Gå til innhold

Tør jeg...?


Wayah

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen, og hvis jeg skulle ha glemt noen av dere i dagbokrunda mi, så GOD JUL OG GODT NYTTÅR :klem: Ønsker alle prøverne lykke til i 2007!

Jakten på den forsvunnede mensen sluttet i natt, og det er jeg egentlig glad for. Tok min første graviditetstest i går(jada Eeyore, jeg har noen i skapet ;) ), og den var negativ(noe som var bra, for mengden alkohol denne perioden ligger laaaaangt over hva som er anbefalt... I tillegg har det blitt røyket mye rundt meg, så jeg hadde bare slitt med dårlig samvittighet hvis det skulle ha klaffet nå.

Vi jobber oss i stedet sakte men sikkert mot å bli klare for dette da. Som jeg har nevnt tidligere er vi ikke helt sikre på om vi tør å tenke seriøst på barn ennå. Denne perioden har nok hjulpet oss litt på vei, siden jeg klarte å gå 5-6 dager på overtid. Da måtte vi diskutere muligheten, så tanken blir ikke fullt så fremmed lenger.

...Men det er fortsatt skummelt altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skummelt er det og det tror jeg at det skal være :klem: . Det syns jeg selv og så og jeg har prøvd aktivt ganske lenge :sjenert: . Skummelt er det likevel. Når det først har lykkes, er det ingen vei tilbake ;) . Det er godt at dere har snakket om det i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei ~Belle~ :klem:

Jeg begynner liksom å akseptere at jeg(les: vi) alltid kommer til å synes det er forferdelig skummelt med barn. Vi vil jo ha dem, men jeg vil ikke pushe helten for langt med mas. Eller meg selv for den saks skyld. Jeg har sett at barn er langt fra bare fryd og gammen, og har ingen illusjoner om noe annet, kanskje jeg til og med svartmaler det litt mye. Jeg har nøyaktig null tålmodighet med drittunger... Livlige, spørrende, kreative barn (både med positivt og negativt fortegn) er ikke noe problem, men i det øyeblikket de bikker over til drittunger så er de gratis! :frustrert:

Uansett har jeg bestemt meg for at jeg ønsker å få barn nå mens kroppen er "klar" for det og ikke vente til jeg blir over 30, da blir det som kjent vanskeligere på mange måter. Så da må jeg nesten sette i gang snart, og kanskje er det like greit å hoppe i det? Det kan jo ta en stund før det klaffer også.

Jeg tror jeg vil det... Kanskje... :ler: Ooooh, her er vi bestemt ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøyaktig null tålmodighet med drittunger...

:ler: Som jeg skulle ha skrevet det selv. Men jeg tror og håper at det kan unngås med riktig oppdragelse. Vet ikke helt hva det innebærer enda, men man lærer vel langs veien?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Som jeg skulle ha skrevet det selv. Men jeg tror og håper at det kan unngås med riktig oppdragelse. Vet ikke helt hva det innebærer enda, men man lærer vel langs veien?

:klem:

:legrine: Dét var som om jeg skulle skrevet det selv! Er bare så redd for at jeg skal være for naiv med tanke på at akkurat min oppdragelse skulle kunne forhindre at mitt avkom blir drittunger... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leiababe

Lykke til med videre prøving. Og ja, det er fryktelig skummelt å ha tatt det valget om at "nå skal vi ha barn". Hadde det bare skjedd ved at jeg var uforsiktig med p-pillene eller noe sånt, hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt. Nå som vi faktisk PRØVER er det superskummelt :) Men veeldig spennende da..

Godt nyttår :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen!

Nå nærmer det seg el-tid her i gården. En eller annen gang til uka kanskje? Jeg har handlet tester - og prestert å tråkke på dem, så om de kommer til å funke eller ikke, se det blir spennende :roll:

Ellers så er jeg godt i gang med det nye året, og håper dere også har det fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har en dårlig dag(uke) tror jeg...

Jeg går rundt og er overbevist om at helten ikke ønsker barn nå(eller på en god stund for den saks skyld), selv om han egentlig har sagt at det er "helt greit"(hva nå enn dét betyr). Jeg er vel egentlig bare livredd for at jeg skal mase for mye, pushe han for langt eller noe. Tenk om han plutselig sier en dag at "Nei, jeg vil ikke ha barn nå, jeg vil vente i noen år til." Hvordan vil jeg takle det?

Jeg tør ikke snakke med han om barn for tida, selv om han ikke har sagt noe om at han ikke ønsker det. Jeg vet ikke engang hva jeg skal si, alt jeg sier kommer ut feil. :sur:

Og så veksler jeg selv fra time til time mellom utrolig lyst på barn og min gamle overbevisning om at barn egentlig ikke er noe for meg.

Jeg er så frustrert, men jeg vet ikke helt hva som frustrer meg mest :tristbla: .

Urk, kan jeg slå meg av nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Skjønner godt det er frustrerende å gå sånn. Gjør det selv innimellom.. tror jeg tenker i "stykker" ting og tang. Funderer og lurer og veier frem og tilbake. Det er jo en kjempestor omveltning for alle å få et barn. Men det virker jo på meg som om du har lyst :) Og hva din kjære angår, så er han sikker usikker han også. Jeg vet jo ikke noe om hvordan han er, men det er mange som ikke er flinke til å snakke om ting, kanskje særlig den mannlige delen av befolkningen :) At han sier det er "helt greit" kan kanskje bety at han har lyst til dette?? Håper du finner ut av tankene dine etterhvert :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære sier ofte at jeg tenker for mye, og dermed finner problemer som egentlig ikke er der. Menn er ofte enkle og sier rett ut hva de mener. Så så lenge han ikke sier at han har ombestemt seg og ber dere begynne med prevensjon igjen, tror jeg ikke du skal ta det ille opp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for trøst Eeyore og Leiababe, det hjelper :klem:

Det ser ut som jeg er litt berg-og-dal-bane av meg for tida. :sjenert:

Skal til ei venninne som også ønsker seg baby i morra, så jeg får nok øst av meg bittelitt der.

Legg merke til hva jeg skrev: "som også ønsker seg baby"... Jeg tror jeg har bikka litt over nå. Ooooh, ble svimmel av å se det sort på hvitt :ler: . Kanskje jeg skal innrømme at naturen går sin gang også med meg, hvem skulle trodd det?

I gang med CB digitale eggløsningstester nå(men siden jeg har klart å trøkke på pakka, vet jeg ikke om de virker helt. De ser hele og uskadd ut da, men eject-knappen funker ikke noe bra). Har tatt nummer to - intet utslag, og ingen tegn heller, så vi får se. Er på dag 14 etter mensstart i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har begynt med eggløsningstester så er dere aktive prøvere! Det vil iallfall jeg påstå! :)

Lykke til meg EL og :humpe: -ing... :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nånå Kylling, ikke gå for fort fram for stakkars Wayah her... ;)

Unnskyldningen jeg bruker for å bruke tester er at jeg vil ha oversikt og "bli kjent med kroppen", vite om jeg faktisk har eggløsning og når i syklusen den kommer, hvilke symptomer som kommer før og etter og sånt. Det er ikke akkurat fordi vi prøver å treffe med kosinga på de rette dagene, nesten heller når han må hoppe av hvis han vil være "sikker"...

Om han hopper av er heller noe han vil "ta som det kommer", så om vi prøver eller ikke vet faktisk ikke jeg... :forvirret:

Av den grunn vil jeg heller ikke telle prøveperioder før vi faktisk går inn for det begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kardemomme

Hei!

Hvordan står det til med deg? Vil bare ønske deg masse lykke til med EL og sengekosen. ;)

Sitter selv her og venter på både EL og på testene som kommer i posten når som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Gopia, jeg har det fint jeg :)

Jeg hadde nå blitt 95% sikker på at jeg ikke fungerer som jeg skal, og at aldri en eggløsningstest skulle slå ut på meg, men jammen gjorde den ikke det i dag morges gitt :ler:

Men om det resulterer i sengekos i kveld(når jeg endelig treffer helten igjen), vet jeg ikke. Vet ikke om jeg tør å fortelle han om det en gang... Vi får se hvordan samtalen fortoner seg. Han vet jo at jeg bruker tester så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjekt! :ironi: Kjempe spennende med at testen vist EL idag då! :sjarmor: Lykke til med prøvingen da.. :klem: Tror eg og hadde latt være å si d til mannen liksom.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et dillemma det der. For man vil jo gjerne være ærlige med hverander i et forhold. Hva med å si at du har positiv EL-test og så ta en samtale om det hele derifra. Fortelle ham hvor frustrerende det er for deg å ikke vite hvor du ha ham og sånn? Synes i alle fall ikke det er nå begynne et familieliv på en "løgn".

Lykke til i alle fall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...