Gå til innhold

Presentasjonstråd for augustklubben


angelou

Anbefalte innlegg

Jeg begynner :)

Er nettopp fylt 27, mannen er 28. Vært sammen i 5 1/2 år, bodd sammen i 4.

Har rekkehus, fast jobb og stasjonsvogn ;)

Det er vårt første barn - ganske planlagt, men vi er litt sjokkskadet begge to enda - det går vel over :ler:

Har lyst til å fortelle det til familiene våre på julaften, da er jeg 8+2. Synes kanskje det er litt tidlig, men veldig koselig å kunne fortelle det i en sånn anledning :)

Håper vi får det fint i augustklubben, at den fylles opp etterhvert og at det går bra med alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, Angelou :blomst:

Da følger jeg på ;)

Jeg og samboeren er ca. 30 år. Vi har vært sammen "bestandig" :) Ingen barn fra før. Bor i Oslo i leilighet hvor det er plass til flere.

Vi prøvde i 4 sykluser før vi fikk klaff nå med termin ca. 6. august. Jeg var forberedt på at vi kom til å bli glade, men her går vi fortsatt rundt i en uvirkelig lykkerus begge to :ler: :ler: Utrolig deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere to, og gratulerer :)

Jeg er visst litt mindre etablert enn dere to, men slettes ikke ung og fortvilt gravid.

Jeg er er 23år og bor i Valby i København, sammen med min snart eldgamle kjæreste (30år). Vi har ikke vært sammen i mer enn 8mnd, og det var ikke planlagt, men slettes ikke en fremmed tanke for oss.

Som en morsom liten detalje, så forlova vi oss i slutten av oktober og tenkte å fortelle det til familien i jula. Men så fikk vi positiv test i slutten av november.. Så nå vet vi ikke om vi skal fortelle begge deler i jula, eller om vi skal fortelle om forlovelsen og vente med graviditeten til januar, eller om vi skal vente til januar med begge deler - for da har kommende farfar og mormor bursdag den 26. og 27. og da har vi vært til nakkefoldsskanning, så det kan hende det kan pakkes inn et bilde, eller noe.

Som dere ser: vi har store problemer ;)

Men, vi er bare lykkelige og glade, gleder oss til 8. august, der svigerinna mi hadde termin i år ;) så svigers blir mormor og morfar, og farmor og farfar med ett år mellomrom nesten nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen ord om meg:

Vi har vært sammen i mange år, men er vel det man kan kalle relativt nygifte. Har nå passert tredve, og vi ser virkelig fram til å bli en liten familie!!! Vi har en travel hverdag med mange aktiviteter, men har ingen problemer med å prioritere litt annerledes når babyen kommer.

Er bare fem uker på vei og vet at det er veldig tidlig (med tanke på om det ikke skulle gå bra), men klarer ikke å la være å fundere mye på hvordan graviditeten og tiden med en liten baby kommer til å være.

Foreløpig har symptomene vært VELDIG ømme brystvorter (kom dagen før IKM), mensmurringer i tre dager rundt forventet mens (bruker bare å ha det akkurat på IKM-dagen), samt stikking nederst i magen. Men alt bortsett fra de ømme brystvortene har gitt seg nå. Håper i det lengste å slippe kvalmen, men klarer ikke helt å tro det siden jeg blir kvalm av å snurre en halv gang rundt!

Gleder meg veldig til magen begynner å vokse, men vet at det er leeeeeeeeeeeeenge til!!!

Endret av Viburnum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg vil gjerne være med i August klubben. Eller altså Løve klubben: (jeg er løve selv, og det er et fint stjernetegn å være født inn i ) ;)

Jeg er 27 år, samboer med en 31 åring: vi har bodd sammen i 5 1/2 år, vært kjærester i 6. Dette var ikke planlagt, så vi er ganske sjokkpreget :ler: men du verden, babyen er svært velkommen, og jeg vet om to vordende bestemødre som kommer til å ta helt av når de får sin "ekstra julepresang" i år... :sjenert:

Jeg har 1 (!) år igjen av et superlangt studium, og typisk ambisiøse ivrige meg, har jeg bestemt meg for å forsøke å gjennomføre siste halvår etter fødsel uten permisjon, så lenge formen er fin. Pappan har sagt seg villig til å være pappa de første 6 mnd, så tar jeg over. Vi må forøvrig finne ny leilighet i feb/mars for mitt siste år av studiet, ordet "etablert" passer ikke på oss enda ;)

Ellers kan jeg jo nevne at jeg har fått GEDIGNE pupper de siste dagene! :ler:

(Det er faktisk sånn at jeg gruer meg til å gå på forelesning på Mandag, for hvordan kan de i klassen unngå å legge merke til de!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle :)

Vi har vært sammen i 5 år, har en gutt på 4 år. Har prøvd og bli gravid i 28 mnd nå, så ble veldig glad da det klaffet nå :klappe: verdens fineste julegave.

Jeg er 25 år, og sambo er 32 år. Vi har termin 9.aug. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen, hadde en sa i feb :tristbla: Men skal prøve og tenke positive tanker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 34 og mannen er 43, og vi har vært sammen i 4,5 år (gift i 1,5) :)

Vi har begge faste jobber, enebolig og to (!) stasjonsvogner :ler:

Jeg hadde en SA i august (etter 13 PP), så jeg har litt delte tanker rundt dette nå, men skal prøve å glede meg. Ungen er ihvertfall veldig etterlengtet :)

Også håper jeg at jeg holder meg i augustklubben da (foreløpig termin 29.august) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg henger meg på her jeg da..

Er 29 år,mannen min er 27,har vært sammen i over 7 år,og bodd sammen i 6 1/2 år.Gifta oss 5 august og begynte prøvinga da,så det gikk overaskende fort,klarer ikke heelt og glede meg enda,Siden man hører om så mange S.A...

er i min 7 uke nå..

gratulerer alle sammen og lykke til :klem:

Endret av LindaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ok, da har jeg passert 12 og en halv uke og synes kanskje at jeg kan puste ut litt og presentere meg her :)

Jeg er 34 og har en datter - Plonkeliten - på 2 1/2. Jeg skal føde rundt 11. august. Vi strevde litt med å bli gravid med Plonkeliten, pluss at jeg hadde en SA først, men denne gangen ble jeg gravid på aller første forsøk og alt har gått bra. De sier det er noe i kroppen som gjør at du blir lettere gravid, hvis du prøver før det er gått tre år. Og det gjorde vi jo :)

Har vært litt kvalm, men mye mindre enn sist. Mitt forrige svangerskap var en tur i parken, og fødselen også, så jeg håper intenst at jeg slipper like billig unna denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Heldig du er, så har hatt så greit svangerskap så langt!

Jeg er 13+4 og driver fremdeles med kvalme og oppkast hver morgen..har holdt på med det store deler av tida siden begynnelsen av desember. Begynner å bli litt lei etterhvert ja ;) I tillegg har jeg til tider veldig store isjas-smerter, andre som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Melder meg inn jeg også. :)

Er 12+5 i dag og begynner og slappe mer av. Koser meg med graviditeten, men tar ingenting for gitt før jeg vet at alt er som det skal.

Lillel@m har foreløpig termindato 29. august. Storebror er 7 1/2 så det blir nesten en liten attpåklatt. :)

Jeg er 29 og bor sammen med H@nnsauen, T@ssen og bikkjemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 31, mannen fyller snart 31 han også.

Vi har vært sammen i over 7 år, nærmer oss to års bryllupsdag.

Jeg jobber, han studerer og jobber litt ved siden av.

Har kjøpt leilighet som forhåpentligvis er innflyttingsklar i morgen eller fredag.

Ikke bare første barnet for oss, men første barnebarn på begge sider, beregnes å komme 17. august i år.

Har fremdeles ikke kommet helt over sjokket - spiren satt etter første halvhjertede forsøk, stikk i strid med alle våre bekymringer (lang historie).

Hittils har alt bare vært bekjipelse, jeg er 100% sykmeldt på 6 uka (og i 4 uker til) grunnet kvalme og lavt blodtrykk, går på kvalmestillende og tilbringer mesteparten av tiden på sofaen (i senga, vi har ikke sofaplass til to for tiden).

Gleder meg stort til kvalmen skal gå over og jeg kan nyte magen som såvitt har vist seg under fleskemagen.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. jeg er ny her:) er 23år og venter vårt andre barn. har en sønn på snart 21mnd og min samboer er 25. vi har vert sammen i 6år og samboer i 4. vi gifter oss sommeren 08:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann...

24 år, gift, og venter nr 3.

Har fra før to gutter, født 2005 og 2006.

Dette vil nok bli (enda mer) hektisk, men det er jo veldig koselig også da.

Mens-termin er 15.juli, mens tidlig-UL mente 3.august.

Så jeg er spent på ordinær-UL om en uke.

Tror nok uansett at det blir august-baby på meg, siden jeg har gått over termin med begge de to andre...

Fin form, bortsett fra begynnende bekkenløsning.

Men jeg klager ikke. I de to forrige svangerskapene var jeg sykemeldt omtrent fra denne tiden, så dette er jo ingenting i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom plutselig hit etter UL i dag. Ble flyttet fram fra 31.juli, ikke så veldig overraskende egentlig.

Jeg er 27, mannen 30.

Har vært gift i snart 2 år.

Formen er veldig bra nå, var ganske sliten i starten. Og gravidmagen har begynt å komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Jeg er 33 ar som mannen min og vi har vaert gift siden Juli 2005. Vi fikk vart förste barn i Juni i fjor og har termin med neste 5.August.

Det skal bli spennede med to sma og jeg gleder meg veldig selv om det har tatt meg litt tid a forsta det som er i ferd med a skje i magen. Na er magen pa god vei synlig igjen sa da er det lettere a forholde seg til. Lurer veldig pa hvem som gjemmer seg der inne. En lillebror eller en lillesöster?

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...