Gå til innhold

Å få 1 pluss 1 til å bli 3..!?!


~Capricorn~

Anbefalte innlegg

Litle Lady: Håper du og har en fin helg :klem:

Glow: Så koselig du fant meg her da :klem:

Bethina: Joda, har det fint jeg. Selv om det ikke ble noe :humpe: i går. Mannen hadde så vondt i skulderen at det ble to paracet på ham istedenfor.. :sjenert:

Håper han er bedre i dag da. Var visst ikke såå ille i dag tidlig.

Silvius: Joda, jeg har hatt en fin helg jeg. Gikk veldig greit på jobb i går. Syns ikke det var så travelt som de andre syns da. Deilig på dager jeg har full kontroll ;) Nå skal jeg snart se skiskyting :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I natt drømte jeg at du var gravid, capri.

Det gjorde jeg forresten selv i natt da.. :ler:

Det vil si, det var litt annet som skjedde og i drømmen da..så jeg var på en måte på to plasser samtidig. For det første var jeg gravid da. Så stod jeg plutselig foran en stall, som stod helt nede ved vannet/fjorden. Og inni der var det en hest som skulle ha føll. Men det var ingen til å hjelpe den med en gang da. Men så kom eieren da. Og hesten hadde det visst veldig vondt. Men så fikk den litt smertestillende, og fikk komme ut av stallen. Og plutselig kom den seg løs, og hadde blitt veldig mye bedre etter det smertestillende den hadde fått. Så da var den plutselig uti vannet. Og den svømte ikke...neida, den løp nedover langs bunnen av vannet...men bare sånn ca til midten da, og da snudde den og kom opp igjen...men da kunne ikke jeg være der, for da skulle jeg føde...egentlig var jeg jo en annen plass da... :ler:

Skjønner ikke hvor jeg tar det fra... :klø:

Og før det så drømte jeg masse annet stress...husker ikke helt sammenhengen. Men det var ihvertfall en eller annen som tok selvmord i nærheten av en nedsnødd barnehage..dvs, jeg og noen andre var der før den var nedsnødd..men det hadde jeg allerede drømt..så det ble litt hopping i tid i den drømmen... :klø:

Så var det Mannen som snakka med en inni en stor bil da. Vi var fem-seks stykker som satt baki en varebil litt bortenfor nevnte barnehage som snart ble nedsnødd. Og Mannen snakka med en som tydeligvis hadde vært utro da..men for at dama ikke skulle skjønne noe, snakka de fransk da. Bare litt uflaks at de ble tekstet (jepp, jeg kunne se tekstingen nedenfor dem jeg.. :ler: )

Skjønner ikke hvor ejg tar det fra eller hva som skal være sammenhenger her i det hele tatt...men altså, sånn drømmer jeg hver natt...og det hadde jo vært greit da...hvis jeg bare ikke hadde husket alt når jeg vånker... :sjenert:

Blir helt sliten av alt jeg stresser med om nettene jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for at dama ikke skulle skjønne noe, snakka de fransk da. Bare litt uflaks at de ble tekstet (jepp, jeg kunne se tekstingen nedenfor dem jeg.. :ler: )

:legrine: Så utrulig bra!

Du har det med å drømme sånne merkelige drømmer! Du hadde nok vært en skikkelig utfordring for Sigmund Freud :ler:

Lurer på om det ligger noe bak alt dette, eller om du berre har ein sinnsyk fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Capricorn, jeg ville bare innom og si lykke til med den nye starten, jeg håper det snart er slutt på ventetiden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvius: Ja, det var veldig merkelig egentlig. Først stod ejg ved siden av dem da, men så gikk jeg på andre siden siden av bordet (jepp, en veldig stor bil..) Og da så jeg at de ble tekstet.. :ler:

Tror nok jeg har en sinnsyk fantasi ja. Men tror og det er en del ting jeg har tenkt på, sett på tv og sånn som blir blandet sammen :ler: Det med hesten er jo 'helt naturlig' da..for det var jo med en hest på Greys Anatomy sist uke.. :ler:

Wayah: Ja, nå håper jeg det snart blir slutt på ventetiden. Syns jeg har ventet lenge nok nå. I går fylte ungen til ei jeg kjenner 3 år. Det eneste det minner meg om er at vi har prøvd i 3 år og 9 mnd..håper pergoen slår til snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Her er det LENGE siden jeg har vært ser jeg! Ny dagbok du da! Gratulerer :hoppe: Litt sent ute med den men :ler:

Har ikke så god tid akkurat nå, så jeg kommer tilbake senere. Men vi får håpe at pergon slår til snart!! Det fortjener du! :):Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at det klaffer denne gangen. Du har jo eggløsning så det er jo en sjanse for at det kan skje. Det er så spennende å tenke på :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marthepia: Så koselig at du besøker meg i den nye dagboka mi da :klem: Og du er velkommen inn hit igejn, når du har tid og ork. Du må jo slappe av og samle krefter de neste ukene vet du :kose:

Ja, nå håper jeg pergoen slår til ganske snart altså. Begynner å bli temmelig utålmodig..

Eeyore: Ja, denne gang har det ihvertfall vært masse :humpe: rundt EL.. :sjarmor: Så hvis det ikke blir klaff nå, så har ihvertfall ikke flaksen på vår side... :sjenert:

~Belle~: Ja, jeg har jo eggløsning, så det kan jo egentlig skje når som helst da.. :smilbla: Håper veldig det blir full klaff nå da.

-------------------------------------------------------

I dag har vi fått litt snø ute. Det ble så lyst ute. Koselig med litt snø. Ihvertfall så lenge jeg ikke skal kjøre da ;)

Har nesten ikke hatt noen EL-blødning denne syklusen da. Men i dag da jeg var på jobb kjentes det ut som noen prøvde å vrenge ett eller annet inni der... :sjenert:

Så vi får satse på å sende inn noen svømmere i dag og..selv om jeg tror egentlig EL har vært alt da. Har egentlig tempet denne syklusen og, men stoler ikke på at tempen min forteller sannheten denne gang..for plutselig ble det så kaldt i leiligheten om natta, så når jeg har tempet noen morgener, har jeg vært nede i 35,9...og skjemaet begynner på 36.0 :ler:

Mannen har fremdeles litt vondt i skulderen da, så da var han heldig og fikk fri fra jobb i morgen. Litt kjipt at jeg da må opp alene i morgen tidlig. Er jo ikke akkurat noen morgenfugl :ler:(i dag var jeg ikke ute av senga før halv ett...)

Er vel på tide å legge seg om ikke så altfor lenge tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk og gratulasjon inne hos meg :klem:

Håper 2007 blir ditt år, Capri! Unner deg det så veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Skal du gå lenge på pergo? Helt til det blir en liten spire? Er det noen gjennomsnittstall over hvor mange pergokurer man bruker før det "virker" og egget er befruktet?

Regner med at dere har snakket om dette, men jeg må si at jeg er nysgjerrig og jeg spør :sjenert: Vet ikke hva det heter engang.. Skal prøve å forklare best mulig. At de sprøyter inn sæd fra mannen når du har eggløsning på sykehuset. Hva heter det igjen da? Helt blank jeg. Er det noe dere vil prøve om pergo ikke fungerer?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jolie: Jeg ble veldig overrasket da jeg leste nyheten inne hos deg. Så morro da :klem:

Koselig at du besøker meg i nye dagboka. Gleder meg til å lese oppdateringer fra deg.

Ja, nå håper jeg 2007 skal bli mitt år... :sjenert:

Marthepia: Har resept for 3 mnd til. Bare enkel dose da. Er ikke sikker på hvor lenge man kan gå på pergo. Men de anbefaler vel ikke for mange. For bruk av pergo kan øke sjansene for eggstokk-kreft eller noe.. :sjenert: så over 10 runder pergo anbefales vel ikke. Virkningen varierer på person til person. De som ikke har EL kan trenge alt fra dobbel til trippel dose før kroppen reagerer.

Den metoden du forklarer er inseminasjon. Da bruker man som regel pergo for å sikre EL. Og tror det blir brukt EL-sprøyte og. De sjekker om eggene modner og at det ikke modnes for mange. Så når de er store nok, setter eggløsningssprøyte. Og så insemineres sæd fra mannen. (hvis jeg har forstått det riktig..)

Men hvis vi går videre blir det nok sikkert ivf/prøverør. Da blir man stimulert med hormoner for å modne mange egg. Så hentes eggene ut og blir befruktet med sæden i et lite glass. Med IVF må sædcellene finne frem selv, og ved ICSI tvinges en sædcelle inn i egget. Så deler egget seg en dag eller to (?) før det settes inn igjen. (dette er det mange som kan mye mer om enn meg. Så hvis jeg har misforstått noe så rett på meg... ;) jeg skal begynne å lese mer snart..lære så mye som mulig før vi evt skal forsøke...)

Bethina: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvilken oppfølging du får mens du går på pergo. Selv har jeg nemlig fått resept på pergo, men kun for 3 kurer. hvis det ikke har resultert i en graviditet innen den tid, må vi tilbake til gynekologen for å vurdere videre behandling. Nå får jo vi to pergo av forskjellige grunner da, det kan jo være det som er hele forskjellen.

Håper uansett at du har det bra og at du ikke er for påvirket av bivirkninger. Ha en strålende uke, og nyt snøen mens den er her, den forsvinner like fort som den kom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bethina: Har hatt en fin dag ja. Måtte opp tidlig da for å gå på jobb. Men det er snø ute, så det er så lyst å fint atte. Får litt mer følelsen av at det er dag liksom. Og i kveld kom brodern på besøk. Vi lagde noe mat, og har salppet av foran tv'n. Nå er jeg stuptrøtt da, så skal legge meg hvert øyeblikk..

~Belle~: Oppfølging ja...er vel ikke så mye som skjer akkurat. Første mnd gikk jeg på Haukeland og tok progesteron blodprøve for å sjekke om jeg hadde EL. Og gyn sa at dersom jeg har det, så vill jeg ikke høre noe fra ham. Da var det bare til å prøve på egenhånd. Men dersom vi får det til, så skulle jeg ringe og få meg en time i uke 7-8 slik at vi kan se om alt er ok og om det er flere enn en der. Utover det er det nok ikke så mye som skjer.

Har ikke merket så veldig mye til bivirkningene de siste to kurene. Men drømmer syke drømmer, som gjør at ejg sover dårlig. Vanskelig å sovne dersom jeg ikke er stuptrøtt. Litt vondt i hodet innimellom. Merker når det er noe som skjer i kroppen f.eks. Får vondt i hode de dagene jeg tar pillene og rundt EL. Så blir jeg veldig ustabil i slutten av syklusen. Det er det mest plagsomme egentlig. Kan begynne å grine av små bagateller, blir fort sint eller lei meg. Er flest nedturer og ikke så mange oppturer hvor jeg er veldig glad. Men alt for en liten spire ;)

Ja, snøen blir neppe liggende lenge. Men det er veldig deilig å kunne gå ut, det er snø og lyst og blå himmel. Blir i godt humør av det :smilbla:

Nå må jeg finne senga... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Marthepia: Har resept for 3 mnd til. Bare enkel dose da. Er ikke sikker på hvor lenge man kan gå på pergo. Men de anbefaler vel ikke for mange. For bruk av pergo kan øke sjansene for eggstokk-kreft eller noe.. :sjenert: så over 10 runder pergo anbefales vel ikke. Virkningen varierer på person til person. De som ikke har EL kan trenge alt fra dobbel til trippel dose før kroppen reagerer.

Den metoden du forklarer er inseminasjon. Da bruker man som regel pergo for å sikre EL. Og tror det blir brukt EL-sprøyte og. De sjekker om eggene modner og at det ikke modnes for mange. Så når de er store nok, setter eggløsningssprøyte. Og så insemineres sæd fra mannen. (hvis jeg har forstått det riktig..)

Men hvis vi går videre blir det nok sikkert ivf/prøverør. Da blir man stimulert med hormoner for å modne mange egg. Så hentes eggene ut og blir befruktet med sæden i et lite glass. Med IVF må sædcellene finne frem selv, og ved ICSI tvinges en sædcelle inn i egget. Så deler egget seg en dag eller to (?) før det settes inn igjen. (dette er det mange som kan mye mer om enn meg. Så hvis jeg har misforstått noe så rett på meg... ;) jeg skal begynne å lese mer snart..lære så mye som mulig før vi evt skal forsøke...)

Da fikk jeg vite litt mer om det. Høres komplisert ut. Men om det funker så er jo det bare bra :) Håper uansett at pergo fungerer for dere snart og at dere slipper å vente og prøve og prøve..

Jeg kan ikke forstå annet enn at det må slite noe forferdelig på kreftene?

Det er vel egentlig et dumt spørmål.. :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...