Gå til innhold

Tenåringer på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge får tenåringen din være på internett/datamaskin pr dag?? jeg snakker da om fritid, ikke lekser o.l

1-2 timer? 3-4 timer? 5-6 timer?

Hva synes tenåringen om reglene deres?

Hva argumenterer dere med hvis det er protester?

Her skal internettbruken innskjerpes fordi det har sklidd ut - trenger litt innspill fra andre :)

Gullungen på 14 år får som regel kunn bruke datamaskin i vårt nærvær :) Og jeg tenker at 2 timer er nok pr dag ;)

Håper på MANGE innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg er det for tiden ikke tilgang til pc for min 11 år gamle pode, men hos faren er det nesten fri tilgang og blir alt for mye.

Tror et par timer om dagen er bra, jeg, de trenger å leve et ordentlig liv også, ikke bare foran en skjerm!

Skrevet

Her har vi innført 1 1/2 time pr dag....han er ikke tenåring da....11 år. Det går ikke så mye på internett, men spilling av krigsspill. Vi innførte begrensing fordi det rett og slett virket som han var "avhengig" av spillene og ble sur/sint etter langvarig spilling.

Vi sa det rett og slett som det var at det var greit å spille litt, men usunt for ham å bli "hekta". At det ikke var bra for øynene eller hodet (hodepine osv). Videre at det er viktig å gjøre andre ting, gå ut etc.

Skrevet

Ja det er det jeg sier også, at det ikke er bra for øyne og hode, og at det blir for lite av det virkelige liv.. Det går mye på MSN her, og jeg sier at det er bedre å gå ut å treffe vennene istede.

Jeg har tatt det opp i dag, helldigvis er pappaen enig med meg, så han skulle også ta det opp.. Reaksjonen var roligere enn forventet, og vi ble enige om at nye regler skal starte over helgen, men jeg har ikke sagt at de bare blir to timer da, tenkte å la tenåringen venne seg til tanken først.

Det har vært mange endringer i rutiner og begrensninger i det siste, så det gjelder å ta endringene etterhvert så det er mulig å henge med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...