aline Skrevet 26. november 2006 #21 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) du kaller deg glamourgirl og har puppene dine som avatar. jeg er utrolig lei for det, men jeg som jente kobler umiddelbart "oj, flyfille, rotajente, sluse, rett hjem" med en gang. jeg kjenner deg ikke, så du må ikke bli såret. jeg forteller deg bare hva jeg tenker når jeg ser avatar og nick. om det er slik du fremstiller deg i det virkelige liv eller på nattdating, så tror jeg du må legge om taktikken. man får det man forventer. selger du kropp, så vinner du mannfolk som kun vil ha kropp. selger du sjel, derimot, så.... lykke til! ← har glamour noe med flyfille, rotajente, sluse eller rett hjem for deg? eller er det hovedsakelig puppeavataren som gir deg assosiasjonene? mulig ikke glammy blir såret, men jeg kjenner jeg blir provosert av innlegget ditt. du kjenner henne ikke nei, du ser en avatar som er lagt ut med humor, og ser ett nick som ihvertfall forteller meg om ei som liker glitter og stæsj (det er ikke alle som tenker glamourmodell når de ser glamour, noen tenker glamour), og det gjorde det også før jeg ble kjent med henne. om hun hadde fremstillt seg selv som flyfille, vist puppa til alle hun kom i kontakt med og dratt dem med rett hjem, tror du hun hadde lurt på det hun lurer på da? selger man kropp om man pynter seg? kan ikke ei med store pupper, humor og glam selge sjel? tror ikke du mente det slik, men du av alle burde vite at man bør være forsiktig med å dømme folk pga hvordan hver enkelt oppfatter dem her inne! endel har vel opp igjennom tidene fortalt deg hvordan de oppfatter deg, uten at det vel nødvendigvis er riktig eller koselig å høre, eller? Endret 26. november 2006 av aline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 26. november 2006 #22 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Åj, så mange gjennomtenkte og lange svar! Ganske fascinerende å se hvor mange som har gjort seg opp en mening, og hvor mange som tror de "kjenner" meg basert på nettpersonligheten min. Melis, du sier mye godt og fornuftig, og Greensky er innom noe av det samme. Jeg ser at vi ikke legger det samme i jålete. Jeg er ikke selvhøytidelig *sa hun selvhøytidelig* jeg herjer rundt i skogen uten lebestift, kan bruke hammer og drill, har joggebukser (som jeg bruker) sitter på kafe uten sminke, men jeg er stolt av å være kvinne, og det er en del av meg. Jeg går ikke på byen i særlig grad. Yme og Kaninen.... Jeg er ikke "sånn" i virkeligheten. Jeg har en god mengde selvironi, og ser også humoren i å se ut som en tegneseriefigur. Glamourgirl valgte jeg fordi jeg går med tiara når jeg vasker huset, for å få litt glamor i hverdagen (og nicket har jeg hatt i mange år nå, før Aylar kom inn i media og gav "glamour" et bedervet rykte) Puppeavataren var det en annen kvinnelig bruker her inne som lagde til meg. Jeg syns den er morsom, og jupp, bygger sikkert opp under noens fordommer, som deres. Hadde jeg vært blond og dum, hadde jeg nok ikke brukt den. Jeg tror hvis en leser innleggene mine, så ser en at jeg både fjaser, og har noe å komme med, og der har du meg, i grunnen. Jeg har høy moral, og det er vel der problemet mitt gjerne ligger. Alfie, spikern på hodet, igjen, på alle plan. Pia, takk! De som gir meg komplimentene får ikke bli med meg hjem Dette kun til info, men jeg ser viktigheten i det du sier! *noterer i gullboka* Endret 26. november 2006 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mata Skrevet 26. november 2006 #23 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg kjenner deg ikke og har ikke lest det du har skrevet her inne før nå, men du tar opp problemet, så du har egentlig selv løst det et langt stykke på vei. Det virker som du er bevisst på hva du vil ha og ikke vil ha. Når du møter en tiltrekkende mann, kan du prøve ut vennskapet først og si at du ikke er klar for et forhold akkurat nå, men at du gjerne vil bli bedre kjent. Det vil si, først må han jo legge an på deg men det var visst ikke problemet... Hvis han er interessert i deg, vil han bli med deg på kino, puben, på tur i skogen eller noe annet som dere har felles interesse av. Da får du dannet deg et mer helhetlig bilde av han og gir han sjansen til å kjenne deg som et menneske og ikke bare som en kvinne eller et objekt. Det kjedelige er at noen menn smisker seg inn på deg og later som om de har de samme interessene som deg selv, eller at de har lyst å prøve foreksempel rafting eller noe annet du driver med. I begynnelsen blir de med deg på alt du vil, men når forholdet er etablert, viser det seg at alt var et skuespill. Får han deg bare til sengs og det var det hele, skal man bare være glad til og lettet for at man ikke gikk steget videre. Men alle menn er heldigvis ikke bare ute etter en ting og de står for hva de sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chocolate Skrevet 26. november 2006 #24 Del Skrevet 26. november 2006 Ser at det er litt "delte meninger". Noen legger merke til avataren til jente, og brukernavnet hennes, og gjør opp en mening ut fra dette. Disse møter igjen motstand fra andre, som sier at glamourgirl også selger mye "sjel". Og det som skiller disse fra hverandre, er jo at noen "kjenner" henne, mens andre ikke gjør det. En kan ikke klandre folk for at de får et visst inntrykk av en person utfra utseende og fremtoning. Så det er kanskje sånn det er i real life også, de som kjenner glamourgirl vet at dette er en intelligent, varm jente med beina på jorda, mens de som ikke kjenner henne med en gang tenker sitt, ut fra utseendet hennes, og kanskje de ikke gir henne sjansen til å vise hvem hun egentlig er. Mener ihvertfall at responsen på denne tråden egentlig kan si endel om situasjonen. Noen løsning har jeg ikke, det er viktig å være seg selv på godt og vondt. Jobb med å fremheve de sidene du helst vil at folk skal tenke på når de tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialitta Skrevet 26. november 2006 #25 Del Skrevet 26. november 2006 Pia, takk! De som gir meg komplimentene får ikke bli med meg hjem Dette kun til info, men jeg ser viktigheten i det du sier! *noterer i gullboka* ← Neida, trodde ikke at de fikk det. De får ikke bli med meg heller. Men som noen andre her sa: Det finnes en del av de som smisker og lurer folk til å tro at de er annerledes enn de er. (Les: Padder...). De må man passe seg litt for. Ah, den gullboka! Ha en fin dag, snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 26. november 2006 #26 Del Skrevet 26. november 2006 Ser at det er litt "delte meninger". Noen legger merke til avataren til jente, og brukernavnet hennes, og gjør opp en mening ut fra dette. Disse møter igjen motstand fra andre, som sier at glamourgirl også selger mye "sjel". Og det som skiller disse fra hverandre, er jo at noen "kjenner" henne, mens andre ikke gjør det. En kan ikke klandre folk for at de får et visst inntrykk av en person utfra utseende og fremtoning. ← Det er kanskje sant. Før jeg ble kjent med glammy på KG likte jeg henne ikke. Jeg syntes hun virket litt vel intens. Men så ble jeg kjent med henne på forumet, og likte henne kjempegodt. Og da jeg møtte henne likte jeg henne enda bedre, hun utstråler varme og omtanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 26. november 2006 #27 Del Skrevet 26. november 2006 Neida, trodde ikke at de fikk det. De får ikke bli med meg heller. Men som noen andre her sa: Det finnes en del av de som smisker og lurer folk til å tro at de er annerledes enn de er. (Les: Padder...). De må man passe seg litt for. Ah, den gullboka! Ha en fin dag, snuppa! ← Jeg har/hadde også lett for å falle for smisk og pene ord. Men en god kamerat sa til meg: - Det er ikke ordene som sier noe om hvordan personen er, det er selve handlingen. Og selv om jeg egentlig visste det, hadde jeg aldri tenkt godt nok gjennom det, men det gjorde jeg da. Og det er vel akkurat det samme som du har kommet frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxagaze Skrevet 26. november 2006 #28 Del Skrevet 26. november 2006 En av mine store hemmeligheter er at jeg i av og til har jeg noe jeg kaller for "vrak-perioder", f.eks i forbindelse med eksamenslesing og slikt, hvor jeg ikke har tid til å stæsje meg opp. Og synes rett og slett det er befriende. Jeg barberer ikke beina og armhulene, sminker meg ikke, bruker ikke deodorant, går i hullete joggebukse og t-shorte, gidder ikke gre håret en gang. Kort fortalt jeg ser ut som et vrak. Og det er noe herlig destruktivt med det. Jeg holder meg jo selvsagt hjemme i slike perioder, men jeg går på butikken og slikt, og det koster meg ikke en kalori. Jeg ser jævlig ut, og jeg nyter det. Det blir en slags privat botsøvelse hvor jeg ved å se ut som et vrak konsentrerer meg om viktigere ting enn utseendet. Og det er ganske fint. ← Har ikke noe annet å legge til enn; Tiltredes ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 26. november 2006 #29 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har ikke sagt noenting om hva jeg tenker om Glamourgirl, jeg sier bare hva hjernen min assosierer kombinasjonen avatar og nick med! Så hva jeg tenker når jeg ser disse to tingene har jo INGENTING med hva jeg måtte mene om personen bak å gjøre! Det kan jeg jo ikke si noe om, for jeg kjenner henne verken her eller i virkeligheten Og det tror jeg hun forsto også, at det var bare ment som en nøytral "oj sånn kobler hjernen min det, så om du kjører samme stil i virkeligheten kan du kanskje snu litt på hva fokusen ligger på ". Det var bare det! Hallo på do, jeg er jo ikke dum heller, jeg kan jo ikke komme her og si noe om Glamourgirl som person!! Ingen grunn til å bli provosert, Aline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. november 2006 #30 Del Skrevet 26. november 2006 vel, nå er ikke glamourgirl dum heller, så hadde ho løpt rundt å vist puppa til alle og enhvert, vært lett på tråden både som type og i utseende og stort sett solgt kropp, så hadde ho nok heller ikke skrevet hovedinnlegget heller. blir fremdeles litt provosert, men det er jo bare sånn jeg oppfatter innleggene dine her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 26. november 2006 #31 Del Skrevet 26. november 2006 I en singel periode fikk jeg et råd. En venn sa at jeg ikke måtte være så opptatt av å finne den rette, at jeg overså de som var der for meg i det daglige og var snill og god mot meg. Og han (en av de snille og gode) er jeg gift med i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 26. november 2006 #32 Del Skrevet 26. november 2006 vel, nå er ikke glamourgirl dum heller, så hadde ho løpt rundt å vist puppa til alle og enhvert, vært lett på tråden både som type og i utseende og stort sett solgt kropp, så hadde ho nok heller ikke skrevet hovedinnlegget heller. blir fremdeles litt provosert, men det er jo bare sånn jeg oppfatter innleggene dine her. ← det er informasjon du har, som kjenner henne! den hadde ikke jeg før nå da er jo saken grei! men i natt da jeg skrev innlegget så visste jeg jo ikke det, for jeg kjenner henne som sagt ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2006 #33 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) For en spennende tråd! Jeg syns Chocolate sier mye viktig; en ting er hva G og de som kjenner henne vet at hun er, står for og representerer. En annen ting er hvilke signaler hun sender ut til de som ikke kjenner henne. Jeg har lest mange innlegg du har skrevet, Glamourgirl, og for å være helt ærlig med deg; i starten syntes jeg du virket ganske blond. Etterhvert har jeg sett at du umulig kan være blond på "den måten" for du har en smart og kjapp humor og masse selvironi, og du virker varm og empatisk. Men som sagt, det tok litt tid før jeg så dette. Det inntrykket jeg lenge satt med var at du var veldig fokusert på å vise deg fram, være i sentrum, og fortelle til alle og enhver, og i enhver sammenheng at du er pen og har store pupper... Og da tenkte jeg at du enten var veldig "blond", veldig veldig usikker eller en litt "såret sjel". Uten å kjenne deg, tenker jeg at du kanskje er veldig trygg i rollen som "hun pene"? Og at du har gått deg fast i den rollen du "kan" selv om det ikke lenger er riktig rolle i fht hvem du faktisk er. Edit: du er nok fortsatt "hun pene" men at du ikke lenger er tilfreds med å være BARE pen Jeg syns IKKE du skal i det hele tatt tenke på å "gjøre deg stygg"!! Men (igjen uten å vite noe om deg) kanskje heller tenke igjennom hvilke "image" du har og om imaget ditt sitter igjen i en Glamourgirl du ikke lenger er - en Glamourgirl du har vokst fra, hvis du skjønner hva jeg mener. Det finnes mange måter å være feminin og flott på, og det går an å tone ned uten å miste glansen. Det er ikke noe missforhold mellom det å være feminin og det å bli sett på som seriøs og tenkende, men det er også lurt å tenke på at det tar litt tid å bli kjent med deg som person, mens du (og alle andre) katalogiseres veldig raskt ut i fra ytre signaler. Det er en effektiv og rasjonell mekanisme som dessverre slår galt ut for noen. Jeg kjenner mange menn av den sorten du kanskje ville likt, og de ville nok også likt de egenskapene og den personligheten du og Aline forteller at du har, men problemet er bare det at de aldri ville giddet å finne det ut hvis de har plassert deg i "dum&deilig-bimbo-boksen". Ikke fordi de nødvendigvis ikke tror de har sjangs på deg (den kategori menn er vel de som klår og kommer med dårlige sjekkereplikker i fylla) men fordi de ville tenkt "uinteressant eye candy, dussinvare". Tror jeg uttrykker meg litt klønete her, og det er jo egentlig en ganske sensitiv tråd for deg det her, så håper du skjønner hva jeg mener. Også håper jeg du gir deg selv sjangsen til å finne en mann som kan matche deg både innvendig og utvendig! Kom på; Har du prøvd affirmasjon? Se på deg selv i speilet hver morgen og si høyt: Glamourgirl, du er intelligent og seriøs og du tiltrekker deg intelligente og seriøse menn. Høres kanskje litt tullete ut, men hjernen er forunderlig og den har en tendens til å tro på det vi forteller den og handle ut i fra det Endret 26. november 2006 av Embla s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2006 #34 Del Skrevet 26. november 2006 vel, nå er ikke glamourgirl dum heller, så hadde ho løpt rundt å vist puppa til alle og enhvert, vært lett på tråden både som type og i utseende og stort sett solgt kropp, så hadde ho nok heller ikke skrevet hovedinnlegget heller. blir fremdeles litt provosert, men det er jo bare sånn jeg oppfatter innleggene dine her. ← Aline, Glamourgirl ber om råd og tanker rundt et ganske sensitivt tema. NinaK setter fingeren på noe som kanskje kan være viktig for G å legge seg på minnet. NinaK kjenner ikke G slik du gjør - og det er jo akkurat det som er kjernen i hovedinnlegget hennes og problemstillingen. Vi som ikke kjenner henne ser avataren og tenker vårt ut i fra den, og noen vil kanskje ut i fra dette få et inntrykk av henne som er totalt feil men som vil kunne farge synet på henne. Jeg tenker også mitt om at noen ønsker å legge ut et slikt bilde av brystene sine, jeg lurer på hvorfor noen vil gjøre det - og kobler det med usikkerhet, mens andre kanskje vil koble det med bimboaktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 26. november 2006 #35 Del Skrevet 26. november 2006 Sånn mellom oss, så føler jeg at jeg kjenner deg ganske godt, særlig tatt i betraktning at jeg aldri har møtt deg (eller eventuelt visst at det var deg jeg møtte). Du har et eller annet ganske spesielt, også skriftlig, en slags udefinerbar utstråling av positivitet, smartness, humor og "it" som garantert gjør deg attraktiv for mange flere enn meg. I tillegg ser jeg for meg at du er litt av den typen folk som er ganske "tydelig tilstede" i et lokale, nettopp på grunn av dette udefinerbare. Am I right? ← Enig. Jeg tenkt4e nettopp på at om jeg hadde møtt deg tror jeg vi ville fort funnet tonen og kommet godt overens. Som de andre sier, så tror jeg du bær være meg rkitisk til hvem du gir oppmerksomhet, du bør også fokusere på dine gode egenskaper og ikke så mye på et pent utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2006 #36 Del Skrevet 26. november 2006 Kanskje du også burde tenke igjennom dette med at å være pen og sexy - det er noe du kan og mestrer! Mens det å "selge deg selv" uten å gjemme deg bak pen&sexy - det er noe du er usikker på, og som du kan se på som en spennende utfordring der du har ALT å vinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 26. november 2006 #37 Del Skrevet 26. november 2006 Embla S! Takk for langt svar! Jeg ser mange gode råd og tanker her. Momenter jeg har gjenkjennelse på og andre ikke. Da jeg først kom på KG var jeg slik som du beskriver. Jeg trengte masse bekreftelse, trengte å være midtpunkt og å føle meg morsom osv. Jeg hadde gått gjennom en svært tøff periode. Jeg er ikke der nå. Veien blir til mens man går, og jeg har gått noen runder. Glamourgirl ble værende nicket mitt, fordi det "var" meg og er det tidvis enda. Jeg ser også at puppe-flashing og blondinefokus kan være fjollete og også kan misforstås, og det er greit! Jeg gjør det med humoristisk tilsnitt, men de som ikke kjenner meg ser ikke nødvendigvis det, og det forventer jeg ikke heller. Til NinaK, jeg ser hvor du kommer fra. Allikevel må jeg si at jeg er ikke "slik" som du antar, eller spør om, verken IRL, eller da jeg prøvde nettdating for ei stund tilbake. (er alle kaniner playboy-bunnies ) Men du kjenner meg ikke, og det er greit at du setter fingeren på dette og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2006 #38 Del Skrevet 26. november 2006 Kanskje du rett og slett leter på feil sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 26. november 2006 #39 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Bella, det tror jeg også, og Embla (igjen) Takk! Jeg prøver ikke å selge meg selv på sex-appeal lenger, men jeg har nok gjort det. Det er nok noe med å være i utakt med immage og personlighet, og selvbilde, som jeg har innsett og jobbet med. Jeg har aldri sett på meg selv som spesielt pen eller tiltrekkende, men har innsett at det er jeg muligens. Og ja, jeg trenger være mer kritisk til hvem og hva jeg bruker tida på... Endret 26. november 2006 av glamourgirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 26. november 2006 #40 Del Skrevet 26. november 2006 Kanskje du rett og slett leter på feil sted? ← Jeg vet vel ikke hvor jeg skal begynne engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå