Gå til innhold

Støtter du noen veledige formål?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Ja, jeg støtter fast endel organisasjoner - noe jeg har gjort i flere år.

Jeg har fadderbarn i Honduras som jeg betaler for hver måned, i tillegg er jeg støttemedlem i Kreftforeningen og Luftambulansen, hvor jeg betaler medlemsskap en gang i året.

Ellers så støtter jeg de faste innsamlingsaksjonene og enkelte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det gjør jeg

Kreftforeninga

Dyrebeskyttelsen

SOS rasisme

Er så mange jeg kunne tenkt meg og støtte......hadde jeg vært rik så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter også litt her og der. Redningsselskapet støtter jeg av og til. Syns de gjør en flott jobb. Frelsesarmeen får i grytene sine til jul og jeg har kjøpt noe gjennom Sally Ann.Utdanning av førerhunder støtter jeg også gjerne. Tiggerbrev blir jeg gaaaal av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Støtter ikke noe fast, men har fått for vane å gi en litt større pengesum til Leger uten grenser hver høst (etter sommerjobbing - jeg er student). Får inntrykk av at de gjør en god og viktig jobb.

Prøver ellers å bidra på andre måter, ved å gi blod og jobbe som frivillig for Røde Kors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er støttemedlem i Foreningen for Hjertesyke Barn, og de får stadig litt mer enn bare kontigenten.

Ellers legger jeg en god slant i julegryte til Frelsesarmeen nå jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... gir anonymt når jeg har muligheten til det. Orker nemlig ikke å bli oppringt av selgere hele tiden fordi jeg står i et register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter i den forstand at jeg er medlem av Norges Røde Kors, betaler en gang i året og jobber frivillig hele året for dem.

Eller så hender det vel at jeg kjøper lodd ol. eller støtter på andre måter men er student så det er ikke sånn at jeg har råd til så mye utenom meg selv for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale deg å titte på nettidene deres, bla for å lese årsberetninen...

Som jeg skrev lengre opp har det ikke noe med hva de står for!

Det vet jeg!

Men jeg ser ikke at pengene kommer på rett sted!

Som er personlig erfraing.

Og etter det vil jeg ikke støtte dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært fast julebladselger / loddselger for redningsselskapet en lang stund. Støtter kreftforeningen, og litt uregelmessig andre formål (f.eks. frelsesarmeen).

Men er ikke så begeistret for alle aksjonene som bestemmer at nå skal folk gi til et bestemt formål. Mistet alle illusjonene etter tsunamiulykken der bare en liten del (tredjedel, leste jeg i avisen for litt siden) av pengene er brukt. Mens mange familier fremdeles er hjemløse.

Jeg trodde virkelig at jeg praktisk talt kjøpte tak over hodet for noen der og da, da jeg ga penger så jeg kjente det godt i lommeboka etter den katastrofen.

Takk og lov for individer som Willy Mørch i Trondheim, som tar saken i egen hånd, samler inn penger og reiser nedover selv og deler ut i til de som trenger, rett fra hånd til hånd!

Så betaler jeg jo skatt, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har et fadderbarn som vi betaler for månedlig, vi støtter også LHL og munn og fotmalerene gjennom å kjøpe disse tingene de sender i posten (kalender, julekort og sånn) Også er vi medlemmer i luftambulansen, noe som jo strengt tatt sikkert er en fordel for oss, men vi anser det som en sånn der "støttegreie", betaler bare hvert år.

Ja, også er vi begge blodgivere da, men det ser jeg jo på som rett og slett en "selvfølge" mer enn "veldedighet". Koster meg ikke noe heller, tvert imot (de GIR meg jo noe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et fadderbarn som er den eneste faste utgift og ellers dytter vi i bøsser her og der. Vi støtter ved innsamlingsaksjoner, kjøper lodd, gir veledighet som julegaver, og hver romjul finner vi en organisasjon å sende de penger til, vi ellers hadde brukt på nyttårsfyrverkeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi støtter ingen fast oranisasjon, men gir et fast beløp hver måned. Avgjør fra måned til måned hvem som skal få dette beløpet. Som oftest velger vi en mottakerorganisasjon som arbeider for de som har minst her i verden. Gjerne barn og unge i andre verdensdeler som rammes av sult, krig og nød. Men også naturvern og dyrevern. Prøver å unngå foreninger med religiøse formålsparagrafer, da jeg desverre har sett litt for mange eksempler på kobling av misjon og nødhjelp. Støtter sjelden de som driver arbeid her i landet. Det er klart det trengs, men jeg tror det trengs enda mer andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vil jeg anbefale deg å titte på nettidene deres, bla for å lese årsberetninen...

En årsberetning er fortsatt bare organisasjonens egen fremstilling av hva pengene går til, og jeg har selv sett hvor mye slikt kan trikses med, for å få det til å se bra ut på papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt penger til hjelp i Sudan tror jeg det var. Husker ikke, men jeg har støttet iallefall.

Hadde jeg skulle gitt noen penger/engasjert meg i noe måtte det bli i å støtte pårørende til alkoholikere /narkomane og personer med psykiske lidelser. Jeg kan bare tenke meg til hvor grusomt det må være for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En årsberetning er fortsatt bare organisasjonens egen fremstilling av hva pengene går til, og jeg har selv sett hvor mye slikt kan trikses med, for å få det til å se bra ut på papiret.

Selvsagt, men den sier noe. Og er oranisasjonen i tillegg medlem av innsamlingskontrollen og revidert av revisor, så gir det en indikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter frelsesarmeen. De gjør en kjempejobb for mennesker med problemer. Også kjøper jeg den blekka, som narkomane selger. Har faktisk kjøpt fire utgaver av samme avis, men da ga jeg bare penger og sa at jeg allerede har den.

Det har jeg ikke gjort fordi jeg er snill, men folk jeg ikke har møtt på tjue år har stått og solgt den og har blitt narkomane. Da er det vanskelig, men heldigvis har de fått metadonbehandling og holder seg unna rus.

Jeg kan omtrent ikke gå i byen (oslo) uten å møte kjente.

Frelsesarmeen støtter jeg fordi de hjelper mennesker uten å kreve dokumentasjon og stille krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har to fjernadopsjonskatter fra Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus, så de får et lite beløp hver mnd. =)

Ellers gir jeg sjelden støtte, hvis det kommer noen på døra får de som regel noe hvis jeg har noe småpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...