Gå til innhold

hvordan rengjør man en saxofon?


Fremhevede innlegg

Skrevet

ødelegger jeg noe hvis jeg spyler vann igjennom den og tørker den med hårføner etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har sett folk rense saksofoner har det skjedd ved hjelp av en slags gigantisk piperenser, hehe, har ikke peiling på om det du forselår er en god eller dårlig ide men det er nå slig jeg har sett folk gjøre det..

Skrevet
ødelegger jeg noe hvis jeg spyler vann igjennom den og tørker den med hårføner etterpå?

:overrasket::klaske::riste:

Ja, da ødelegger du instrumentet.

Instrumentet skal rengjøres med tørkefiller og pusseskinn kjøpt i musikkforretning spesiellaget for saksofon.

Jeg trodde kanskje noen hadde fortalt deg dette i det du fikk instrumentet?

Det høres ikke ut som om du kan så veldig mye om hvordan man bevarer og vedlikeholder ting...

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Litt sånn OT: Du har vel ikke brukt den til det samme som hun på Seksualitet-forumet har vel? :ler:

Skrevet

hvordan i all verden kom du på at du kunne gjøre det på denne måten ? tenker at du kan jo umulig være i et miljø med andre treblåsspillere....nei! du kan ikke føne saksofonenen din. NEI!

Gjest Trude Trompet
Skrevet
Litt sånn OT: Du har vel ikke brukt den til det samme som hun på Seksualitet-forumet har vel? :ler:

Unnskyld?

Skrevet

joda, jeg fikk med meg pusseskinn og det der, men jeg synes den lukter så "spesielt" etter en spilleøkt.

Dessuten synes jeg ikke at jeg "får med meg alt" når jeg tørker den med disse klutene etterpå.

Men, ok, da er det ikke mer man kan gjøre

Takk for svar

Skrevet

MissA, hehe, nå har jeg lest det innleget på seksualitet som du sikter til :ler:

Nei, det er ikke det jeg har prøvd på.

Skrevet

Bare sånn for å utdype litt videre: Bruker du vann på sax-en din, kan det ødelegge putene og korken som tetter hull etc. Så det vil du virkelig ikke.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
MissA, hehe, nå har jeg lest det innleget på seksualitet som du sikter til :ler:

Nei, det er ikke det jeg har prøvd på.

Hehe ;) Det er da enda godt ;)

Skrevet
, men jeg synes den lukter så "spesielt" etter en spilleøkt.

Ja det gjør alle instrumenter.

Skrevet
joda, jeg fikk med meg pusseskinn og det der, men jeg synes den lukter så "spesielt" etter en spilleøkt.

Dessuten synes jeg ikke at jeg "får med meg alt" når jeg tørker den med disse klutene etterpå.

Men, ok, da er det ikke mer man kan gjøre

Takk for svar

Jeg synes innlegget ditt høres svært merkelig ut. Det at du ikke aner hvordan du skal tørke gjennom instrumentet med pussefille, noe som er et must for alle som spiller, og stiller spørsmål om du kan bruke en hårføner.

Da er du enten her for å bølle maks, og er i sammensvergelse med trompet-avataren, eller så er du bare low.

Uansett: er du her for å bølle bues du ganske kjapt ut igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...