Gå til innhold

Støtter du noen veledige formål?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Jeg støtter ingen fast, men støtter litt her og der. Putter penger i bøsser, kjøper kalendere, cd-er og andre ting som går til vedledige organisasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter ingen fast, men støtter litt her og der. Putter penger i bøsser, kjøper kalendere, cd-er og andre ting som går til vedledige organisasjoner.

Samme her. Men jeg har planer om å skaffe meg et fadderbarn gjennom Plan. Jeg har desverre ikke så mye jeg kan gi bort, men jeg prøver å hjelpe der jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å gi jevnlig støtte til Norsk Luftambulanse og Foreningen for Hjertesykebarn, men har sluttet å gi noe fast til noen. Nå gir vi ettersom vi føler for det. Det blir gjerne noen kroner til TV-aksjonen eller til bøssebærere når det er et eller vi synes det er verdt å gi til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte nei jeg siden det ikke er noe fast.

Men kjøper lodd til Lions og putter penger her og der av og til.

Støtta kreftforeningen før men det har jeg slutta med.

Jeg ser ikke helt hvor pengene går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en vandrene velgjører som gir i øst og vest og nord og syd.

Neida, men jeg gir endel, særlig til bekjente i Latin-Amerika.

Er jo bare flaks/uflaks og tilfeldigheter hvordan ressursene er fordelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fadderbarn i mange år, også i perioder hvor jeg har hatt stram økonomi. Ellers så gir jeg på bøsser her og der samt støtter noen mindre prosjekter i u-land. Gir også noen hundrelapper i gryta til Frelsesarmeen til jul hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie_85: hvis du går inn på kreft.no, så står det mye der om hvor pengene går.

Fra kreft.no:

Forskning har tvunget sykdommer som barneleukemi, hudkreft og testikkelkreft på retur. I dag blir sju av ti barn med leukemi helt friske.

Jeg støtter kampen mot Brystkreft.

Ellers så støtter jeg ofte andre kampanjer. Men jeg må innrømme at saker som ligger "nærmest hjertet" ofte er noe jeg helst vil støtte.

Vurderer fast LHL eller Norsk Luftambulanse (sistnevnte gjør en meget god jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie_85: hvis du går inn på kreft.no, så står det mye der om hvor pengene går.

Fra kreft.no:

Forskning har tvunget sykdommer som barneleukemi, hudkreft og testikkelkreft på retur. I dag blir sju av ti barn med leukemi helt friske.

Jeg vet jo hva det står og hva de sier.

Men det har med personlige opplevelser med dem.

Jeg fikk rett og slett litt avsky mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtta kreftforeningen før men det har jeg slutta med.

Jeg ser ikke helt hvor pengene går

Da vil jeg anbefale deg å titte på nettidene deres, bla for å lese årsberetninen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg støtter svært lite. Grunnen er at jeg som giver må overtales og inspireres til å gi. Det kan jeg ikke si noen organisasjoner har klart å gjøre overfor meg hvertfall, men de har blitt flinkere med årene. Fra å vise skremselspropaganda av fattige, tynne barn til å vise mer nyanserte dokumentarliknende filmsnutter. Jeg har vært bort i dette med fadderbarn, SOS barnebyer, Amnesty, osv. men de gode intensjonene forsvinner.

Jeg tror nok at min måte å bidra på blir enten helhjertet gjennom hjelpearbeid og faktisk innsats der det skjer som en kan se resultater av, eller lite/ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg støtter Unicef, Redd barna og leger uten grenser fast hver måned. I tillegg gir jeg alltid litt til andre som er ute med bøssa, som f.eks. frelsesarmeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter, men ikke med direkte pengegaver.

Og dersom jeg får råd til å begynne med det, vil jeg være svært forsiktig med hvem jeg støtter, siden jeg har jobbet innenfor slike organisasjoner, og vet hvor mye snusk det er i den bransjen.

Endret av Eir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fadderbarn i Bolivia og støtter Kirkens Nødhjelp og Amnesty fast hver måned, i tillegg putter jeg på bøsser her og der når anledninger byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blodgiver og registrert benmargsdonor, men ellers støtter jeg ingen fast. Røde Kors, Amnesty og Leger uten grenser er organisasjoner jeg har stor respekt for, så de får litt når jeg har noe til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...