Gå til innhold

Utroskap

Gjest Den andre

Anbefalte innlegg

Gjest skogsfugl

siterer:

De velger nesten alltid konen da de har det som vane. Menn orker ikke konflikter og konfrontasjoner på hjemmebane slik vi kvinner kan greie for å ordne opp.

Det kan virke veldig merkelig for oss kvinner at de er så handlingslammet og passive...menn velger altså omtrent alltid å forbli i sine dårlige ekteskap. Forstå det den som kan.

Hva vet vel du om hvordan den andre halvparten er? Er så drit lei av nr 2 som tror på alt vaset som mange utro kommer med. Tror du H#n forteller masse positive ting om den andre halvdelen som er hjemme........ tror ikke det for det er ikke med på å øke aksjekusjen på bortebane. H#n ønsker seg pose og sekk og går for nettopp det...... det er det de fleste gjør og klarer det.

Det finnes faktisk personer som overgår nr 2 på alle mulige måter men som er bedratt fordi den utro søkte spenning eller fordi noen åpnet en mulighet for dem til å være det.

Så dette at de må ha et dårlig ekteskap vet du lite eller ingenting om....... men du er vel en av disse som mener at tredjepart er skyldfri også...... den unkyldningen blir jo brukt for å rettferdigjøre ens egne kjipe handlinger og er derfor flittig i bruk.

Fraskriv dere ansvar for utroskapen ....... ja da den utro har det største ansvaret men hvor blir det av selvrespekt, medfølelse og tanken om å behandle andre som man ønsker å bli behandlet selv.

Tror ikke at det å bygge et nytt forhold på utroskap er noe å hige etter....... forholdene skjærer seg ofte................ sånn blir det når det er slutt på snikingen og hverdagen og realitetene inhenter forholdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du ikke vi vet alt dette?! Hadde vært fint om vi som behøver å lufte tankene våre rundt dette temaet får lov til å gjøre det uten å kontinuerlig bli bombadert med moralske formaninger! En gang for alle: vi vet det allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at den som blir bedradd ofte blir overrasket og såret over at elskerinnen er en grå mus. Spenningen og hvordan man blir forgudet av elskerinnen er det som driver affæren.(mulig vandrerhistorie, men virker logisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adriana27
Det finnes faktisk personer som overgår nr 2 på alle mulige måter men som er bedratt fordi den utro søkte spenning eller fordi noen åpnet en mulighet for dem til å være det.

"Overgår". Hva legger du i det egentlig?

Synes det er helt latterlig at man skal sammenligne mennesker på denne måten. Særlig når det i slike situasjoner ofte baseres på utseende, utdanning, sosial status o.l.

Gjør sviket mindre vondt om man hever seg over den andre damen og tror man er bedre? Det kan jo hende hun har mange sider som kona ikke har. Det betyr ikke at det er egenskaper som er mindre verdt enn andre, selv om kona ikke vet å verdsette slike egenskaper i andre. Elskerinnen har ofte noe kona ikke har, og motsatt. Det er ikke alltid spenningmomentet som er domimerende. En og samme person kan ikke ha alt, så dette står og faller på mannen som ikke kan holde seg til det han har valgt men som skal ha alt .

I vårt tilfelle ser vi at vi bedratte damene er vidt forskjellige, både av utseende, utdanning og væremåte. Den eneste vi ikke har noe til overs for er hun gifte dama som løy og ikke hadde ryggrad nok til å si sannheten. Men hun hadde sin funksjon for han hun også, om ikke annet enn at de var i samme situasjon og er like løgnaktige og sleipe begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du til det?

Fikk til? Vel jeg hadde ingen utspekulert plan akkurat... Jeg visste ikke i starten at han var gift engang... Han ville ut av forholdet, og møtte noen han ble forelsket i... Verre var det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurerpådet
Fikk til? Vel jeg hadde ingen utspekulert plan akkurat... Jeg visste ikke i starten at han var gift engang... Han ville ut av forholdet, og møtte noen han ble forelsket i... Verre var det ikke...

Skilte han seg med en gang da?

og hvorfor gikk han ikke før han traff en ny, hvis han likevel ville ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest adriana27
ÅÅÅå for en kjip situasjon. Jeg er heeelt i begynnelsen av noe lignende. Han sa ikke at han hadde dame, jeg har blitt forelsket (på ordentlig :tristbla: ) og han er interessert i meg. Jeg vet jeg kunne fått ham om jeg hadde tatt initiativ eller svart på hans initiativer. Men "fått" og "fått" - jeg vet ikke hvor langt han vil gå med meg, og jeg vil ikke være bare et sidesprang. Så nå, på grunn av han er så j**la svak, så må JEG være den sterke og kutte kontakten med denne flotte mannen som til og med er interessert i meg. Vi ikke gått så langt ennå at det er for sent å snu heldigvis, og jeg vet at det bare vil bli verre hvis jeg hadde sagt ja til hjertet.

På tross av kjærlighetssorgen og de gode (men nå triste) minnene av noe som kunne blitt noe FLOTT er det en liten trøst i det å gå med hevet hode, vite at man har handlet riktig, og vært sterk. Nå skal jeg finne meg noen spennende hobbier og bruke mye tid på meg selv, eller ettellerannet.

Søren at dette (kjærlighets)livet skal være så tungvint og vanskelig.

For en feig tosk! Enn å lure deg inn i en forelskelse på den måten der, når hele situasjonen umuliggjør et videre forhold på sunne premisser.

Var i samme situasjon. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...373032&st=0

Spørs hvor flotte de egentlig er, da. Spørs også hvor lei deg du hadde vært hvis du visste han drev og varta opp 3 andre på samme måte som deg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...