Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trekkoppfuglen: nå ble jeg bare enda mer nysgjerrig og ivrig på å lese boken :jepp:

Leser du noen bøker om dagen du da? :)

Jeg har alltid en bok liggende som jeg leser. Ble for litt siden ferdig med Shantaram, nydelig bok. Leste akkurat ut Kvinner av Marilyn French. Er med i en lesesirkel, og den skal vi diskutere neste gang. Har også akkurat lest Pinnsvinets eleganse. Tenker jeg begynner på The Childrens Book av A.S Byatt i kveld.

Leser du mye? Hva leser du, og hvilke bøker liker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har tatt det opp før her, men jeg mistenker at jeg kanskje kan ha ME.. :sukk:

Må komme meg til legen så de kan begynne å teste meg, kan jo håpe at det er noe annet. ME er bare noe man sier man har om de ikke klarer å finne svaret på andre tester, og det finnes ingen kur, så ja, er litt negativ til det hele. Ser for meg at det bare blir masse styr og prøver, og mest sannsynelig ikke noe svar, men om jeg skulle bli verre med årene så er det greit å begynne utredningen nå.. :(

Nå har jeg slitt med utmattelse i snart to år, det går veldig i perioder og kan vare i alt fra 1 døgn til 2-3 uker. Hver gang tror jeg at jeg får influensa eller blir forkjølet, men så skjer det ikke noe mer. Så siden det har skjedd av og på i to år, så må jeg vel ta affære :dry:

Må bare få det ut! Er drittlei og litt bekymret.. :sad:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( huff.. skjønner godt du er bekymret. er ikke noe kjekt å gå rundt å være utmattet og ikke vite grunnen.

syns du skal bestille legetime i dag :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cantaloupe

Uff, det må være utrolig slitsomt å ha det slik over så lang tid. Synes også du skal bestille legetime snarest, for det kan ta lang tid og utrede sykdommer. Og jo fortere du får et svar, jo fortere kan du tilpasse hverdagen din slik at den fungerer best mulig for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke jenter :)

Ja jeg bestilte legetime rett etterpå, kan ikke gå rundt å ikke vite mer.. Føler meg jo helt frisk og fin nå, men om noen dager kan jeg ha så lite krefter at bare det å sette på seg sko blir et ork :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper også at de finner ut av det raskt - og at det ikke er ME. Kjenner en som har det, og hennes hverdag er ikke enkel, mye takket være at norsk helse- og trygdevesen ikke "godtar" diagnosen i noe særlig grad.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce: Ja det er det jeg jeg har lest/hørt, håper det er en naturlig grunn til at jeg føler meg så dårlig i blant, kaan jo "håpe" på at det er lavt stoffskifte eller noe annet som kan behandles på et vis...

ugh... heldigvis er det noen som blir kvitt det eller blir bedre - jeg er jo stort sett frisk og rask, det er bare at plutselig blir jeg helt slått ut, og det føles mer som å være syk og ha influensa, enn å bare være sliten. Skrekken er bare å bli dårligere og ikke få den støtten man trenger.

Men nok om det for nå :)

Er bedt i bryllup, et skikkelig hastebryllup med kort varsel, så nå må jeg begynne å tenke ut hva jeg skal ha på, og om jeg *Skrekk og gru* evt. må gjøre noe! :sjokk:

Jeg har prøvd å bruke små, søte ballerinas og andre "småsko" de siste dagene, men jeg får så vondt, gnagsår og blemmer. Småblemmer kan jeg leve med, men åpen-tå sko gnager foran på tærne og da er det ikke så lett å gjøre noe med det. Er ikke så veldig sexy å se helt polstret ut med plaster heller :fnise:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid en bok liggende som jeg leser. Ble for litt siden ferdig med Shantaram, nydelig bok. Leste akkurat ut Kvinner av Marilyn French. Er med i en lesesirkel, og den skal vi diskutere neste gang. Har også akkurat lest Pinnsvinets eleganse. Tenker jeg begynner på The Childrens Book av A.S Byatt i kveld.

Leser du mye? Hva leser du, og hvilke bøker liker du?

Jeg leser mye i perioder :) Særlig om sommeren må jeg ha en bok tilgjengelig hele tiden! Liker å lese forskjellige ting egentlig, ingen spesiell sjanger eller forfatter! I sommer har jeg bl.a. lest White Tiger - Aravind Adiga, The Island - Victoria Hislop og Dead Tomorrow - Peter James.

Nå holder jeg på med den andre boken til Stieg Larsson og har også begynt på The Time Travellers Wife for den kom i posten i går :)

Shantaram leste samboeren min på ferie men på svensk, så jeg må nesten kjøpe en egen på norsk eller engelsk. Leste du den på originalspråket? Jeg foretrekker ofte det, men er redd Shantaram kan bli for komplisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du burde lese The Return av Victoria Hislop også! utrolig fin bok, og jeg så den akkurat hadde kommet på norsk i bokhandelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde lese The Return av Victoria Hislop også! utrolig fin bok, og jeg så den akkurat hadde kommet på norsk i bokhandelen :)

takk for tipset, har sett den i bokhandelen ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går fikk vi låne bil så da ble det en tur på Ikea, Smart Club, diverse garderobebutikker, R.O.O.M. og Ultra! Puh.. :gjeiper:

Kom hjem med to stk Expedit bokhyller, igjen en veldig billig og ikke helt permanent løsning, men vi må ha noe å sette stereoanlegg på og også for oppbevaring av bøker etc. Dessuten kjøpte vi en Sullan ekstraseng da vi kanskje får besøk om noen dager/uker. Vi skal jo få en inn en ordentlig seng/sovesofa på gjesterommet, men det kommer nok til å ta en god stund før vi kommer så langt!

Ellers ble det bare småting som Idelig bakebolle, Drømmar konditorsett og Charm målesett (fordi det forrige settet knakk, skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte et nytt da det neste også kommer til å gå i stykker..)

Vi fikk også endelig tak i stativ til Weber-grillen vår. Utrolig at de skal ta 700 kr for et stativ når grillen likevel koster over 2000 kr.. men men, vi hadde håpet det skulle komme på salg i løpet av sommeren, men i stedet ble det bare utsolgt :rolleyes:

På torsdag fikk jeg handlet et par bukser; en sort enkel bukse med litt glans og en mørkblå Sqin jeans med slitte detaljer.

I går kveld lagde jeg cupcakes med marshmallowbiter og hjemmelaget marshmallow frosting, skikkelig sukkerbombe :tommel:

I dag er planen å vaske (deler) av leiligheten og også å trene..

trenger det etter litt mange cupcakes.. :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi låne bil så da ble det en tur på Ikea, Smart Club, diverse garderobebutikker, R.O.O.M. og Ultra! Puh.. :gjeiper:

Kom hjem med to stk Expedit bokhyller, igjen en veldig billig og ikke helt permanent løsning, men vi må ha noe å sette stereoanlegg på og også for oppbevaring av bøker etc. Dessuten kjøpte vi en Sullan ekstraseng da vi kanskje får besøk om noen dager/uker. Vi skal jo få en inn en ordentlig seng/sovesofa på gjesterommet, men det kommer nok til å ta en god stund før vi kommer så langt!

Ellers ble det bare småting som Idelig bakebolle, Drømmar konditorsett og Charm målesett (fordi det forrige settet knakk, skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte et nytt da det neste også kommer til å gå i stykker..)

Vi fikk også endelig tak i stativ til Weber-grillen vår. Utrolig at de skal ta 700 kr for et stativ når grillen likevel koster over 2000 kr.. men men, vi hadde håpet det skulle komme på salg i løpet av sommeren, men i stedet ble det bare utsolgt :rolleyes:

På torsdag fikk jeg handlet et par bukser; en sort enkel bukse med litt glans og en mørkblå Sqin jeans med slitte detaljer.

I går kveld lagde jeg cupcakes med marshmallowbiter og hjemmelaget marshmallow frosting, skikkelig sukkerbombe :tommel:

I dag er planen å vaske (deler) av leiligheten og også å trene..

trenger det etter litt mange cupcakes.. :vekt:

De cupcakesene hørtes helt himmelske ut! :sikle:

Jeg vil også bake, det er jo kjempegøy :P

Jeg likte også mange av musikkforslagene du kom med litt tidligere i dagboka, skikkelig sommerstemning :Nikke: Måtte jo lese alt det gamle for å se hvordan sommeren din har vært :P

Krysser fingrene for at det ikke er ME du har, men noe som kan "løses" kjappere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sutre litt..

skal "plutselig" i bryllup (en god venninne fikk litt hast med å gifte seg og fikk arrangert i siste liten). Det er en barndomsvenninne som jeg er veldig glad i, men som jeg ikke har vært så mye med de siste årene fordi vi har valgt ulike studier/karrierer/livsstil. Men har fortsatt sett på henne som min beste venninne. Hun sa hun ikke skulle ha forlover, men ingen får gifte seg uten så det skurret litt.. Nå viser det seg at en annen venninne skal være forlover.. og det syntes jeg var litt skuffende, nesten som en erklæring om at vi ikke er bestevenner lenger :grine:

Er såå skuffet... :trist:

Hun hadde for meg vært den selskrevne forlover i mitt bryllup.. så litt trist å vite at det ikke er gjensidig.. ble så satt ut at jeg nesten mistet lysten på å dra.. men jeg må ikke tenke sånn, har sikkert ikke gjort meg "fortjent" til å være forlover.. :sukk:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Sånt er kjipt! Men bare for å ha nevnt det - hvis det er borgerlig bryllup (dvs på Tinghuset e.l.), så er forloverrollen hovedsaklig å skrive under på et papir, og deler av det må fylles ut på forhånd. Så det kan jo ha blitt sånn av praktiske årsaker... Men uansett en teit måte å "demonstrere" på av venninna di. :fy_fy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...