Gå til innhold

Kartlegging av syklus


Apple-

Anbefalte innlegg

Mensne kan du vente en plass mellom 10 og 18 dager etter el (i gjennomsnitt ca 14 dager)

Når du kan vetne EL igjen er derimot ikke like lett å svare på, det er nemlig: Like mange dager før neste mens som et blir fra EL til mens denne gangen. Og ettersom du ikke vet helt sikkert når nst mens kommer (etter pilleslutt man den være ustabil i en periode, ingen garanti for å gå rett tilbake til syklusen fra før pillenes tid)

Har du noen som helst mulighet til å endre tempetid til FØR denne "varme, urloge kroppen" kommer inn til deg? Dersom du temper i munnen er det absolutt å nbefale at du ikke snakker før du temper (men ved å tempe vaginalt eller analt løser du jo det problemet da) Men jeg skjønner at han ikke vil vente medå få oppmersomhet til du har fått målt tempen, og det kan nok være et problem ja. Derfor muligens like greit å tempe før han kommer, om mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensne kan du vente en plass mellom 10 og 18 dager etter el (i gjennomsnitt ca 14 dager)

Når du kan vetne EL igjen er derimot ikke like lett å svare på, det er nemlig: Like mange dager før neste  mens som et blir fra EL til mens denne gangen. Og ettersom du ikke vet helt sikkert når nst mens kommer (etter pilleslutt man den være ustabil i en periode, ingen garanti for å gå rett tilbake til syklusen fra før pillenes tid)

Ok, men hvis jeg da satser på at jeg følger mitt eget mønster, har jeg altså en viss formening om når jeg kan begynne å teste? Føler på meg at jeg må bestille flere eggløsningstester... :ler:

Har du noen som helst mulighet til å endre tempetid til FØR denne "varme, urloge kroppen" kommer inn til deg? (...) Men jeg skjønner at han ikke vil vente medå få oppmersomhet til du har fått målt tempen, og det kan nok være et problem ja. Derfor muligens like greit å tempe før han kommer, om mulig?

Det høres selvsagt logisk ut, det er bare det at jeg aldri vet når han dukker opp, hvis han i det hele tatt gjør det... Han kommer "bare" 2-3 ganger i uken, og da alt fra kl 2 til rundt 6 (da ringer klokken). Når han kommer veldig tidlig følger jeg ham rett tilbake i hans egen seng, men når det nærmer seg temptid får jeg altså dilemma (har selvsagt - like optimistisk hver gang :ler: - prøvd 'gå og legg deg igjen'-varianten, men den har ikke funket en eneste gang...). Ser ut som jeg bare må leve med det.

Dersom du temper i munnen er det absolutt å nbefale at du ikke snakker før du temper (men ved å tempe vaginalt eller analt løser du jo det problemet da)
Jeg er så trøtt om morningen at det er helt uaktuelt å tempe noe annet sted enn i munnen. Det er akutt fare for at jeg skader meg selv alvorlig hvis jeg prøver å tempe noe annet sted :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser i vedlegget til testene så står der når du skal begynne testing gitt ulike sykluslengder.

Vedlegg, huh?? Tror jeg må begynne å følge litt mer med... :Gjesp:

Leggetid for store jenter, men må lese litt i morgen, skjønner jeg... Natta... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pakningsvedlegget (som om man roter det bort somregel alltid finnes åp nettsiden til produsenten/nettbutikken) inneholder denne informasjonen. Lønner seg alltid lese (og ta vare på) pakingsvedlegg :)

Sov godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple- på jobb

Nytt spørsmål, håper noen kan svare :)

Tempen har ligget på mellom 36,29 og 36,39 helt til forrige onsdag, da den begynte å stige (se innlegg lengre opp). Etter tre dager med høyere temperatur, tilsier "reglene" at jeg har hatt eggløsning.

"Problemet" nå er at tempen ikke har sunket igjen (noe jeg trodde den skulle), men holdt seg mellom 36,49 og 36,59 hver dag siden (med et lite forbehold, har ikke tallene foran meg). Er dette vanlig?

Litt forvirret, jeg... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sant?? Jeg er tydeligvis ikke så observant som jeg selv tror, for dette har jeg ikke fått med meg i det hele tatt! :ler::sjenert:

Enda et tegn på at jeg faktisk har hatt eggløsning, da! Jippi!! :danse:

Nå skal vi endelig bli prøvere!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

TS: TO UKER???? også er du her inne?? synes det er ganske frekkt overfor de som har prøvd i flere ÅR å få barn! Jeg blir provosert!!

1. det tar i gjennomsnitt 1 år før alle hormoner er ute av kroppen. At du har brukt cerazette i "bare" ni måndter spiller ingen rolle.

2. Det er vanlig at kroppen hopper over eggløsning innimellom, pga stress, sykdom, etc. (ellers hadde jo alle blitt gravide på første forsøk...)

3. SLUTT Å STRESS, PUL I VEI!!! så blir du nok gravid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: TO UKER???? også er du her inne?? synes det er ganske frekkt overfor de som har prøvd i flere ÅR å få barn! Jeg blir provosert!!
Det var da virkelig ikke meningen å tråkke noen på tærne! :sjenert: Men dette rommet er vel åpent for alle, om man har prøvd i flere år eller om man nettopp skal begynne å prøve? Hvis jeg ikke er velkommen med spørsmålene mine her, hvor skal jeg spørre da?

2. Det er vanlig at kroppen hopper over eggløsning innimellom, pga stress, sykdom, etc. (ellers hadde jo alle blitt gravide på første forsøk...)

Det vet jeg (har fått med meg noe, altså! :) ), jeg er hverken stressa (bare litt utålmodig...) eller syk, så jeg er selvfølgelig optimistisk :-D

3. SLUTT Å STRESS, PUL I VEI!!!  så blir du nok gravid! :)

Jobber med saken :sjarmor:

Jeg er utålmodig og ivrig etter å starte, det betyr ikke at jeg tror jeg skal bli gravid på flekken eller at jeg ser ned på de som ikke blir det, bare at jeg er...litt utålmodig og ivrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,Apple!

Bare overse det sure innlegget fra storeSky. Selvfølgelig må jo vi som nettopp har begynt å prøve også få være velkommen her. Og jeg syntes at vi skal få lov til å være utålmodige selv om vi bare har prøvd i to uker.

Men jeg forstår jo at folk som har prøvd i mange år syntes at vi maser for ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Dette forumet er faktisk for prøvere - altså de som har store problemer med å bli gravid/beholdet barnet, og trenger medisinsk assistanse. IKKE de som prøver i to uker! Her er "prøvere" et uttrykk for bl.a prøverørs-metoden. At man nettopp har begynt med prøverørs-behandling, så er dette forumet for dere.

Ufrivillig barnløse sier seg selv..

Foreslår at de som "bare" er utålmodige kan skrive i foreksempel kropp&helse/graviditets-forumene. Jeg var også ekstremt utålmodig på å bli gravid...

ps. skyt meg om jeg har feil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med at det er blitt et underforum her for langtidsprøvere. Da kan de som ikke orker å lese om folk som bare prøver litt, kun bruke forumet for langtidsprøvere.

Synes det er veldig fint å kunne komme med tips til de som er i tidlig prøvefase, jeg.

Så jeg oppfordrer alle som prøver, enten dere har nettopp startet prøvingen eller har prøvd lenge, til å fortsette å skrive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som er langtidsprøvere har fått sitt eget forum, så denne delen av prøverforumet kan man komme inn på uansett hvor lenge man har prøvd ;) Enten det er to uker eller to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...