Gå til innhold

Å få 1 pluss 1 til å bli 3..!?!


~Capricorn~

Anbefalte innlegg

Endelig hjemme fra jobb...er alltid veldig kjekt når noen er borte og ingen gidder å ringe etter flere folk, sånn at vi går der og er for få folk på jobb hele kvelden. Det går jo på et vis, men blir bare masse stress..

Og så handla jeg rett før stengetid, og greide selvfølgelig å glemme igjen alle kortene mine i buksa på jobb... :sur:

Så i morgen skal jeg tydeligvis ikke gjøre noen ting...bankkort, busskort og treningskort er igjen på jobb...veldig festelig... :frustrert: Men jeg har jo bare meg selv å takke da...

Men da jeg kom hjem i dag hadde Mannen kjøpt sjokolade (sånn eske som rema har..hvertfall i denne byen da..men sånn rød papp rundt med et hjerte foran) og roser :hjerter_rundt:

Nei, nå må jeg lage noe mat her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da jeg kom hjem i dag hadde Mannen kjøpt sjokolade (sånn eske som rema har..hvertfall i denne byen da..men sånn rød papp rundt med et hjerte foran) og roser :hjerter_rundt:

:hjerter_rundt::legrine:

Ååååå!!!! Så snill mann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også si jeg beundrer tålmodigheten din, hvordan klarer dere å holde ut? Jeg har akkurat begynt på pp8 nå og er så møkkalei... :tristbla:

Stooooor :klem: til deg i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glow: Så spennende med pillekutt da. Håpe dere slipper å slite da, for det er ikke noe særlig liksom.. :sjenert:

ja, jeg skulle gjerne hatt et svar på hvorfor det ikke går jeg. Men det har vi altså ikke fått. De finner ingenting galt. Det kan jo selvfølgelig være ting som er galt da, men det finner man gjerne ikke ut av før en evt ivf/icsi...men foreløpig satser vi litt til på pergo da..selv om jeg ikke har noe tro på at det funker for oss..

Jada, jeg har tålmodighet da..men den begynner å bli litt tynnslitt.. :sjenert:

Silvius: Jepp, han er så snill så :hjerter:

Mrs N: Ja, nå synes jeg liksom det begynner å bli min tur snart...syns jeg bør være neste, så kan alle andre stille seg i kø bak meg.. ;):ler:

Men det er vel ikke så lett når jeg har fått tildelt den storken som er blind, døv, hjerneskada, knekt begge bein og vinger og har kunstig nebb..og er stedsansløs, fargeblind og ellers veldig forvirret...ikke rart den går seg vill hele tiden... :ler:

Eeyore: Vet ikke helt hvordan jeg holder ut jeg. Sikkert fordi at det å få barn er det eneste jeg er absolutt 100% sikker på at jeg både vil og skal ha..det er nok ønsket om barn som er så sterkt at jeg nekter å gi opp. Og det at tiden bare flyr forbi er ikke noe jeg greier å gjøre noe med uansett. Jeg lever liksom bare fra mnd til mnd. Teller dager mot ikm i håp om å gå over til å telle uker mot termin..men hver gang trekker jeg lappen som sier at jeg må rykke tilbake til start..tålmodigheten min begynner å bli slutt..jeg aner ikke lenger hvilken pp vi er i..det er oppe på 40 tallet en plass ihvertfall..46-47-48 eller noe sånn..og som deg er jeg og møkkalei..men ser liksom enden av tunnelen da..for etter pergoen blir det nok ivf/icsi..må bare av-skumlifisere det litt ovenfor Mannen..han har ikke satt seg så godt inn i hva som skjer, og da kan det nok virke litt skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe gøy å vente slik som vi har gjort i lang tid nå. Nå har jeg endelig kommet meg gjennom lap'en min, men jeg er jo ikke akkurat happy over at de fant endometriose... og ikke når jeg leser at de sprøytene jeg skal ta hver mnd i seks mnd fører meg til en kunstig overgangsalder...og brukes til hissig endo, men når de seks mnd er over skal jeg visst på en skikkelig kur pergo før jeg ev blir henvist videre til st.olav.... men men... er jo i gang selv om jeg ikke gleder meg til hetetokter...

Krysser fingrene for oss begge i mnd som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Så søt samborn din var :hjerter: Bruker dere alltid å feire valentine? eller..kjøpe gave til hverandre? Fikk meg gave jeg også..helt uventet! Ble nesten sjokkert.

Ha en fin torsdag! :klem:

Satser på at det går bra denne gang og at en befruktning skjer! Begynner håpet å forsvinne ang. pergo? "Lyst" til å prøve prøverørsmetoden? Kan ikke fatte annet enn at du må være veldig utålmodig. Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...

Leser litt her inne og vil bare rose deg litt :klem:

Leste nemlig i et magasin at det hjelper mye å være positiv selvom det ikke klaffer med det første, og å ikke gi opp..

Stå på vennen! :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovebird: Så kjedelig at de fant endometriose da :klem: Høres ikke noe særlig ut med de sprøytene nei. Men hvis det hjelper blir det nok verdt det. Du vet jo ihvertfall hva som er galt da. Jeg vet ingenting jeg. Men er glad de ikke fant endo da. Selv om jeg ble litt skuffa og lei da de ikke kunne finne noe galt, så er det jo greit å vite at alt er som det skal og da.

Krysser fingrene for at dette blir vårt år :klem:

Marthepia: Ja, han er nesten mer romantisk enn meg da. Vi pleier ikke feire valentine da. Men jeg fikk roser og sjokolade likevel jeg. Og hva fikk han av meg..jo en rull med Lovehearts :ler: Jeg var jo på jobb hele kvelden..og hadde ikke mulighet til å kjøpe noe annet på vei hjem fra jobb heller..for da lå jo kortet mitt igjen på jobb.. Men vi gjorde ikke noe særlig spesielt ut av dagen i går likevel. Satt med hver vår data, så spiste vi nudler :ler:

Bethina: Ja, jeg gir jo aldri opp da. Og selv om jeg har hatt mange mange turer ned i kjelleren, så kommer jeg jo opp igjen..noen ganger kan det bare gå litt lenger tid. Og hvis jeg vet vi treffer EL, så blir jeg jo veldig positiv og optimistisk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det går bra denne gang og at en befruktning skjer! Begynner håpet å forsvinne ang. pergo? "Lyst" til å prøve prøverørsmetoden? Kan ikke fatte annet enn at du må være veldig utålmodig. Stor klem :klem:

Ja, vi får satse på det. Har funnet ut av hva den EL-blødningen min betyr og da.

(-Noen får en lett blødning eller blodspor i sekretene rett før eggløsning. Dette er et tegn på at man er veldig fruktbar akkurat da.

Det forårsakes av at livmorslimhinnen kan lekke litt blod midt mellom østrogenstupet som kommer før eggløsningen og før det har blitt produsert nok progesteron til å opprettholde livmorslimhinnen. )

Så da vet jeg ihvertfall akkurat når jeg har EL da. Og det tror jeg blir nå til helgen. Lørdag eller søndag. Typisk at det blir midt i jobbehelgen da. Sist syklus bomma vi på EL..hadde to dager før og dagen etterpå..

Jeg har ikke så veldig mye tro på pergo lenger..men det kommer nok mest av at jeg fremdeles bare går på enkel dose, og de tre første kurene gikk jo rett i vasken..

Hvis eneste utvei er prøverør, så vil jeg prøve ja. Da hadde jeg nok greid å slappe mer av tror jeg. Med den vissheten om at andre tar litt styringen på prøvingen. Bare følge strømmen på en måte. Gjøre som en blir fortalt. Men den tid den sorg..

Begynner å bli veldig lei ja. Egentlig veldig utålmodig..og har en del lange turer i kjelleren. Så det hender jeg ikke orker skrive noe her en stund. Orker ikke lese i dagbøker. Men det går jo over da. Men de siste ukene har jeg holdt på med hjemmesiden min og da. Holdt på å si at det får tankene over på noe annet, men så skriver jeg ned hele prøveperioden da...men greit å ha noe å dille med ihvertfall. Og så hjelper det litt å trene og da. Selv om jeg ikke fikk trent i dag siden kortet mitt lå igjen på jobb.. Merekr hormonene i kroppen i dag. EL er jo rett rundt hjørnet da. Så i dag har jeg hatt hodepine på jobb..så gleder meg til jobbehelg nå ja..

Endret av ~Capricorn~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: :klem:

-------------------------

Endelig en dag fri. Grått og trist ute. Ikke at jeg hadde store planer om å oppholde meg så mye ute likevel..blir vel en tur på trening litt senere i dag. Ellers skal jeg bare slappe av. Ble mye stress på jobb i går. Var kjempesliten og trøtt da jeg kom hjem. Mest sannsynlig EL i går, så vi da laget vi baby når vi la oss. Sov til vi våkna i dag..rundt 11. Sitter her og lurer på om jeg gidder lage boller i dag...Må tenke litt på det. Først blir det ihvertfall film og frokost, for nå er rundstykkene varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd aldri lage boller i dag jeg, så får ta det en annen gang. Kanskje lage dem i morgen istedenfor. Så kan vi ha kremboller når broren min kommer på tirsdag. Han er her i dag og da. Vi har nettopp vært å trent. Så jeg skal hoppe i dusjen nå. I dag ble det 20 min på sykkel, styrke og 15 minutter tredemølle. Løp på samme hastigheten hele tiden. Var egentlig sliten etter 3 minutter på møllen, så målet ble 10 minutter...men så måtte jeg bare presse meg litt da..og da ble det 15.. :ler:

Nei, nå er det rett i :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gadd aldri lage boller i dag jeg, så får ta det en annen gang. Kanskje lage dem i morgen istedenfor. Så kan vi ha kremboller når broren min kommer på tirsdag. Han er her i dag og da. Vi har nettopp vært å trent. Så jeg skal hoppe i dusjen nå. I dag ble det 20 min på sykkel, styrke og 15 minutter tredemølle. Løp på samme hastigheten hele tiden. Var egentlig sliten etter 3 minutter på møllen, så målet ble 10 minutter...men så måtte jeg bare presse meg litt da..og da ble det 15.. :ler:

Nei, nå er det rett i  :dusje:

sniker litt hos deg :)

Håper så masse at det klaffer for dere. Ett triks er visst å ikke tenke på baby og graviditet, men den som hadde mulighet til å kontrollere tankene sine... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Gadd aldri lage boller i dag jeg, så får ta det en annen gang. Kanskje lage dem i morgen istedenfor. Så kan vi ha kremboller når broren min kommer på tirsdag. Han er her i dag og da. Vi har nettopp vært å trent. Så jeg skal hoppe i dusjen nå. I dag ble det 20 min på sykkel, styrke og 15 minutter tredemølle. Løp på samme hastigheten hele tiden. Var egentlig sliten etter 3 minutter på møllen, så målet ble 10 minutter...men så måtte jeg bare presse meg litt da..og da ble det 15.. :ler:

Nei, nå er det rett i  :dusje:

Sprek du er da! *Misunnelig* Det er utrolig hva man kan klare om man presser seg :Nikke: Bruker du å trene ofte?

ha en fin mandag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysse krysse krysse for at det fester sei en liten spire hos deg nå :) :)

Sprekingen. Har virkeli noe å lære av deg :)

Ha en strålende kveld.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Juliannae: Ja, nå syns jeg det godt kan klaffe snart altså. Men denne gang tenker jeg ikke så mye på det da. Satser vel mer på neste pp. Men har egentlig innsett nederlaget, og tenker at barna våre mest sannsynlig vil bli laget på sykehuset. Så nå venter jeg egentlig bare på å bli ferdig med pergoen (må jo ikke gi opp da..) sånn at vi kan gå videre til ivf/icsi. Men som sagt, tenker ikke så mye på det nå. Har fokuset på trening istedenfor.

Marthepia: Sprek og sprek...er mer imponert av deg jeg som klarer hus, skole, barn og er gravid. Jeg bare jobber jeg. Tar litt husarbeid innimellom og har begynt å trene. Men så har jo ikke vi noen søte småunger som kan bli spist av store hybelkaniner heller da, så er ikke såå nøye på det :ler: Har aldri hatt støv på hjernen heller jeg.. :sjenert::ler:

Ja, det er morro å se at det går an å presse seg litt da. Jeg kunne nok ha pressa lenger og, men må jo greie å slå 'rekorden' da..og så begynte broren min å bli litt utålmodig.. :ler:

Har ikke trent så masse egentlig. Begynte for halvannen uke siden..så etter det har jeg trent fem ganger :ler: Så er egentlig i dårlig form da. Men det kommer seg vel etterhvert.

Liljen: Ja, nå håper jeg det skal bli full klaff altså. (hadde vært morro da, selv om jeg ikke har noe tro på denne gang heller...men det er jo 4.pergokur og vi traff jo EL da..med både dagen før og samme dag.. :sjarmor: Så det er jo lov å håpe bittelitt da..)

Ehh..sprekingen?? Og det kommer fra DEG?? :overrasket:

Men bare vent til jeg begynner å gå til og fra jobb da. Tror jeg vil få 10 000 skritt bare på vei til og fra jobb...og en lørdag på jobb er en god del skritt ihverfall (har fått 14 400 for et par uker siden ;) ) Og da hadde jeg den bare på fra halv åtte om morgenen til halv åtte om kvelden da.. ;)

Eeyore: Ehh..Takk.. :klem:

Men jeg er bare helt vanlig jeg altså...(håper du ikke ble skuffet nå.. :ler: )

(er veldig morro å komme inn i dagboken og se en sånn hilsen da :kyss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glow: Ja, nå er det på tide det skjer noe her snart. Har 2 pergo-kurer igjen etter denne. Dersom naturen ikke gjør sitt regner jeg med det blir prøverør ja. Må bare bearbeide Mannen litt.. :sjenert: For ting man ikke vet så mye om, kan jo virke litt skummelt da.. ;)

-------------------------------

Nei, nå er det vel på tide å legge seg og sove..bare lage baby først.

Blir en laaaang dag i morgen. Fikk vite det da jeg kom på jobb i dag; i morgen skal jeg på kurs :overrasket: Syv skal i morgen og syv skal på onsdag. Jeg i morgen og Mannen skal onsdag da. Kurset begynner 08.30 og varer til senest 18.30... :overrasket: Så i morgen blir det neppe noe trening da... Men jeg gleder meg jeg altså. Slipper jo å gå på jobb da. Selv om jeg er ferdig noen timer senere enn jeg ellers ville vært.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...