Gå til innhold

Simones bryllupstråd


Simone

Anbefalte innlegg

Historien om meg og min kjære får meg fortsatt til å smile.

Vi ble kjent, ikke som brisne på byen, men gjennom ordentlige gode samtaler som vi begge fortsatt setter enormt stor pris på.

Kommunikasjon er vårt sterkeste kort, sammen med den sterke optimistiske troen på at vi skal leve sammen til vi dør.

Etter 10 dagers bekjentskap, falt det seg naturlig å si "Jeg elsker deg" for første gang. Og det var den mest intense lykkefølelsen jeg kunne huske å ha opplevd noen sinne.

Etter 4 måneder som kjærester, flyttet vi sammen.

3 uker etter gikk han ned på kne og fridde - jeg hadde aldri i verden trodd at det skulle oppleves så sterkt, det var et hest "ja" blant alle tårene...

----------------------------------------------------------------------------------------------

Så er det bestemt, vi gifter oss i september neste år! Valget falt på høstbryllup litt pga at "alle" velger juli/august, litt pga at det er så pent ute om høsten - lunt og koselig på sin helt egne måte. Pluss et par ekstra måneder å planlegge på, det er jo ikke så dumt!

Vi snakket fram og tilbake om planlegging av bryllupet en god stund før han faktisk fridde, (vi har også diskutert navn på fremtidige barn - og barnebarn!) og kom etterhvert frem til at vi ville ha et lite og intimt bryllup, vi velger varme, nærhet, trygghet og det ektefølte foran å fore alle tenkelige slektninger og venner vi ikke har snakket med de siste 5 årene med middag for å sende de ut på et dansegulv.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Valget falt på vår nærmeste familie, og derfor blir vi ikke mer enn 12 stykker. Vielsen skal feires med en fasjonabel middag med påfølgende kaffe/konjakk, alt på et fantastisk pent 5 stjerners hotell - å gå inn i det hotellet føles som å entre en gammel film, som min mann uttrykte det. Fantastisk. Vi forelsket oss med en gang vi trådte inn i resepsjonen for å høre om de hadde prislister på rom!

Så - leie av lokalet er inkludert i maten - dvs kuvertpris pr. person, ca 1000 pr. pers - så sted og mat kommer nok iallfall under 15.000 samlet. Dette må jeg nok finne nærmere ut av, men det høres helt greit ut, ettersom vi er såpass få kan vi koste på oss det.

Hmm, ser at det blir veldig mye på en gang her, tror jeg skal stykke det opp litt og fortelle mer senere! Håper at denne tråden kan inspirere andre etterhvert som jeg skriver mer om eventuelle gode ideer vi måtte få, samtidig ønsker jeg selvsagt respons og innlegg, så kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Gratulerer med dagbok!!! Selv om dere har veldig mye planlagt skal det bli gøy å se videre hva dere finner ut av! Har du funnet kjole og sånn???

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok!

Blir koselig å følge deg og dine planer. Du er i godt selskap her inne, kos deg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner!

ØKONOMI

Innser at september nærmer seg med stormskritt, mye å planlegge! Budsjett er det aller viktigste å få på plass, fordi det legger grunnlaget for alt det andre. Foreldrene våre vil visst være med på å spleise, noe som er godt å vite. Men noen tall har vi ikke.

Vi ønsker oss hotellsuite for anledningen, men det må kanskje nedprioriteres. Fotograf er en absolutt nødvendighet, det samme er bryllupsreisen til Roma. (I stedet for å ønske oss ting fra familien, ønsker vi oss pengehjelp så vi kommer oss på tur, siden vi har det meste av ting ettersom vi allerede har bodd selvstendig i en del år)

KLÆR

Skal forhåpentligvis ut og prøve brudekjoler før jul, jeg trodde at jeg hadde bestemt meg for Rembo Styling helt til jeg så et par utrolig flotte Linea Raffaeli-kjoler, så nå heller jeg mot sistnevnte - mye enklere å få tak i også. Men de er vriene å finne bilder av synes jeg! Har jo lyst å legge ut noen linker her.

Vet ikke om jeg er sent ute for salg på bryllupskjoler fra 2006, ser det har pågått en litt sprikende diskusjon på bryllupsforumet. Jeg har iallfall tenkt å kjøpe kjole, enten ny ellere brukt, og selge den videre etter bryllupet. På den måten blir det ikke nødvendigvis alt for mye utlegg uansett - f.eks. kjøpe brukt for 6000 og selge for 4000, da har jeg jo egentlig bare betalt 2000. Det samme om jeg kjøper en ny for 9000 og selger for 7000.. Er dette gjerrig, eller?

Han drømmer om sjokoladebrun dress og hatt, og kommer til å være verdens peneste (og forhåpentligvis mest fornøyde) mann! Han er forresten alltid fin og stort sett veldig blid også.

LOKALE OG BLOMSTER

Nå har vi sett på lokalet "vårt"! Som forventet, utrolig pent, lite og koselig, så elegant.. Tunge, mørke doble dører, dyprøde vegger og digre oppsatser med røde roser over alt, lysekrone i taket... Litt av en atmosfære! Vi gleder oss!!

Lurer på om jeg skal fokusere på at brudebuketten skal matche rommet vi skal være i (ergo innslag av røde roser), det vil jo stå godt til alt det andre også, men tenker varme farger (offwhite, oransj og rød, kanskje innslag av prestekrager) og ikke for stort.

INVITASJONER, BORDKORT, TAKKEKORT

Ettersom vi kommer til å ha offwhite og brunt antrekk, har jeg også tenkt på å lage invitasjoner/bordkort i samme farger, kanskje hovedbakgrunn i brunt og f.eks. men hvitt papir inni og knytte sammen med hvite blondebånd eller noe.. Skal eksperimentere litt. Synes alt er hvitt for tiden, så "må" bare tenke litt utenfor båsen. Pluss at det kler oss og lokalet (mye brunt tre).

Se også debatt angående alternativ til tale fra bryllupsforumet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=241796&st=0

FRISØR

En ting til: hvor nødvendig er prøvetime hos frisør, og betaler man samlet for prøvetime og selve dagen? Vil gjerne ha noens erfaringer her! Jeg kunne ha ordnte frisyren selv, men for det første er man jo ganske stresset den dagen, så sånn sett kunne det være greit å overlate det til noen andre. For det andre har jeg også noen rimelig abstrakte ideer som jeg IKKE greier å sette ut i praksis selv, men man kan jo alltids moderere seg litt..

Ligger vi i rute??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Høres ut som om du er godt i gang med planeggingen. Når det gjelder kjole synes jeg overhodet ikke du er gjerring. Det er lurt å spare der man kan. Når det gjelder salg av kjole etter bruk, kan det imidlertid være vanskelig å få solgt den til den prisen. Det er mange som sliter med å selge brudekjolen etter bruk, det er så utrolig mange på markedet. Men du vurderer jo svært populære merker da, så det kan tenkes at det blir lettere og at folk er villige til å gi litt mer for de. Det mest vanlige er å selge for rundt halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se så utrolig mange flotte buketter det var her! Jeg fikk i alle fall masse inspirasjon. http://www.frugalbride.com/bridalflowers.html

Har forøvrig plottet inn saker og ting underveis på en slags gjøreliste, og dette er i boks nå:

Tid og sted for vielse og middag (borgerlig)

Ringer (vi bruker forlovelsesringene)'

Gjester og forlovere

(ikke behov for toastmaster fordi vi er så få)

Meny (planlegges i samarbeid med kokken, menyen kommer til å forandres et par ganger før bryllupet vårt - men vi har prøvesmakt maten på hotellet 3 ganger, og det er helt fantastisk hver gang)

Drikke, servise, duker, pynt til lokale osv. ordner hotellet

Skal gjøre:

Ordne med bryllupskake, evt finne ut om den kan lages på hotellet

Klær, sko (HAR PRØVETIME HOS BRUDESALONG FØRSTKOMMENDE MANDAG! :) )

Fotograf

Bestille bryllupsreise (hra bestemt oss for Roma, men usikre på budsjett)

(og selvfølgelig mer, men vi har fortsatt god tid)

Tipper at vi havner på i underkant av 35.000 totalt, med fotograf, mat, lokale, klær, frisør, trykksaker osv. Det er jo ganske bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

35.000 hørtes jo bare ut som er herlig sum... :) (hehe... mangler bare 50.000 da så har dere vårt...) Men det blir nok veldig bra :) Planene til nå ser veldig veldig bra ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer litt på bryllupskake for tiden. Én ting er utseendet, men en annen er innholdet.. Ikke lett dette her. Er det vanlig at man får prøvesmake litt forskjellig før man bestemmer seg, eller hva? Akkurat nå føler jeg for en stor, hjerteformet ostekake med masse røde bær, ikke sitrus men bare frisk og deilig.. :sikle:

Angående blomster/brudebukett tenker jeg for øyeblikket på en kombinasjon av offwhite, gule og gammelrosa roser, prestekrager/margeritter (ser ikke forskjell på de, jeg) og solsikker! Noen som kan se det for seg?

Vi må finne ut hvordan vi skal komme oss fra vielsen til fotografen, det er ikke langt unna, men vi må jo på et eller annet vis transporteres.. Og det er ikke dette vi har lyst til å svi av budsjettet på, så ingen limousin eller hest og kjerre, hadde faktisk vært mer stilig med en gusjegrønn, sliten hippie-folkevogn... :ler: Men virkelig.. må pønske ut noe kreativt her. Forslag tas imot med takk.

Er det noen som har erfaringer med Studio G eller Fame, forresten? Har lyst til å prioritere å bruke litt tid og penger på foto, det er jo herlige håndfaste minner, pluss en morsom opplevelse, litt "modell for en dag"-aktig.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til Malama og Ballerina for oppmuntrende respons!

Tenker på dette med kjole igjen.. Jeg tenkte jo opprinnelig å kjøpe kjole (kanskje helst brukt) for så å selge igjen, men da kunne jeg kanskje like gjerne leie, så slipper jeg jobben med å selge.. siden jeg uansett ikke skal beholde den, liksom. (studentbudsjett...)

Men hva ligger leieprisene på? Og er det et mindre utvalg av leiekjoler enn av kjøpekjoler på salongene?

:klø:

Gleder meg masse til å se på kjoler neste uke uansett, er akkurat ferdig med siste juleeksamen og det er så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens store høydepunkt har vært kjoleprøving!

Jeg hadde selvfølgelig noen formeninger om hva jeg likte og ikke likte, men du verden.. Det er virkelig annerledes når man får prøve ting på seg. Jeg oppdaget til og med at slør kan være utrolig pent, noe jeg var overbevist om at jeg ikke skulle ha!

Av 4 kjoler var 2 fine, en kjempefin og en selve Drømmekjolen! Se her, nummer to (fra venstre) på nederste rekke.

http://www.demetriosbride.com/intl/index.p...on_sensualle_07

I virkeligheten er kjolen mye mer gyllen enn det som kommer fram på bildet, pluss at den er mer "lag på lag". -En kjole med mye mer perler og "dill" enn jeg hadde tenkt meg, men den satt så utrolig fint, og var helt nydelig.

Det kan nesten garanteres at jeg skal bort og prøve den igjen over nyttår, og kanskje sender jeg en bestilling...?

Spennende og kjempegøy!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, Ballerina!

Åh, jeg har sett bilder av kjolen "min" hver eneste dag, flere ganger, og synes den blir finere og finere for hver gang. Gleder meg til å prøve den igjen, begynner å føle meg sikker på at jeg skal bestille denne. 3 måneders leveringstid på den da, pluss et par uker i posten og tilpassing av lengde og sånt her hjemme, så jeg regner totalt 4 måneder på å få den ferdig. Så jeg har jo en del måneder å gå på foreløpig, men vil bare ha den nå...

Hva synes dere, kan man ha sko med åpen tå, eller er det ikke "fint nok"? Er veldig i tvil angående sko.. For jeg har noen pene hvite som er brukt 1 gang og er nydelige, men de er altså åpne..

De siste to dagene har jeg undersøkt diverse frilansfotografer, begynner å kaste fra meg tanken på å bruke studiofotograf. Fordelen med en privat fotograf, er at man ofte kan få alle bildene han/hun har tatt på CD slik at man har mulighet til å fremkalle ting selv. Grubler også på hvordan vi skal gjøre det med de "offisielle" brudebildene, ute eller inne? Farge eller sort-hvitt? Oppstilt eller i farta? Osv..

Mye å tenke på, men det er så gøy! Kribler i magen, vi bare gleder oss begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...