Gå til innhold

Å få 1 pluss 1 til å bli 3..!?!


~Capricorn~

Anbefalte innlegg

Synes teoriene dine høres fornuftige ut, og jeg hadde absolutt tatt det opp med gyn neste gang du er der! :)Jeg måtte virkelig hale svar ut av legene på KK..jeg kan ikke skjønne at absolutt alle spirene vi lager er defekte/ikke-levedyktige..det må da være andre grunner til at vi mister hele tiden..og så begynte de å spinne på progesteronmangel..jeg har påvist flere ganger at livmorslimhinnen er for tynn..og da er jo sjansene svært små for at det skal gå bra! Ikke har vi fått tilbud om utredning mht. habituell abort heller, fordi legen mener det ikke har noe for seg! :overrasket: Eggdonasjon er uaktuelt pga. lovverket her til lands, og siden det er jeg som er problemet så ser hun ingen grunn til å gi oss den utredningen! Men tro meg, blir det behov for å kjempe flere ganger så skal jeg stå på døra hennes til hun sender meg til utredning! :ler: .....og så skal jeg slutte å utbrodere sånn i din dagbok... :sjenert::ler: Sorry..igjen!! :ler:

Jeg har tatt både enkle og doble pergodoser, men råder deg ikke til å gjøre det..siden bivirkningene ikke akkurat ble lettere å leve med! jeg var på grensen til suicidal på dobbel dose! :forvirret: Og et viktig poeng er også at vi ble ikke gravide på annet enn enkel dose, og da i pausesyklus!! (jeg tok Pergo annenhver syklus for å unngå overstimulering pga.PCO)...du får gjerne en gratisrunde med EL i pausesyklus, de aller fleste iallefal..Og den syklusen avskriver vel de fleste som bruker Pergo..?! ;) Så ikke bare virker enkel dose....men den kan gi resultater i en hel syklus til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg syns liksom det hørtes fornuftig ut jeg da. Selv om ene gangen jeg var hos gyn, så nevnte han at jeg hadde tykk slimhinne...men da var det GU med innvendi UL på dag 4 i syklusen da...og i løpet av dagen kom det ut i klumper da (siden gyn hadde rotet rundt inni der) Men tenker likevel at; joda, kan vel hende progesteronen er ok en stund, men ikke holder seg høy nok til at livmorslimhinnen opprettholdes..:klø:

Bare til å utbrodere så mye du vil det Madden :klem: Lærer en del av det vettu ;)

Har to pakker til med pergo liggende da. Har litt lyst til å ta dem sammen..en siste gang liksom..bare for å ha prøvd dobbel dose og. Og så er det tilbake til gyn da, for å finne veien videre.. Men det er noe jeg vil nå da..senere i uken er det ikke sikkert ejg har like lyst til dobbel dose (sånn var det sist ihvertfall..hadde aldri orka dobbel dose da..og ja; er ikke så vanskelig å bli litt suicidal på de pillene der..for de drar en virkelig laaaangt ned...)

har ikke hatt noen pausesykluser enda jeg..og nå er jeg jo snart ferdig og..kun de to kurene igjen, så vil bare bli ferdig med dem. Godt med alt som er gjort liksom :ler:

---------------------------------------

I dag har jeg egentlig følt meg en smule mørbanka nederst i magen..stikker og drar og er litt ømt..på innsiden liksom.. :ler: (kommer sikkert bare av treninga i går..men blir litt sånn; tenk om..)

Vært i svime på jobb i hele dag..mest lyst til å sove litt nå. Men har en god del husarbeid som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt :overrasket: av å lese her. Jeg skal begynne på dobbel pergokur i morgen. Legen foreslo ikke engang enkel. Er det ikke utrolig hva vi velger å gå igjennom, for å kanskje kunne oppnå drømmen om et barn...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisee: Ja, det er ikke akkurat noen koselige piller det der. Ser så små og uskyldige ut, men dersom man får en del bivirkninger er det ikke noe morro altså.. :sjenert:

Ja, jeg er villig til å gjøre veldig mye for å få barn da :Nikke:

---------------------------------

I dag har jeg vært flink. Brettet sammen mange sokker. Så dersom jeg får like mye bivirkninger (går like langt ned denne gang som sist) så kan jeg hvertfall ha på meg like sokker da.. :ler:

....bare sånn for syns-skyld...trenger jo ikke vise alle at jeg holder på å bli sprø... ;):ler:

For å illustrere litt bivirkniger igjen (fra sist):

Ene dagen på jobb kom Mannen bort til meg (vi jobber sammen, han skulle gå, og jeg jobbe et par timer til) så spurte jeg om vi skulle ha noe mat når jeg kom hjem...jada, så nevnte han noe da...som ble lagt opp til at jeg måtte lage maten...og da fikk jeg tårer i øynene..var bare sååå sliiiiten...og da han spurte hva som var galt klarte jeg jo ikke å si noe heller da..da hadde jeg bare begynt å grine...og rett før han gikk ut døra spurte han igjen om noe var galt, og jeg fikk bare frem; neida, ingenting..bare sliten...

Så da jeg kom hjem hadde kjøpt mat som han kunne lage, hvis jeg ville ha det da ;)

Og litt godteri til meg. Og så satt vi og så et par episoder Heroes. Stakkar Mannen sier bare jeg... :sjenert::ler:

Endret av ~Capricorn~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :klem:

Her har det skjedd mye siden sist jeg var innom! ;)

Selv om du ikke er gravid ennå, så var det godt å lese at du/dere nå er utredet, og kommet et skritt lengere på veien.

Jeg stemmer i her:

1-2-3, på det 4. skal det skje!!! :tommelsmil:

Lykke til!

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmeldyret: Ja, det har skjedd en del da. Selv om det ikke har skjedd så mye jeg hadde håpet på da..

Ja, nå er vi godt i gang med å få litt hjelp på veien. Tviler på at pergokuren funker denne gang og da. Har liksom avskrevet denne pp før den i det hele tatt begynte. Så nå håper jeg bittelitt på å få prøve dobbel dose da. Og i dag, når jeg endelig hadde psyket meg opp til å ringe gyn, så traff jeg bare telefonsvareren..hver gang..men har nå bestemt meg for å skrive et brev, og fakse det fra jobb (når de sier at de kan nåes på faks så.. ;) )

Ja, det går jo an å håpe på at det blir med 4 pergokurer da ;)

(..men jeg tviler litt på det da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg :)

Du må ikke gi opp, vennen :)

Jeg føler det på meg, du får snart en kjempepositiv test, det er jeg bombesikker på :) :)

Du har en fantastisk mann, ta vare på han :) Han passer på deg.

Ha en strålende kveld

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljen: Ja, snart skal vi ha en positiv test begge to. Gir aldri opp håpet. Denne gang har jeg ikke fått ømme pupper engang da..og venter mens i dag/i morgen...men ikke noe tegn til det enda. Men kommer garantert likevel da..

Ja, mannen er bare kjempesnill da :smilbla:

------------------------------

Får altså ikke tak i gyn jeg..sendte en fax på onsdag kveld, og så ringte jeg igjen nå nettopp..men kom bare til telefonsvareren..men så slo det meg; det er jo vinterferie..det kan jo være det har tatt seg en uke ferie på kontoret der. De trenger vel det de som alle andre. Så da ringer igjen på mandag da.

Nå har vi besøk og. Søstrene mine, typen til ene søstra mi og ei venninne. Så vi har delt dem opp litt da. Så vi har to her og brodern har to hos seg. (så ville de visst bytte plass, så de får ei natt hos hver. koselig det da)

Så i går var vi og trente, og så litt shopping. Så gikk besøket ut en tur på kvelden. Var en kamerat som hadde bursdag. Så nå er det snart på tide å komme seg på jobb..12-21 i dag..men så har jeg fri i morgen da :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Lenge siden jeg har vært innom nå.. :sjenert:

Når er nesten IKM? Synes å huske at det er i begynnelsen av mndn? Tar sikkert helt feil. Håper med deg jeg!! Det hadde vært så kos om det hadde blitt denne gangen :Nikke: Da hadde dere sluppet å ventet og ventet.. Blir spennede å se!

Ha en flotters helg Capri :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliannae: Ha en riktig fin helg :klem:

Marthepia: Du har jo god grunn til å ikke henge så ofte inne i dagboka mi for tiden da ;) IKM er i dag eller i morgen...og siden jeg ikke fikk mensen i dag, er nok IKM i morgen ;) Så du har nok helt rett i når det er da. Hadde vært morro om det klaffet da. Men denne gang har jeg ikke giddet å håpe, ikke giddet å kjenne etter symptomer eller noe sånt. Avskrev denne pp allerede før den hadde begynt. Har jo to pergokurer igjen jo... Eneste jeg har lagt merke til er at jeg blir fortere trøtt om kveldene. Begynte ca 5 dager etter EL..men det kan jo komme av at jeg blir litt sliten etter trening da..men jeg pleier jo fint å kunne sitte oppe til ett selv om jeg har jobbet tidlig da..men nå er det rett i seng i halv tolv tiden..så nå skal jeg faktisk snart i seng. Besøket vårt er på byen i dag. Bursdagsfeiring. Og mannen skal på jobb tidlig i morgen. Heldigvis har jeg fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Bruker mensen å komme akkurat på dagen eller er den litt ustabil? Ettersom den ikke har kommet enda så må jeg si at det er et lite håp ;) ? Blir iallfall spennende å titte innom her i morgen å se om tante rød har kommet! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marthepia: Syklusen min er alltid veldig stabil. Dvs lutealfasen er veldig stabil. Går alltid 14 dager fra EL til mens..så IKM var frad/lørd...og tanta har ikke vist seg enda hvertfall. Men gidder ikke teste, for det kommer nok i morgen tipper jeg..

Liljen: Får håpe du lykkes i å jage henne bort da :ler: ...begynner nesten å tro at hun har gått seg litt vill ihvertfall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingenting :sjarmor:

(men det kjennes litt vått ut inni der liksom...så jeg tror jo hele tiden det kommer...men sånn har det vært siden fredag da...men så er det bittelitt ømt i magen i dag...men har enda ikke fått disse vonde stikkene jeg har fått i det siste rett før mensen...og puppene har ikke blitt noe særlig ømme...og det pleier de bli en uke før mensen kommer... Men jeg tør ikke håpe for mye...for mensen kommer heeeelt sikkert senere i dag....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men er det ikke gjerne slik at man kan få økt utflod da? og da vil det vel kanskje gjerne bli litt vått inni der..

krysser i allefall fingrene for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...jeg går hvertfall og sjekker hele tiden føler jeg... :ler:

.....og det er bare blank utflod hver gang... ;)

Men det gjør bittelitt vondt i magen og...sånn en gang iblandt...men har ikke kommet noe :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg igjen.... :sjenert:

Må bare inn å sjekke her med jevne mellomrom.. Er så spent på dine vegne.. Håper så inderli for deg...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...