webgirl Skrevet 29. desember 2006 #1 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Jeg har bare vært singel ett par måneder nå. Det er egentlig utrolig godt, for det forholdet jeg var i, var så dårlig/opp og ned hele tiden. Jeg hadde etter fem år gjort meg totalt avhengig av at han fikset og ordnet opp i alt. Han ble mer som en "far" enn en likeverdig kjæreste.. (og han behandlet meg deretter...) Nå føler jeg likevel at jeg står å vakler litt på ett ben. Usikker på hvordan jeg skal takle alt framover, må jo finne meg egen bolig og greier. Er så mye "styr" som må ordnes. Er så redd for at jeg skal bli sittenede i en leilighet, stenge meg inne, og føle meg kjempe-ensom. Hva gjør egentlig dere som er single? Tror jeg må finne meg noe å engasjere meg i, trenger litt inspirasjon. For føler meg ikke helt på topp om dagene. Vet jeg har følt meg mye mer fornøyd og lykkelig før, og savner å være glad og fornøyd. Trenger litt mer tro på meg selv etter dette forholdet, tro på at jeg er sterk alene, og klarer meg like bra som han (som er i full jobb, og tjener kjempebra), mens jeg er fattig student enda ett og et halvt år til.. Endret 29. desember 2006 av webgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 29. desember 2006 #2 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg jobber (mye), er involvert i foreningsarbeid, trener og har en fritidsaktivitet som tar mye tid. I tillegg har jeg en del venner, liker å gå på quiz, reiser en del (gjerne alene) og ordner i leiligheten min. Det er sjelden noe problem å få tida til å gå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. desember 2006 #3 Del Skrevet 29. desember 2006 hei hei. Jeg trener mye, går i behandling ett par dager i uka, også har jeg venner som jeg prøver å få vært litt sammen med og hadde jeg hatt mer tid så hadde jeg vært mer med familie også, så for min del skulle jeg gjerne hatt ett par dager til i uka. skulle gjerne tatt opp tegnekurs for å freshe litt på det, fotokurs, ett par andre dansetreninger jeg kunne tenkt meg å prøvd og likevel hatt tid til venner, familie og en kveld hjemme på sofaen i ny og ne... (storforlangende, jeg vet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobcat Skrevet 29. desember 2006 #4 Del Skrevet 29. desember 2006 Det å vere singel er vel ein vanesak slik som alt anna. Sjølv har eg vore singel så lenge no at eg ikkje er heilt sikker på om eg klarer å omstille meg dersom eg finn ein eg vil vere saman med. Eg har mange interesser. Samstundes er eg og student, yrkesaktiv og bur for meg sjølv. Den einaste eg treng å ta omsyn til er meg sjølv, og det passar meg bra akkurat no. Finn deg ein hobby. Bruk tida med vener. Dyrk deg sjølv og finn deg sjølv. Det er inga grunn til å keie seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 29. desember 2006 #5 Del Skrevet 29. desember 2006 Da jeg ble singel etter mitt forrige brudd hadde jeg slike tanker, men bare bestemte meg for at slik skulle det ikke bli... Begynte å spille innebandy, i tillegg til en fast aktivitet + kamper fikk jeg masse nye venner. I tillegg tok jeg opp kontakten med noen single veninner jeg hadde hatt mindre kontakt med og vi hadde en fast veninne kveld der vi byttet på å lage middag og kose oss med thrash tv. I tillegg bestemte jeg meg for å si ja til alt, enten det var en date, en utfordting, kino eller hva,.. Du kommer snart til å ha 1000 ting å henge fingrene dine og se at du tives i ditt eget selskap. Først fikk jeg noia av tanken på å bli sittende hjemme alene en kveld, men nå synes jeg det bare er deilig. Og når det ble slutt med samboeren min her i høst, visste jeg at jeg ville få det fint, og det fikk jeg!! Lykke til Livet er morsomst for de single... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
genacvale Skrevet 29. desember 2006 #6 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg foreslår at du: 1. Tilbringer mer tid med venner 2. Skaffer deg jobb ved siden av studiene 3. Evt. ser etter nye potensielle partnere, hvis det blir for ensomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 29. desember 2006 #7 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg tror det er sunt å lære seg å takle både ensomhet og det å være alene. En kan engasjere seg i fritidsaktiviteter (avhengig av interesser) og treffe folk gjennom felles interesser. Min erfaring er at en kvinne som regel får realisert seg selv bedre om hun står alene. En mann er vel og bra og kan være kjempehyggelig selskap, men en trenger ikke bo sammen av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 29. desember 2006 #8 Del Skrevet 29. desember 2006 Det å vere singel er vel ein vanesak slik som alt anna. Sjølv har eg vore singel så lenge no at eg ikkje er heilt sikker på om eg klarer å omstille meg dersom eg finn ein eg vil vere saman med. ← Samme her. Greier ikke helt å se for meg kvelder/helger og ferier sammen med en partner lenger. Når jeg vil gjøre ditt, så vil han datt. Kommunisere, joda, men jeg har lagt meg til en del vaner som begynner å bli ganske så inngrodde. Og synes at tiden ofte ikke strekker til for mine fritidssysler, slik som å lese, se film,møte venner, tid til egenpleie, ny hobby, trim osv.- så hvor får jeg plass til en annen persons behov oppi dette? :klø: Det går vel bra så lenge man er forelska.... Jeg tror at man må bruke litt tid på å lære seg å være alene, rett og slett. Men så var det alt med måte,da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
genacvale Skrevet 29. desember 2006 #9 Del Skrevet 29. desember 2006 Ja, nettopp... Jeg var så vant til å hele tiden ha kjæreste at jeg fikk problemer med å omstille meg til singellivet igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
webgirl Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 30. desember 2006 Takk for svar! Har vært i to ulike forhold siden jeg var 16 år (med bare tre måndeders pause i mellom). Det siste varte i 5 år. Så jeg tror jeg har gått av å være singel en stund nå. Er bare 24 år, og det hadde sikkert vært lurt å blitt litt mer kjent med meg selv framover... Men må innrømme det er vanskelig. Har alltid søkt etter bekreftelse i fra andre gutter, og jeg sliter med å finne andre ting som kan kompensere for den oppmerksomheten gutter kan gi meg. Men det er kanskje akkurat derfor jeg burde bli flinkere til å gjøre andre ting framover. Ta på meg nye utfordringer. Og innse at jeg er et fullverdig menneske selv om jeg ikke har noe på gang med noen om dagene... Og at det er fullt ut mulig å være lykkelig likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
genacvale Skrevet 31. desember 2006 #11 Del Skrevet 31. desember 2006 Godt at du er så positiv til singellivet Mens jeg tror jeg begynner å bli gammel i en alder av 20 (!) og føler at den biologiske klokka begynner å tikke... På tide å få seg heltidsjobb, mann og barn... Hehe. Uff... Føler meg litt dum da når folk som er eldre enn meg, virker mer unge og livsnytende... Men man kan jo nyte livet selv om man er i et fast forhold og har barn.. Ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlmaCity Skrevet 3. januar 2007 #12 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Det går litt opp og ned her i gården... Stort sett elsker jeg å være alene og singel. Kanskje fordi jeg har en meget krevende jobb, pendler og har det generelt litt turbulent i livet mitt. De få fritimene jeg har blir brukt til å være alene og slappe av. Har selvsagt lyst til å finne en kjæreste, men det må være noen det klaffer skikkelig med føler jeg. Den biologiske klokka har imidlertid ikke begynt å tikke enda, men føler meg litt gammel. Kjenner jo folk på min alder (tidlig 20-åra) som er veletablert nå. Jeg har imidlertid erfart at ting kjapt kan snu seg, så stresser ikke. Plutselig sitter man der selv. Jeg er ikke en mors-type, og ville nok mistrivdes veldig i en sånn situasjon, i allefall på nåværende tidspunkt. Ting å fylle livet med når man er singel (og ellers også!): - Reiser - Venner - Film - Bøker - Familie - Kor - Foto - Skriving - Trening - Matlaging - Strikking - Innreding av leilighet - Flørting (er selv ordentlig dårlig der, sikkert derfor jeg er singel ) - Skogsturer - Jobb - Klatring - Svømming - Ridning - Soving - Røde Kors - Kvinneguiden - Shopping - Vin med venninnene - Bestille aroma massasje - Lære ulike krative dataprog. Type photoshop, indesign, illustrator. Man kan lage mange spennende gaver og ting til å henge på veggen. - Melde seg på kurs; keramikk, leire, maling, tegning etc. - Velvære dag, med ansiktsmaske og jentefilm (ja, litt klisje, men veldig godt) Det beste med hele greia er at man faktisk har tid og energi til alt dette når man er singel. Da jeg hadde type gikk mesteparten av min tid til han. Selv når vi ikke var i lag, så brukte jeg mye tid og energi på å tenke på han. Men nå må det sies at vårt forhold var turbulent, og at når jeg omsider kom over han virket alt plutselig så mye lettere Endret 3. januar 2007 av AlmaCity Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget J Skrevet 3. januar 2007 #13 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg synes AlmaCity har noen veldig gode forslag. Det blir fort til at en bare sitter der og sturer over at en ikke har kjæreste eller noen å holde på med. Det er nitrist. Så istedet for å sitte der å føle meg tom pleier jeg å ha noe å holde på med omtrent hele tiden, så jeg får tankene over på noe annet. Jeg.. - tegner - skriver - fotograferer - er MYE med venner - rydder - hører på oppmuntrende musikk - fester - jobber - går på cafè (det er noe av det jeg liker best) - trener Også slapper jeg selvfølgelig av innimellom. Jeg har aldri vært særlig glad i singellivet, men må nok regne med å være det en stund nå, selv om jeg er på utkikk. Da kan jeg like godt gjøre det beste ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå