Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Vi er på jakt etter saueskinn til å ha i barnesenga, og nokre ullbodyar, ullpysjar og andre ullplagg, og ser dei har mykje fint på www.nostebarn.no. Men det er ganske stive prisar på dette, syns eg. Er Nøstebarn-kvaliteten verdt pengane?
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Kommer an på hva som er viktig for deg: Ullklær fra Cubus funker (nesten) like bra, men fra Nøstebarn vet du at det er økologisk produsert og ubehandlet. Nøstebarn-klærne er også (min personlige mening) noe bedre, både når det gjelder passform og holdbarhet. Unntaket er pysjen, som jeg syntes ble veldig vid i halsen. Men Helios har en kjempefin ullpysj (Ruskoviila, tror jeg den heter), som vi har brukt i nesten ett år nå. Har kjøpt mye ull både fra Nøstebarn, Helios og Cubus. Har vært fornøyd med det meste
Totalya Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 (endret) Er det "helsekosten" som fører Helios-klær? Hvilken prisklasse ligger de i? Endret 7. november 2006 av Totalya
tuji Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Kan man vaske Nøstebarn-klær på ullprogram, eller må det vaskes for hånd?
Gjest HB Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 På Nøstebarn sin side står det at maskinvask av ubehandlet ull skjer på eget ansvar fordi ullprogrammet er forskjellig fra vaskemaskin til vaskemaskin. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Jeg vasker Nøstebarn i maskina, de krymper nok littegrann, men jeg kjøper heller større. Bodyene holder fasongen godt.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Jeg er fornøyd med ullklærne fra nøstebarn - spesielt pysjen. Vasker den i maskin, og det går helt greit, men ... som en tidligere sa krymper de litt. Ellers bruker jeg ullklær også fra Janus, Cubus, osv. To-tråds-garnet fra nøstebarn synes jeg er helt fantastisk dersom man liker å strikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå