Gå til innhold

Å få 1 pluss 1 til å bli 3..!?!


~Capricorn~

Anbefalte innlegg

Linn3c: Håper du har hatt en strålende dag snuppa :klem:

----------

Er helt ødelagt i hodet nå...ble litt langt det kurset. Greier ikke følge med i 10 timer jeg...merket jeg ramlet ut litt mye på slutten..men begynnelsen var bra da. Men på slutten var det en del sånn som jeg ikke liker..sånn 'skriv ned målene dine for livet' og 'hvordan har du det nå' opplegg..tegn det inn i en sirkel.. :sprettoy:

Så nå er hodet mitt overfylt av informasjon, og har mest lyst til å legge meg. Men får snart besøk. Så skal vi spise forsinka boller i dag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God fastelavenstirsdag da :ler:

Bedre sent enn aldri da :ler:

---------------------

I dag var det tidlig opp igjen. Begynte halv ni. En rolig og grei dag på jobb da. Var kjempetrøtt da. Og rett etter jobben gikk jeg og trente litt. Men var ikke så veldig flink i dag da. Sykla i 25 min, litt styrke, 5 min på step og 10 min på mølla (jogga 6 og gikk fort i 4) :trene:

Nå står kyllingen i ovnen og jeg er kjempesulten...og trøtt og sliten...mannen sitter og spiller. Han har vært på kurs i hele dag. Så litt senere skal vi se film på senga tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tidlig opp igjen. Begynte halv ni. 

Og det kaller du tidlig? :ler: Begynte på jobb 7 i dag jeg.. dvs gikk hjemmefra 0615 :Gjesp:

Bare innom med en STOR klem til deg. Tenker på deg og følger med selv om det er lite skriving :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.15 :overrasket:

DET er tidlig det :Gjesp:

Jeg syns det er tidlig å klokka på til halv syv-syv jeg...i dag våknet jeg elleve... :sjenert:

Siden vi ikke har barn, har jeg ingen planer om å stå opp tidlig jeg altså. Da sover jeg til jeg våkner når jeg ikke MÅ opp tidlig.. :ler:

Er nemlig skikkelig b-menneske jeg.. ;)

Herlig avatar du hår fått deg da :hjerter:

-------------------------------

I dag har jeg hentet siste rest av resepten min og. Så nå har jeg to nye pakker med 'yndlings'-pillene mine.. :ler:

På tide å få i seg litt mat før jeg skal gå til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kvart over seks er ikke morgen, det er midt på natta da ;)

Jeg nyter mine siste måneder hvor jeg kan sove lenge, så jeg sover til klokka halv ti/elleve hver dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

06.15  :overrasket:

DET er tidlig det :Gjesp:

Jeg syns det er tidlig å klokka på til halv syv-syv jeg...i dag våknet jeg elleve... :sjenert:

Siden vi ikke har barn, har jeg ingen planer om å stå opp tidlig jeg altså. Da sover jeg til jeg våkner når jeg ikke MÅ opp tidlig.. :ler:

Er nemlig skikkelig b-menneske jeg.. ;)

Herlig avatar du hår fått deg da :hjerter:

Men det er verdt det da ;) Min mann og jeg bytter på å begynne kl 7 og kl 9. Når jeg begynner på jobb kl 7 henter jeg Milla Sofie i barnehagen tidlig (slutter da ca kl 1430-1500) og får mer ettermiddagstid med henne :)

Og B-menneske er vi flere av ja ;)

Ikke sant jeg har herlig avatar! Verdens fineste faktisk.. Helt objektivt sett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hvordan går det med deg? Går du fortsatt på enkel pergokur, eller har du blitt oppgradert til dobbel nå?

Håper du har mange fine vinterdager. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs N: Ja, det er sant det. Er midt på natta :Nikke::ler:

Ja, du må sove mens du kan..snart blir det nok opp ganske tidlig..midt på natta liksom..i 5-7 tida eller noe.. :ler:

*misunnelig* vil og måtte stå opp 'midt på natta'... :sjenert:

Eeyore: :kyss:

Meta: Ja, det er nok absolutt verdt det for å få mer tid med snuppa utover ettermiddagen :klem:

Ja, avataren din er herlig da. Jeg syns jo alle unger er søte da. I dag ga jeg banan til en liten gutt som var med på handletur. Satt jo nesten og sikla når de kom bort til bananene, så da fikk han en av dem vi likevel hadde måttet kastet (bare fordi den var litt brun på skallet..inni er de jo helt fine..)

Blueberry: Går greit med meg. Fremdeles enkel dose. Er på 4.kuren nå. Hadde lyst til å ringe etter forrige kur og høre om dobbel dose. Men da var jeg så sliten og lei av masse bivirkninger at jeg ikke orka rett og slett. Gikk kjempelangt ned i kjelleren og slet veldig med å komme meg opp igjen. Så da fant jeg ut at enkel dose var like greit. Begynt å trene igjen og. Fått fokuset over på noe annet. Har ikke tenkt så mye på prøving denne mnd. Vet at vi traff bra på EL, og noe mer kan jeg ikke gjøre likevel. Men skal prøve å overvinne telefonskrekken min og ringe gyn. Høre om det i det hele tatt vil ha noe å si om jeg går på dobbel dose. Har jo EL fra før.

-------------------------

Nå holder jeg på å lage mat. Sliten etter jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt må jeg si at du imponerer meg! VELDIG! Du har vært prøver i mange år nå...og det uten å ha fått noen resultater av noe slag enda! At du ikke er mer bitter er virkelig imponerende! :klem: Jeg skammer meg litt over at bitterheten til tider tok helt overhånd hos meg...det er ikke enkelt når alle ser ut til å få til det du ønsker deg mest i hele verden, og får det til å se så enkelt ut at du nesten vil grine! (folk som blir gravide etter å ha glemt en p-pille eller to...eller de som blir gravide på første forsøk bokstavelig talt...etc.) Det er virkelig knalltøft å være prøver, spesielt når det går over mange år!!

En annen ting er at du nå har begynt på h*******-pillene! :ler: De er jammen ikke enkle å hanskes med når du virkelig reagerer på dem! Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du beskriver av bivirkninger! Jeg sa faktisk til legen min ved en anledning at disse pillene burde ha en tilleggsresept på ekteskapsrådgivning..for de er virkelig farlige! :ler: Du går fra dypeste avgrunn til høyeste topp på 0.03 sekunder..og det er utrolig slitsomt! Jeg vil ha det til at det er mest slitsomt for den som tar tablettene, men må jo innse at det tar nok på for de stakkars mennene våre også... :ler:

Utrolig kjedelig at du ikke har hatt resultater av dem enda..men samtidig klør jeg meg litt i hodet over at du fikk utskrevet Pergo når du har EL på egen hånd! Det er vel bare standard prosedyre..men!

Jeg håper inderlig at dere kan komme raskt videre nå, hvis dette viser seg å ikke gi resultater! :klem:

Jeg vet at dette sannsynligvis er det siste du vil høre..fordi det høres så utrolig enkelt ut...men er det vanskeligste som finnes når du er prøver..men..De gangene vi fikk klaff, var de gangene der vi OVERHODET ikke hadde hatt tid til å tenke prøving...de syklusene der vi ikke hadde talt dager og anpasset oss etter EL osv..Faktisk de syklusene vi hadde avskrevet på forhånd som helt mislykkede prøveperioder fordi vi ikke hadde hatt tid til å fokusere på det! :ler: DA satt spiren der! Merkelige greier... :ler: Men nå er det ikke slik for alle...og jeg mener ikke å gi deg velmenende råd...bare en liten påminnelse om hvor merkelig kroppene våre fungerer! ;)

Tror at treningen din kan bli en kjempefin "avledningsmanøver"...ganske enkelt fordi det kan være greit å skyve litt rundt på fokus iblant... ;) Du er kjempeflink!!

Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har funnet frem den nye dagboken din før nå.... :sjenert: og nå tok jeg jo helt av her! Håper du unnskylder at jeg tok helt av i dagboka di her!! :ler:

Følger med deg...selv om jeg ikke legger igjen så mange spor etter meg! Skal prøve å bli litt flinkere til å si hei når jeg er innom..! Det setter jeg pris på selv også!

Ha en flott søndag!!

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig å få hilsen i dagboka mi da, Madden :klem:

Ligger nok en del bitterhet i meg og...men prøver å skyve det unna da...for en gang skal vi få det til vi og..på en eller annen måte. Dermed basta!!

Og ja, veldig mange har det neste for lett..blir misunnelig når folk får det til uten en gang å ville det selv..og blir litt irritert over folk som klager etter å ha prøvd i en mnd eller tre uten å få det til...et par mnd er liksom ikke noe lenge. Prøv et år eller fire istedenfor. Det gjør noe med en som person. Har nok mistet noe av meg selv i løpet av denne tiden, men har jo fått mye tilbake og egentlig. Motgangen gjør jo at man blir sterkere. Lærer en god del om seg selv..både på godt og vondt. Men det er tungt å plutselig få den tøffe virkeligheten slengt i trynet. Jada, jeg er sikker på at jeg skal ha unger på en eller annen måte. Likevel greier jeg ikke se for meg at vi har unger om ett år..om to år..eller om tre år... Det gjorde jeg for fire år siden..da jeg fremdeles var kjempe-positiv og trodde alt skulle være lett. Det er jo det man får høre hele tiden. At voksen-gymnastikk uten riktig beskyttelse fører til befolkning av verden... :sjenert:

Ja, så var det disse j**** pillene da...(glad du ikke skrev dette innlegget i neste uke forresten :ler: ...da hadde jeg nok begynt å grine allerede ved første linje...skal ingenting liksom...sitter og griner når jeg ser tegnefilm...eller får tårer i øynene om noen spør hvordan det går...og spesielt sliter jeg om de spør hva som er galt...for: alt er galt..hvorfor får 'alle andre' det til så lett..hva galt har vi gjort liksom..så det er kort vei ned i kjelleren, og laaang vei opp igjen..tungt å takle både hormonene og den store nedturen samtidig..)

Tror jeg fikk pergo for å få bedre kvalitet på eggene og festemulighetene. Men har jo begynt å lure litt nå da. For leste på pernille.info at en del får EL-blødning, fordi livmorslimhinnen kan lekke litt blod midt mellom østrogenstupet rett før EL og før det har blitt produsert nok progesteron til å opprettholde livmorslimhinnen...kan jeg ha for lite progesteron da kanskje..:klø:

Ville ihvertfall forklart hvorfor jeg er sikker på at vi ahr klart det enkelte ganger..så forsvinner alt av symptomer idet mensen kommer..(jaja, sikkert bare noe jeg innbiller meg...)

Denne gangen har jeg bestemt meg for at ikke teller. Gikk rimelig langt ned sist. Så nå er det på en måte pause, og så får vi ta det skikkelig neste gang (litt slemt å planlegge å få barn i desember da.. :ler: ) Men vet vi traff bra på EL, så da slapper jeg mer av uansett. Fokus på trening istedenfor. Prøve å bli litt trenings-narkoman :trene::ler: Har heldigvis broren min som drar meg ut døra..ellers ville det nok gått så som så med treninga.. :ler:

Jeg følger med på deg og da, selv om det har blitt dårlig med hilsener i det siste.. :sjenert:

Skal bli flinkere på det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde jeg meg på å lage ny mat. Ble neste helt vellykka og :ler:

Surra bacon rundt kyllinfilet og steikte det inni ovnen, sammen med potetbåter :sikle:

Men neste gang må kyllingfileten være i ovnen litt kortere tid..ble litt tørr..jaja, Mannen syntes det ble bra da (sleika nesten fatet..)..bare jeg som er perfeksjonist.. :ler:

Så var jeg for en gangs skyld tidlig i seng på en lørdag og. Vært litt trøtt de siste dagene. Så i går holdt på jeg på å sovne klokka elleve. Var i seng rundt halv tolv, og sovna omtrent med en gang. Husker hvertfall ikke at Mannen kom og la seg..og da jeg våkna i elleve tiden, var han alt stått opp.. :sjenert:

Men på onsdag da vi så film på senga sovna jeg fra halve filmen.. :ler: Våkna så jeg fikk med meg slutten da.. :sjenert: Og da var ikke klokka tolv en gang når filmen var ferdig. Og her i huset er det liksom ikke uvanlig at vi sitter oppe til tolv-ett tiden. Blir sånn med mange senvakter når man ikke er hjemme før i ti tiden. Gidder ikke legge meg med en gang jeg kommer hjem heller.

Lite lyst å trene i dag..men har man en avtale om klokka fem så har man en avtale..(tipper broren min ikke har særlig lyst han heller..men vi får bare gå rundt å tro at den andre har kjempelyst, så vi får dratt hverandre ut av huset.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjåjåj så lyst jeg fikk på kyllingfilet nå da!!! :wow::ler: Det hørtes kjempegodt ut!!! Slottspoteter er jo bare så nydelig også da!

Måtte le skikkelig av den tekstede drømmen din altså...hysterisk morsomt!! :hoho: Utrolig hvor mye rart man kan ha for seg i søvne altså!

Den progesteronteorien din synes jeg du skal utforske mer...få gjerne legene med på å ta blodprøve eller noe..kanskje du kunne hatt hjelp av støtteterapi (med progesteron altså) etter EL? det er jo også en mulighet! Det er trist at det er slik, men skal du ha hjelp i det offentlige er det veldig tilfeldig om du er heldig og kommer til oppegående leger eller ikke..og som regel må du kjempe med nebb og klør for å komme noen vei! :sur: Har du penger i fleng, så er det jo bare å oppsøke privatklinikker og få den aller beste pleie! Men sånt er ikke for folk flest..og det skulle ikke være slik heller! Vi fortjener et godt tilbud uansett!

Det tok jo endel SA'er før jeg fikk progesteronbehandling da...og det skulle jo vært helt unødvendig!! Stå på Capricorn og innhent kunnskap og informasjon slik at du kan stille krav i en behandlingssituasjon! :klem:

Regner med at du trimmer som bare det jeg nå! Flinke Capricorn!! Også på en søndag også da! jeg er utrolig imponert! :ler::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skrive mer etterpå Madden.

Kom nettopp tilbake fra trening. Er kjempestolt av meg selv.. :ler:

25 minutter på sykkel, litt styrke og så hele 20 minutter på mølla!! :overrasket:

....det var jo det jeg ikke hadde håp om å greie før påske jooo... :ler:

Men nå er det rett i dusjen, så skal jeg og brodern lage pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så er jeg sulten NÅ jeg...faktisk så sulten at ejg var kvalm på vei tilbake fra trening....jaja, MÅ nok dusje først uansett. Før jeg begynner å bli kald og fryse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Leiababe

Skal si jeg er imponert :tommel: Kan nesten ikke huske sist jeg dro på trening en søndag. Er litt for lat til det gitt :sjenert:

Håper det går greit med deg og at du finner noen flinke(og hyggelige) leger som kan ta deg på alvor. Det fortjener du nemlig!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: for deg altså!!! så flink du er til å trene :) :)

Jeg er hundre prosent sikker på at dere får full klaff snart jeg. Det kan jo være progrestronen da. Du burde kanskje få målt det??

Ha en strålende søndag

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: Ja, det er kjempegodt med kyllinfilet :sikle: Og det ble skikkelig godt med bacon rundt. I tillegg ble baconet skikkelig sprøstekt da.

Ja, det utrolig hvor mye jeg har drømt de siste mnd. Blir litt sånn at jeg må tenke meg om innimellom. For enkelte drømmer er så virkelige at jeg noen ganger lurer på om det bare er noe jeg drømte eller om det er sant.. :ler:

Ja, jeg får nok sette meg mer inn i dette med progesteron. Blir ofte sånn at man må stille diagnoser selv. Litt irriterende at det skal være sånn. Men i og med at jeg har hatt en del pp hvor jeg har vært sikker på at vi har klart det, begynner jeg å lure litt.

(hvorfor ble jeg stuptrøtt i august? et par uker etter vi hadde hatt ferie..det var sommer..en tid man vanligvis er opplagt..så bla jeg stuptrøtt rundt 5-6 dager etter EL..gikk på jobb, kom hjem og sov..og sov..og sov..kom seg dagen før mensen dukka opp da..jaja, sikkert bare tilfeldigheter..er jo uansett tidlig med symptomer like etter festing vel?..)

Og siden jeg alltid blør litt rundt EL. Noen ganger er det faktisk en god del og..varer et par timer..og siden det stod det med at EL blødning kan tyde på for lavt progesteronnivå til å opprettholde livmorslimhinnen, så begynner hodet mitt å jobbe.. :sjenert:

Men en ting; har du brukt enkel eller dobbel dose pergo? (trenger litt bekreftelse på at enkel dose kan funke det og.. :sjenert: )

Men nå skal jeg hvertfall sjekke ut dette med progesteron, slik at jeg vet hva jeg kan forvente. Syns alt er litt enklere når ejg har en del kunskap selv..stoler ikke på at legene vet alt..

Ja, da var jeg nok og trente :trene: Søndager er egentlig helt supre dager å trene da. Har fri hele dagen, og er ikke sliten etter jobb.

Doodles: Joda, jeg gjør så godt jeg kan da. Formen kommer seg ihvertfall. Blir nok enda litt bedre når været blir bedre og jeg begynner å gå til og fra jobb hver dag.

Leiababe: Søndager er greie dager å trene da. Litt vanskeligere å komme seg opp fra sofaen da, men bare såå deilig når jeg er ferdig.

Joda, jeg føler at jeg blir tatt på alvor av gynekologen min da ihvertfall.

Liljen: Takk, gjør så godt jeg kan da :ler: Ja, nå håper ejg det snart blir klaff da. Har ikke så mye håp om det denne gang egentlig. Men har ikke tenkt så mye på det heller nå. Satser liksom på neste gang jeg da.

Dette med progesteronen; hvordan tester de det? Vet du noe om det? For de gangene jeg har sjekket om jeg har EL, er det jo progesteronen de sjekker. For nivået stiger jo etter EL. Så synker det vel like før man får mensen igjen da. For da forsvinner jo livmorslimhinnen sammen med litt blod (eller??) Så det jeg tenker litt på er jo om nivået mitt er såpass høyt at de ser at jeg har EL, men at det synker igjen ganske fort, sånn at vi ikke får det til..:klø:

Tror jeg må finne ut av dette her... :sjenert:

Men nå må jeg legge meg...er kjempetrøtt allerede jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...