Gå til innhold

Julegave til jente 2,5år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe julegave til datteren til et vennepar av oss. Hun er ca 2,5 år ved juletider.

Har ikke lyst til å kjøpe noe klær, litt redd for å velge noe foreldrene ikke vil like, dessuten vet jeg ikke str hennes.

Hva leker en 2,5 år gammel jente med? Er helt blank, da jeg ikke har barn selv.

Håper noen der ute kan hjelpe meg.

(vet det er tidlig, men jeg skal reise bort før jul og må ordne alle gaver tidlig i år)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår på samme alder liker i hvert fall Duplo og Little people veldig godt.

Skrevet

Og på lekebutikkene har de sikkert god peiling på dette.

Jeg var innom en lekebutikk i helga, og de hadde til og mer skilt på veggen som anga hvilken aldersgruppe lekene i den avdelingen var myntet på, og det sto aldersanvisning på mange av lekene også.

Skrevet

Bøker er alltid en suksess. ;) Vi gjør det sånn at jeg går innom en velassortert bokhandel og ber om hjelp til å finne bøker til de forskjellige ungene. Og de blir mye lest og godt brukt. :)

Skrevet
Eller dukker med bleier og klær.

Dukker er ikke for tidlig. Ellers aktivitetsleker, gjerne noe de kan lære av. Og som flere nevner, i lekebutikkene har de gjerne god greie på hva som gjelder og går til de forskjellige aldersgrupper.

Skrevet

Duplo, plastik dyr, dukker og fingermaling er det jenta mi på 2.5 år er mest glad i. Også bøker selvfølgelig. Ole Brumm, Tomas og Emma bøker, sangbøker....

Skrevet

Min på 2,5 elsker å leke med playdough eller plastelina som det vel heter på norsk. Kjøp ett sett med dyredeler (øyner, haler, føtter o.l.) ogregn med at barnet kan kose seg leeeenge og ofte!

Skrevet

Det mest populære hos jenta mi på snart 2,5 er bøker (Thomas og Emma-bøkene, Prøysen, Mummi, dyrebøker osv), duplo, dukker m/utstyr (dukkevogn/klær osv) og koppestell.

Skrevet

Lydbøker med passende historier. Det er en gave til både foreldre og barn. Barna får en fin historie og foreldrene får "stilletid".

Lydbøker med Kaptein Sabeltann og Hakkebakkeskogen er min gave til de to på 2,5 og 4 år jeg kjenner iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...