Gå til innhold

Flere som har det sånn?


angelou

Anbefalte innlegg

Jeg har vel ingenting å klage over jeg altså, for vi har jo hverken prøvd lenge eller veldig intensivt. Likevel har jeg en vond magefølelse som sier meg at vi ikke kommer til å få det til. Selv om jeg greier å være positiv og tenke at oddsen er like stor for oss som hos alle andre så ligger det i bakhodet og murrer hele tiden.

Er det flere som har det sånn? Eller er det min intuisjon som er overutviklet :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å ja da, jeg kjenner meg igjen.

Etter en SA i april og jeg enda ikke har blitt gravid igjen, går jeg og venter og venter og tenker at "det kommer sikkert ikke til å funke denne måneden heller" men når IKM nærmer seg har jeg store forhåpninger og blir skikklig skuffa når mensen kommer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Jeg hadde det sånn... Var så sikker på at vi ikke kunne bli gravide av oss selv, og så for meg masse styr med utredning og det hele. Men der tok jeg feil, gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Jeg har i mange år hatt en magefølelse av at jeg ikke ville klare å bli gravid, var faktisk helt overbevist. Brukte 7 mnd, så var det i boks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ogsaa den foelelsen. Og riktignok maatte vi ha litt hjelp i form av pergo for aa faa det til, men naa er jeg over halvveis i svangerskapet! :) Trodde liksom ikke at min kropp kunne bli gravid, selv om "alle andre" ble det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

ja... jeg tenkte det hele det første året vi prøvde.

Og det viste seg jo at det stemte... jeg har pcos og ikke eggløsning.

Nå har jeg prøvd 3 kurer med pergo, å jeg begynner å tro at jeg ikke kan bli gravid.. Det virker liksom så håpløst... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... jeg tenkte det hele det første året vi prøvde.

Og det viste seg jo at det stemte... jeg har pcos og ikke eggløsning.

Nå har jeg prøvd 3 kurer med pergo, å jeg begynner å tro at jeg ikke kan bli gravid.. Det virker liksom så håpløst... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trollet_*

Jeg har det på samme måte...

Alle sier jeg ikke må stresse med det, men det er jo letter sagt enn gjort da!! Og akkurat nå føler jeg at hele verden går rundt og er gravide bare ikke jeg. Og hvis det nå er sånn at jeg ikke kan bli gravid, så vil jeg gjerne vite det nå, før jeg prøver i flere år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte...

Alle sier jeg ikke må stresse med det, men det er jo letter sagt enn gjort da!!

Du skal i hvert fall ikke bry deg med om du "stresser" med det eller ikke. Det er ingen beviselig sammenheng mellom å stresse med å bli gravid/å tenke mye på det og nedsatt fruktbarhet. Så ikke plag deg selv med dårlig sammvittighet eller ekstra stress for ikke å stresse! Hadde det vært så enkelt som at det bare er å ikke tenke på det, så hadde så godt som alle blitt gravide nesten med en gang. For de fleste er jo ikke så veldig stressa rundt prøvingen de første syklusene? Jeg har dette også fra fertilitetslegen min og fra diverse research på nett.

Det som derimot er tilfelle, er at stress kan føre til nedsatt fruktbarhet. Men det er stress av et helt annet nivå enn å bekymre seg for om man har fått det til denne gangen. Feks arbeidstid med mye turnus og nattearbeid som gir uregelmessig søvnmønster. Eller svært store og alvorlige hendelser i livet ditt.

Lykke til, alle prøvere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

jeg kan slappe av til jeg ligger i koma, jeg får ikke mindre pcos av den grunn.. :sjenert:

Hater at folk, og spesielt venninene mine sier det..

Meta: Takk for klemmen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Får gi deg en klem jeg også, håper det klaffer for dere snart (og som sagt; jeg har egentlig ingenting å klage over, men tar vel sorgene litt på forskudd slik Scorpina sier ;) )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det sånn... Er i pp7, så jeg er fullt klar over at vi ikke har prøvd så lenge, men likevel merker jeg at jeg tenker mer og mer på det, og funderer mer og mer over hva som KAN være galt... Ja, jeg vet det er pessimistisk å tenke sånn, men det er ikke så lett å bli kvitt disse tankene. Og særlig ikke når den ene venninnen etter den andre forteller om graviditeter som plopper opp i pp1 og slikt...

Men selv om jeg unner alle å bli gravide fort som fy, er det godt å høre at det ikke bare er jeg som har det slikt. En god klem til oss alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...