Gå til innhold

Positiv eggløsningstest


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Et spørsmål bare.

Jeg kjøpte i går eggløsningstester fra Clearblue for første gang i mitt liv. Jeg har 27-28 dagers sykluser, og skulle da begynne å teste på dag 10 (som er i dag). Testen var positiv den!

Jeg hadde ikke regnet med at den skulle være positiv før om noen dager. Men har sett litt etter dette eggløsningsslimet, og jeg hadde det mye i går kveld.

Vil dette si at jeg har eggløsning mye før jeg trodde (trodde jeg hadde på dag 14)? Og at det går mer enn 14 dager fra eggløsning til mens?

Og hva om jeg allerede har hatt eggløsning, og testet for sent når jeg testet i morges, og at testen ville ha vært positiv i går også. Er jeg da for sent ute denne måneden, eller ville eggløsningstesten ha vært negativ i dag da dersom løpet var kjørt denne måneden???

Vi hadde foresten sex i går kveld, så sjansen er vel der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil det si at jeg har eggløsning i dag evt i morgen???

I såfall har jeg lang fase mellom eggløsning og IKM (18 dager).....

Vil dette gjøre det vanskelig å bli gravid, eller er det verst hvis fasen er for kort?

Har prøvd å bli gravid 3 måneder, men ingen resultat. Derfor kjøpte jeg testene i går bare for å se når eggløsning var.

Har foresten eggløsningsslim i dag og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*

Du vet at testen ikke er positiv hvis streken er svakere enn kontrollstreken? Den må være like sterk eller sterkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok digital test... så ingen streker og tolke!

Håper ikke vi er for sen denne måneden da, for det har ikke vært sengekos før i går i denne syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter igjen

Joda, det står at man har eggløsning 24-36 timer etter at testen viser positiv. Men det jeg tenkte på er at jeg vet jo ingenting om testen også ville ha vist positiv dagen FØR jeg testet... for da hadde jeg jo ikke begynt testingen ennå.

Forøvrig måtte jeg ta en ny test på kvelden i går, og den var positiv den og! Så litt sengekos i går kveld også.

Tenkte å ta en ny test i kveld og se om den fremdeles er positiv, for da forstår jeg ikke så mye, for i følge pakningen skal de bli negativ når eggløsningen er over.

Jeg syns forøvrig det er stress med disse testene, så jeg tror dette er den eneste måneden jeg kommer til å gjøre det slik på. Derfor kan jeg like gjerne bruke opp testpinnene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Da er en ny test tatt, og den var negativ! :)

I går morges og i går ettermiddag var den positiv. Mens den nå i ettermiddag var negativ. Når er det da mest sannsynlig at eggløsningen har vært?

Forøvrig så hadde jeg eggløsningsslim helt frem til i går kveld, men har ikke hatt eggløsningsslim i dag. Vil det si at jeg sannsynligvis hadde eggløsning i går? Eller i dag?

Litt spennende dette her, for jeg har alltid vært helt sikker på at min eggløsning var på dag 14 i en syklus siden jeg har sykluser på 27 dager, mens det i dag bare er dag 11..... (og i går dag 10). Ikke rart vi har bommet før da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg diksuterte akkurat dette med ei venninne, ho sa at eggløsningstesten er positiv like før eggløsning. Altså: positiv test og EL-slim----eggløsning i løpet av 24-36 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...