Gå til innhold

Hvor lenge prøve


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke brukt noe form for prevensjon på ca. 3 år. Vi har bare hoppet av i svingen. Det siste året har vi sluttet å hoppe av, men ikke sjekka temp. og EL, heller ikke regna oss frem til når det er mest sjanse å bli gravid. Vi har tenkt (som de fleste sikkert) at det popper opp unger overalt, så d går nok bra. Nå begynner vi å lure litt, for det sjer jo ikke noe..... Som sagt så har vi jo ikke prøvd så veldig hardt heller.... Men nå lurer jeg på om det kan være noe galt m en av oss. :klø:

Hva burde vi gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dere har prøvd aktivt å bli gravid i et år uten å lykkes er det vel greit å gå til legn (ikke tell med "hoppe av i svingen tid, men prøvetid)

Prøvd aktivt trenger ikke innebære at dere regner ut når det er størst sjangs, men at dere har relativt regelmessig sex i håp om å bli gravid (å ha sex 2 ganger i måneden, rett før mensen, teller ikke, for å si det sånn, dt må jo være en reell sjangs for å lykkes)

Dere kan jo prøve litt lenger (og kanskje forsøke å sikte sånn ca "ekstra aktivitet" et par uker før du venter mens) eller dere kan kontakt legen, det er litt opp til hva dere selv føler.

Men det er altså normalt sett (minimum) 12 måneders prøving som er "normalt" før legebesøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteline

Min 37 år gamle venninne fortalte meg at når man er over 35, holder det med å ha prøvd i 6 måneder, pga alderen rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett når du kommer til lege kommer h*n til å be deg om å ta EL-tester (eggløsningstester) så det kan jo være lurt å prøve noen mnd før du oppsøker lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...