Jens Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Forrige mandag begynnte sykdommen hans, med nesten 40 i feber i tre dager. Han har vært ordentlig dårlig med mellomørebetennelse, feber, ny jeksel, hoste og øyekatarr.... Han var feberfri på torsdag eller fredag. Vi har slappet av i helgen, og jeg syns han har virket ekstremt sliten og trøtt, og var veldig spent på hvordan det skulle gå i barnehagen idag. De ringte meg kl 1500 og sa han gråt mye og virket sint, slapp og sliten. Er dette normalt etter en sykdom?Burde jeg sende ham i barnehagen igjen imorgen? Har vært hos legen med han to ganger denne uken, og det er bare en vanlig forkjølelse. Han har ikke gått på antibiotika
Tiit Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Stakkars liten da... ikke greit med så mye greier for en liten skapning. Når barnehagen ringer og gir ei sånn tilbakemelding, og både du og de ser at almenntilstanden til gutten er dårlig, så bør du nok vurdere å holde ham hjemme. Det tror jeg at jeg ville gjort. Selv om feberen gikk ned for flere dager siden, så er almenntilstanden viktig. Han høres egentlig ikke ut som han har kommet seg helt til hektene. Og da tror jeg han har det best hjemme. (...men jeg er litt pysete med de små da...) Du finner nok ut av det!
kitty Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hvor hadde du syns det hadde vært best å være hvis du hadde vært orntlig tufs og slapp? Hold gutten hjemme og inne til han kommer til hektene igjen ellers risikerer du at han plutselig sitter der med ny febersykdom.
Jens Skrevet 7. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2006 Jeg jobber og det er ikke bare å bli hjemme når jeg føler for det. Han er jo ikke syk, og har allerede vært borte fra jobb forrige uke.
c",) Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 (endret) Jeg jobber og det er ikke bare å bli hjemme når jeg føler for det. Han er jo ikke syk, og har allerede vært borte fra jobb forrige uke. ← Du har jo ett visst antall dager du kan være hjemme med syke barn. Hvis barnet er syk over tid burde du ta kontakt med legen sånn at du ev får en sykemelding for å være hjemme med barnet. Endret 7. november 2006 av c",)
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Uff da, stakkars - joda, han må være hjemme, og du eller pappaen hans - eller noen andre må være hjemme med ham. Hadde du gått på jobb i den formen? Tror ikke det. Og klart du har rett til hjemmedager med sykt barn. Har du en jobb hvor det er vanskelig (noen arbeidsplasser er ikke alltid like greie å bare gå fra - jeg vet det) å gå fra - vel, barnet ditt er sykt - DET er for alltid førsteprioritet når man har barn. God bedring emd gutten din, ikke greit å være liten og syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå