Gå til innhold

Mens og gravid, men når sjekke evt. graviditet?


Myran

Anbefalte innlegg

Skulle hatt mensen idag eller i morgen, men fikk den på søn. Har egentlig gått og følt meg gravid (vært kvalm, trøtt, lett irritert, tar lett til tårer, hodepine siden antatt el), så ble skuffet da blødningen kom på søn.

Tok en garviditetstest imorres, og den var negativ. Men det rare er at jeg føler meg fortsatt gravid. Men kan det være at det ikke er produsert nok Hcg enda, at den derfor viste negativt, eller er det bare å innse at det ikke klaffet denne gangen?

Til dere som har hatt mensen under graviditet, når tok dere testen, altså hvor lenge etter antatt el? Kan det være at jeg burde ta en ny om 1 uke, evt. om en blodprøve kan være til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at testen kan slå ut negativt dersom du tester for tidlig ja. Noen produserer lite hcg i starten. Men den blødningen da, hvordan var den? Like mye som en vanlig mens eller annerledes? Mens og negativ test er jo vanligvis ikke så positivt når man vil være gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne mensen nå. Synes på enmåte at den ikke virker som en vanlif mens. Det er mindre mengde som kommer, bruker kun truseinnlegg, og jeg har et enormt trykk i magen i tilegg til at jeg føler meg ekstremt oppblåst.

Det er akkurat som det er på slutten av en mens følelse, hver gang jeg tørker meg, er fargen som på slutten av en mens mørk rø/brun og lite blødning. Den startet som sagt på søn. Da var den mere lyserosa /rød med mye slim i. Altså nesten litt uttynnet mens vil jeg si. Så i går gikk den over til å bli mere mørkrød/brun og samme farge idag, bare enda mindre blødning.

Har følelsen av at magen holder på å eksplodere, og har virkelig mens smerter som aldri har opplevet før. Hvis jeg sitter litt lutrygget så får jo magen litt press, og dette er enort ubehagelig. Ikke så lett å bekrive det her:)

Men synes dette er litt rart, så jeg får kanskje ta en ny test om en uke. Men når kan man evt. få en possitiv test, selv om man evt. har mens og er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at første dag i forrige mens var 2/11 og jeg trodde jeg hadde el rundt 19/11. Dvs. at det da nå er evt. 16dager siden el/befruktning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Vent en ukes tid og ta en ny test. Føler du deg fortsatt dårlig da så synes jeg nesten du skal ta en tur til legen for å få sjekket opp i tilfelle det er noe annet (uten at jeg vet hva det skulle være for noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan vel kanskje høres ut som en festeblødning, men ikke gå med falske forhåpninger nå da.

ta en test når blødningene er ferdig du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at hvis man har mensen når man er gravid så er det fordi kroppen enda ikke produserer nok hormoner til å stoppe mensen? I så fall er det kanskje ikke så rart at du ikke får positivt utslag på testen. Men jeg VET ikke, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at hvis man har mensen når man er gravid så er det fordi kroppen enda ikke produserer nok hormoner til å stoppe mensen? I så fall er det kanskje ikke så rart at du ikke får positivt utslag på testen. Men jeg VET ikke, altså  :)

Dersom man har en menslignende blødning når man er gravid så er jo ikke dette blod av samme årsak som mensblod da. I mine to svangerskap har jeg hatt en form for blødning på lik linje som TS beskriver. Brunaktig utflod som minner om slutten av en menstruasjon. Har fått vite av legen begge gangene at dette er en hormonell blødning og har ingen innvirkning på svangerskapet.

Så det at man blør selvom man er gravid har nok ingenting med lavt nivå av hcg å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har en menslignende blødning når man er gravid så er jo ikke dette blod av samme årsak som mensblod da. I mine to svangerskap har jeg hatt en form for blødning på lik linje som TS beskriver. Brunaktig utflod som minner om slutten av en menstruasjon. Har fått vite av legen begge gangene at dette er en hormonell blødning og har ingen innvirkning på svangerskapet.

Så det at man blør selvom man er gravid har nok ingenting med lavt nivå av hcg å gjøre....

I dag lette jeg etter den nettsiden der jeg hadde lest det. Jeg fant ikke den samme siden, men jeg fant denne:

http://www.babyklar.dk/artikler/bl%C3%B8dn...raviditeten.htm

Her står det:

Det er ikke ualmindeligt, at gravide faktisk bløder i den 1. og 2. menstruationsperiode efter undfangelsen. Det skyldes, at kroppen endnu ikke har opbygget nok HCG hormoner (graviditetshormon), og derfor kan blødningen ikke standses.

Men jeg vet ingenting om troverdigheten til kilden, og det finnes uansett mange andre årsaker til blødninger under graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, dette var jo interessant. Men når vil en gravidetstest påvise en evt. graviditet mån tro? Lurer jo da virkleig på om jeg skal ta en ny test snart, for å se om den er blitt possitiv siden den jeg tok på tir. morgen?

Den blødning jeg hadde sin søn. kveld er blitt bort i dag, og jeg synes den virkelig har vært ulik en vanlig mens. Jeg føler meg veldig hard (akkurat som treg mage) i magen, stikkninger og mye luft følelse. Så vet ikke om det er en konsekvens av at det var en vanlig mens, eller at jeg kan være gravid. Ikke spesielt øm i puppene, men har hatt fryktelig vondt i hodet i det siste og har hatt kvalme som har kommet og gått. Men kanskje noe av dette er psykisk, siden jeg ønsker meg det så gjerne å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gjort som Bjørnsdatter sier, ventet en uke og tatt en ny test :) Men det kan nok være noe psykisk bak symptomene hvis man ønsker sterkt å være gravid ;) Uansett: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...