåringer som ser ut som de er langt oppe i tjueårene og omvendt.

Men jeg var vitne til en litt morsom episode: en dame i femtiårene kommer og ber om enkeltbillett, hvorpå sjåføren spør om hun skal ha vanlig voksenbillet. Da utbryter damen: "åhh, ser det ut som jeg er 16 år!", hun var tydelig smigret. Sannheten var vel heller at sjåføren lurte på om hun skulle hatt honnørbillett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (da 23 år) var på vei fra høgskolen, raskeste vei til byen var å ta båten over elven. Båten gikk rett ved skolen, og jeg hadde høgskolesekk. Likevel ble jeg spurt om jeg skulle ha barn(under 12). (Nå kostet billetten to og fire kr eller noe sånt så forskjellen der var ikke akuratt den største)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tilbudt flybilett jeg var noen år for gammel til, men aldri bussbillett da. Jeg ble da jeg var 18 tatt feil av, dvs, noen trodde min kusine var meg og motsatt. Hun var ti... Jeg har blitt nektet inngang på en bar, jeg var vel ikke mer enn 3-4 år over aldersgrensa da...

Nei, det er stort sett dette med min kusine og meg som er det "groveste", og det er tross alt edre folk med tykke briller som har gjort denne feilen. Vel og merke TO ganger da, de tok feil av oss da hun var 15 også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte tilbudt - eller tildelt barnebillett på bussen.

En dag fikk jeg utdelt honørbillett på bussen, gitt. :ler: (Tror bussjåføren trodde at han gav meg barnebillett da, honør og barn kostet det samme.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tilbudt flybilett jeg var noen år for gammel til, men aldri bussbillett da. Jeg ble da jeg var 18 tatt feil av, dvs, noen trodde min kusine var meg og motsatt. Hun var ti... Jeg har blitt nektet inngang på en bar, jeg var vel ikke mer enn 3-4 år over aldersgrensa da...

Nei, det er stort sett dette med min kusine og meg som er det "groveste", og det er tross alt edre folk med tykke briller som har gjort denne feilen. Vel og merke TO ganger da, de tok feil av oss da hun var 15 også...

Ikke det morsomste å bli tatt for å være 10 når man er 18. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma som er 50år, ble spurt om hun skulle ha barn eller voksen billett på bussen.....! :ler: Helt sant! Jeg trodde hun tulla når hun fortalte det, men var ikke en spøk! Greit hun ser veldig bra ut for alderen, men det finnes da grenser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ofte spurt om jeg skal ha barnebillett. Jeg er riktignok tidlig i tjueårene, og ser ynge ut enn jeg er. Sa en gang at jeg ikke var barn, men voksen da han spurte - og sjåføren lurte på hvorfor jeg ikke bare sa jeg var barn. Jeg svarte at jeg ikke så noen grunn til å snike til meg barnebillett på bussen, og han syntes jeg var snill som ikke løy siden jeg så veldig ung ut. :klø: Jeg gidder ikke gjøre meg til kjeltring for tjue kroner.

Men det drøyeste var da jeg og mamma skulle ta toget, hun var nærmere femti og rynkete. Og han spurte om vi var to barn til Oslo - hvorpå mamma sier ja. Hehe. Og han gir oss to billetter og går videre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cowgirl

Jeg blir ofte spurt om jeg er barn på bussen, særlig når jeg går i uteklær.. hehe :)

Er bare i begynnelsen av 20-årene, men grensa på barnebillett her er vel 16.. mao ser jeg ut som en 15 åring av og til, fint å ha en 7-8 år og gå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg var vitne til en litt morsom episode: en dame i femtiårene kommer og ber om enkeltbillett, hvorpå sjåføren spør om hun skal ha vanlig voksenbillet. Da utbryter damen: "åhh, ser det ut som jeg er 16 år!", hun var tydelig smigret. Sannheten var vel heller at sjåføren lurte på om hun skulle hatt honnørbillett :ler:

Mamma som er 50år, ble spurt om hun skulle ha barn eller voksen billett på bussen.....!  :ler: Helt sant! Jeg trodde hun tulla når hun fortalte det, men var ikke en spøk! Greit hun ser veldig bra ut for alderen, men det finnes da grenser  :ler:

Sikker på at dere ikke snakker om samme person da :ler:

Jeg er 23 år, og er ofte blitt tatt for å være yngre enn det jeg er.

*Det skjer fortsatt at jeg blir spurt om jeg er barn på bussen en gang i blant.

*Da jeg fløy for et par måneder siden, ble jeg spurt av flyvertinnen (eller flyverten-det var en mann) om hvor gammel jeg var. Jeg svarte at jeg er 23, og han ble ganske flau...

Er også en annen episode, som skjedde for 2-3 år siden, men husker jeg ble ganske så irritert:

Jeg var oppe på kontoret på Høgskolen jeg gikk på. Der står en mann og snakker med en eldre dame bak disken. Så utbryter han: "Næh, er du og besøker bestemor du?"

:ler:

Tror han ble litt flau da jeg fortalte; nei, det var jeg ikke... Jeg skulle bare hente en karakterutskrift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fjerna mandlene. Da jeg våknet opp fra narkosen var jeg kjempekvalm. Jeg brekte meg noe helt forjævlig. Da sier sykepleieren: "stakkars liten, har du ikke mamma eller pappa hos deg"?. Jeg svarer: "eh... jeg er faktisk 29 år" :ler:

Hun kunne IKKE ha lest journalen min når hun ikke engang visste hvor gammel jeg var. Tipper det var ganske flaut for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pappa måtte vise leg på polet en gang han skulle kjøpe vin, han var over 40 og hadde helskjegg. han flirte litt og det viste seg at han var en _god_ del eldre enn han bak disken...

jeg har ikke blitt spurt om leg på et par år nå *juble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg har svært sjelden blitt spurt om legitimasjon på utesteder eller på polet. De er altså sikker på at jeg er over 18 eller 20, men bussjååførene er usikker på om jeg har fylt 16..?

Vi kan vel konkludere med at det er mye med øyet som ser. Mistenker de middelaldrende sjåførene for ikke å være de beste til å bedømme alder. Selv om man skulle tro de var spesialtrent i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koffeine

Faren min på litt over 50 var litt betuttet her om dagen etter å ha tatt bussen. Han hadde bare lagt penger på disken, og sjåføren hadde gitt ham honnør-billett uten å spørre en gang. Og han ser virkelig ikke eldre ut enn han er, han har alltid blitt tatt for å være 10 år yngre. Så det var nok et lite sjokk :)

Konklusjonen må vel være at bussjåfører er veldig dårlige på det der med alder, eller evt. svaksynte (ikke særlig betryggende...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble spurt om legg på polet på 26 års dagen min,-og jeg kjøpte vin med 18 års grense...da var jeg meget fornøyd! Særlig siden jeg følte meg sliten og dradd når jeg dro hjemmefra...kom ut derfra blid som ei sol! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...