Studine83 Skrevet 26. november 2006 #1 Del Skrevet 26. november 2006 Hvorfor virker det som om så mange gutter har "angst" fra å gå fra å-ha-noe-på-gang-fasen til å bli kjærester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse Brakar Skrevet 26. november 2006 #2 Del Skrevet 26. november 2006 Hvorfor virker det som om så mange gutter har "angst" fra å gå fra å-ha-noe-på-gang-fasen til å bli kjærester? ← Er det virkelig så mange gutter som har denne holdningen? Mistenker at det er litt myte, og at det egentlig er omtrent like mange jenter med slik angst som gutter. Har ikke noen sånn angst selv. Treffer jeg ei jente som jeg "connecter" med, er det grønt lys fra min side. Bare synd det er så få av de.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 26. november 2006 #3 Del Skrevet 26. november 2006 Hvorfor virker det som om så mange gutter har "angst" fra å gå fra å-ha-noe-på-gang-fasen til å bli kjærester? ← Hvis du har vært borti det her mye, så kan det jo ha noe med hva slags typer du faller for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. november 2006 #4 Del Skrevet 26. november 2006 Enig med de andre, jeg synes det virker helt omvendt... Kjenner veldig mange gutter som nesten er avhengig av å ha kjæreste, og hopper rett inn i et nytt forhold etter at det gamle ble avsluttet. Men jenter (jeg kjenner) ofte vil være single en stund etter et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 26. november 2006 #5 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg tror ikke de er redd for det, men at du rett og slett ikke har vært den rette for de du har møtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. november 2006 #6 Del Skrevet 26. november 2006 I tillegg; på individnivå kan det være forskjellige grunner for at man vegrer seg for å gå inn i forhold. Hvis man brant seg veldig på det forrige forholdet, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 26. november 2006 #7 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg tiltrekker meg karer med fobi mot forpliktelser, tror jeg... Men tror ikke det er flere av gutter med slik angst enn jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 26. november 2006 #8 Del Skrevet 26. november 2006 Min erfaring er at hvis gutten/mannen virkelig liker den jenta han dater, så vil han gjerne være i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 30. november 2006 #9 Del Skrevet 30. november 2006 For meg er det helt omvendt - det er jeg som har forholdsvegring. Men det kommer nok av at jeg for ikke lenge siden kom ut av et langt forhold som nok har satt sine spor i meg.. Det er veldig frustrerende, for jeg har plutselig fått øynene opp for hvor mange fantastiske mennesker som finnes der ute, men hver gang noen kommer meg for nær får jeg fullstendig avsmak. Den eneste jeg ikke har fått avsmak for er en som er i et forhold, og som dermed er uoppnåelig for meg. Han er jeg til gjengjeld helt besatt av Og dette ødelegger igjen for de fine ledige karene jeg møter. Jeg trøster meg med at forholdsvegringen nok avtar når man møter den riktige personen. I hvert fall håper jeg på det....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SW20 Skrevet 1. desember 2006 #10 Del Skrevet 1. desember 2006 Er det virkelig så mange gutter som har denne holdningen? Mistenker at det er litt myte, og at det egentlig er omtrent like mange jenter med slik angst som gutter. Har ikke noen sånn angst selv. Treffer jeg ei jente som jeg "connecter" med, er det grønt lys fra min side. Bare synd det er så få av de.. ← +1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metalheart Skrevet 2. desember 2006 #11 Del Skrevet 2. desember 2006 Det der varierer jo individuellt. Det finnes ikke noe fasitsvar på akkurat kjærligheten. Det som skjer det skjer, og det må bare få skje. Jeg for min del har litt av denne angsten fordi at jeg for 1 års tid siden gikk ut av ett forhold hvor min daværende ex var psykopat. Og jeg hadde noe pågang etter henne med ei som holdt meg på gress og såra meg gang på gang. Og etter å ha blitt såret 3 ganger på rad så må jeg ha bekreftelser og noe sikkerhet som sier at hu her er verdt å satse på. Jeg har brent meg såpass mye før og brent barn skyr ilden som de så pent sier. Jeg er av typen som trenger litt tid til å finne ut om jeg vil satse på ett forhold med en jente eller ikke, og de har ofte ikke tid til å vente tiden som det tar. Jeg kaster meg bare ikke over det første og beste, og dessverre så er det nok fler vi ikke passer sammen med og har en grunn til å avstå forhold fra enn det er mennesker som det er full klaff med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katta23 Skrevet 13. desember 2006 #12 Del Skrevet 13. desember 2006 Enig med de andre, jeg synes det virker helt omvendt... Kjenner veldig mange gutter som nesten er avhengig av å ha kjæreste, og hopper rett inn i et nytt forhold etter at det gamle ble avsluttet. Men jenter (jeg kjenner) ofte vil være single en stund etter et forhold. ← Har ikke denne opplevelsen jeg. De to siste jeg har datet har enten backet ut før det temaet med forhold kom ut, eller de vil ha vennesex. Han ene var fornøyd med å bare være venner, fordi han hadde en uvane med at han ikke klarer å binde seg. Æsj.. gidder ikke bruke mer tid på ham. Tror de fleste, uansett kjønn, er livredd for å binde seg til noe uten mulighet for å kunne flørte med andre. Jeg vil ha en som vil binde seg, og vil ha et langvarig forhold. Slik som foreldrene mine, den generasjonen holdt alltid sammen uansett. Merkelig hvordan ting har forandret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lunablair Skrevet 14. desember 2006 #13 Del Skrevet 14. desember 2006 Tror de fleste, uansett kjønn, er livredd for å binde seg til noe uten mulighet for å kunne flørte med andre. ← Dette stemmer ikke for min del. Ja, jeg kan ha litt commitmentphobia som det heter på godt norsk, men da er det som regel en god grunn til det...he he.. Men det har ALDRI vært redselen for å ikke kunne flørte med andre/aldri ha sex med noen andre/"gå glipp av noe".. Det er mer redsel for å bli såra/såre den andre fordi de rette følelsene kanskje ikke er der når alt kommer til alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chaos Skrevet 14. desember 2006 #14 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg roter litt med en nå...vi er begge single...han trener masse, og har generelt lite fritid...faktisk er jeg heldig om han vil få tid til meg mer enn 2 ganger i uka. Er litt rart etter å ha vært samboer...å være på date stadiet igjen der du er litt usikker og alt ikke er "satt"....men samtidig finner jeg det spennende. Er faktisk litt deilig å ikke ha kontroll til enhver tid... Men klart; Det kan jo ikke pågå i evigheter....på et stadiet må en ta et valg; Rote, bli kjærester eller gå hver sin vei.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katta23 Skrevet 15. desember 2006 #15 Del Skrevet 15. desember 2006 Dette stemmer ikke for min del. Ja, jeg kan ha litt commitmentphobia som det heter på godt norsk, men da er det som regel en god grunn til det...he he.. Men det har ALDRI vært redselen for å ikke kunne flørte med andre/aldri ha sex med noen andre/"gå glipp av noe".. Det er mer redsel for å bli såra/såre den andre fordi de rette følelsene kanskje ikke er der når alt kommer til alt.. ← Kjenner meg igjen i det du sier. Jeg er livredd for å bli såret, fordi jeg har brent meg mange ganger. Er jo nesten på randen til å bli paranoid.. Det er kun en mann jeg stoler på utenom faren min, men denne mannen er ikke interessert. Så da gidder jeg ikke legge mer energi i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå