Gå til innhold

Hvor mange graviditetstester finnes det?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Prøvde en test i går, kan ikke helt huske i farta hva den hette, men det var ikke clearblue, den var rosa/lilla på fargen: jeg fikk en sterk strek, men en til strek men den var mye svakere... kan jeg være gravid?

Hvilken test gir meg ikke tvil??

Har så lyst å begynne å glede meg, men tenk viss den svake streken bare viste feil?

Takker alle svar her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun brukt Clear Blue og de har vist riktig de 5 gangene jeg har vært gravid.

Jeg tror du er gravid. Som det blir sagt: "En strek er en strek".

Jeg drister meg til å gratulere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler bare på ClearBlue, de andre billigtestene og quick respons gir ofte utydeliger svar.

Hvis du vil ha et helt klart svar uten tyding så bruk clearblue digital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo en haug med forskjellige tester.

men fikk to opp 2 streker (og det ikke er en slik test som skal lage kryss) er du nok gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk Quick respons iallefall!

Bare lurer:

Hvorfor skal man ikke stole på Quick respons? Hvorfor selger de den på apoteket, hvis den ikke er til å stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TUUUUUSEN TAKK FOR SVAR! Jaaaaaa!!!!!!! jeg er gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Føler meg så heldig etter bare pp2. det var quick respond jeg brukte de 2 første gangene, men det gav utydelig svar for den andre streken var svak og det stod at maan måtte ta testen igjen innen 2 dager, jeg gjorde det og den var ennå svak. Kjøpte da clearblue å pff s så stod det et tydelig pluss!!!!!!!!! begynte å gråte:)!!!!

Hva skal jeg nå gjøre? har regnet meg fram til at jeg hadde eggløsning for to uker siden... er det da jeg har blitt gravid? når må jeg til lege? Har kuttet ut pepsimax- var avhengig en stund(+annen kunstid tilsetningstoff drikke/mat) og alkohol.:)

hva ellers må jeg nå gjøre?:) takker for svar! jeg og min mann er bare så lykklige!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Det er ved eggløsning man kan bli gravid, ja. Men siden de teller graviditetsuker fra siste menstruasjon før du blir gravid, er du nå ca. fire uker på vei. Vanligvis vil vel legen se deg om seks-åtte uker, når du er rundt ti-tolv uker på vei. Ellers er det bare å leve så sunt du klarer, det som er bra for kroppen din er også bra for barnet. Blir du forvirret av all informasjon om 'farlig' mat som flyter rundt på internett, kan du sjekke ut www.matportalen.no, der finner du nøktern info fra rådet for ernæring og fysisk helse (er det vel det heter nå). Lykke til med alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar ...wow 4 UKER PÅ VEI:);) Takk for hjelpa her inne, hopper inn i graviditetsforumet, men kommer også på besøk her inne av og til:) håper alle dere andre også følger etter etter hvert:):) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer:

Hvorfor skal man ikke stole på Quick respons? Hvorfor selger de den på apoteket, hvis den ikke er til å stole på?

Jeg lurer også på dette.

Noen som kan gi svar?

Og gratulerer "gjest", håper å kunne følge deg inn i graviditetsforumet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quick respons har dårlig rykte blandt erfarne testere. De skal være veldig sensitive, men gir ofte negativt svar til tross for graviditet. Og er de for sensitive så gir de positivt svar ved kjemisk graviditet. De hadde også et parti ute som gav positiv utslag selv om man ikke var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...