Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Har to barn, det yngste er 6 uker. Ser at barnetrygden for barn nr. 1 har kommet på konto, men ikke for barn nr. 2. Husker ikke hvordan dette er - må jeg søke om barnetrygd, eller går dette automatisk? Når kan man regne med at den evt kommer?
Gjest *Just-Me* Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Det skal gå automatisk mnd etter at barnet er født. Trenger bare å søke dersom man skal ha utvidet barnetrygd, vil ha barnetrygden på annen konto o.l.
liv Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Det går automatisk, men det kan hende den ikke kommer første gang, den blir da etterbetalt senere.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Jeg måtte søke, men det er noen år siden så det er kanskje forandret...........
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Jeg behøvde ikke å søke. Fødte første uke i August, og fikk giro i forrige uke. Det var barnetrygden for september og oktober.
kitty Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Tror ikke det skal være behov for å søke, men det kan ta litt tid før første utbetaling. Det eneste du må gi beskjed om til trygdekontoret er hvis du vil ha barnetrygden inn på et annet kontonummer enn ditt eget ( vi får de inn på en egen konto for barnet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå