Gå til innhold

den slitsomme hosten...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

det er lenge siden Lukas har vært syk nå siden i vinter engang tror jeg. Men nå har han hatt en slitsom hoste i over en uke, slikkelig slim hoste. Almenntilstanden er som vanlig, så han har vært i bhg, med noen fridager innmellom. Men hosten gir seg ikke...Jeg vet ikke om det er noe vits å gå til legen for der er det sjelden hjelp å få...Han spiser og drikker og fungerer bra ellers..Humøret er faktisk på topp!

Er det noe jeg kan gjøre. Gav han solvipect i går, men det er jo uten resept og det som er det har sjelden effekt mener jeg ha hørt.

han hoster spesielt ille på morgenen og når han har sovnet for kvelden.

Vi skal på helgebesøk og har tenkt å dr så sant han ikke får andre plager, men er redd de vi skal til tenker smitte...

- hva tror dere?

Han har vært plaget med astma før..siste gang romjulen, men det er mer sånn tørrhoste er det ikke. Blir litt usikker nå...

Endret av Kipa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å gå til legen hvis det ikke gir seg, men først kan du prøve med varm melk med honning par ganger for dagen, og fersk vann med sitronskiver. Melk er forresten slimframkallende, så om han vil drikke urtete med honning, er det bedre. Bananer er også slimframkallende, så unngå dette nå.

Hvis almenntilstanden hans er bra, så er det sikkert ikke noe alvorlig selv om det er plagsomt.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på at melkeprodukter er slimframkallende..Egentlig kanskje jeg bør droppe det i noen dager, han er veldig glad i yoghurt, men er jo bedre å bli kvitt hosten. Jeg drøyer med lege, vet av erfaring hvordan det blir... :forvirret:

Jobber selv i bhg og ser jo at mange har den samme hosten uten at de holdes hjemme.

Tror ikke det er noe alvorlig, men smitter det??

Skrevet

Han hoster vel fordi han har en forkjølelse?

Og det er jo smittsomt....

Jeg ville tatt en tur til lege, da kan du få en skikkelig hostesaft. Både slimløsende og hostedempende. Jeg har selv god erfaring med efedrin og corsylan.

Skrevet

Efedrin har jeg ikke gode erfaringer med i hvertfall!

Skrevet

Jenta vår har hatt sånn hoste nå i 7 uker, har vært hos legen samt havnet på legevakten tilsammen 5 ganger, tatt blod prøve hver gang, ingen utslag så blir vi sendt hjem igjen med å ta litt hostesaft og med melding om at det er en litt hissig virus.

Hun er ellers også i god form så da så :-/

Skrevet

Sønnen min hadde astma da han var liten.

Når han begynte å bli dårlig så var sikkert tegn at han hostet etter at han hadde sovnet. Jo mer hoste, jo dårligere var han. På dagen var det lite av det.

Nevner det fordi du snakket om astma. Ikke alle blir dårlige i løpet av minutter eller timer. Min sønn brukte dager på å bli skikkelig dårlig og uker på å bli bra. Nattehoste var det som først og fremst ga meg signaler om at noe var på gang.

Skrevet

Min stedatter hadde kikhoste i fjor. Det var en slik hoste du beskriver, hun var ikke syk, bare at hun hostet mye spesielt da han anstrengte seg og veldig mye etter sengetid og utover natta.

Jeg har bestandig hørt at når de har kikhoste så hosterer de så de "kiker ut" men det gjorde ikke hun til å begynne med, det kom etter hvert.

Hvordan det ble påvist vet jeg ikke, men hun fikke beskjed av legen om å være hjemme fra skolen til hun ble bra, hun var hjemme i 2 mnd. Det sitter i veldig lenge.

Skrevet

Sønnen min hostet noe fryktelig da han var liten, spesielt om natta, men også om dagen. Han hostet så han brakk seg. Var hos spesialist med ham og ingen ting ble funnet, men han mente at gutten hadde trange luftveier og at han ville vokse det av seg. Vi fikk astmamedisiner som vi ga da det var på det verste, og det hjalp. Og da han var i seksårsalderen ga det seg, faktisk. Men fy, så slitsomt det var mens det sto på. Husker en gang en ukjent dame sa til meg på butikken: "Du burde gå til legen med det barnet så han får noe for den hosten!"! Da var det like før jeg slo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...