Gå til innhold

Når alt er bra..


~Capricorn~

Anbefalte innlegg

Altså, nå har vi blitt sjekket for alt mulig. Og legene finner ingenting galt med noen av oss. Alle mine blodprøver har vært fine, mannens prøve var fin, og de fant ingenting da jeg var til laparoskopi nå. Så det er altså ingenting som gjør at vi ikke burde få det til. Men det gjør vi altså ikke..

Men hva er da mulighetene?

Jeg skal tilbake til gyn da, men hadde vært greit å vite litt om hva som finnes av hjelp. Liker å være litt forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

IVF kan være løsningen...(?)

Hos oss har også årsaken uforklarlig. Mannens svømmere er krutegode, og jeg er frisk som en fisk. Mensen kommer på klokka, og eggløsning har jeg.

Hva var alternativet vårt... Tja, vi prøvde jo en god stund for å klare det på egen hånd (etter utredninga). Jeg prøvde alternativ behandling (soneterapi), uten resultater. Etter mye fortvilelse og diskusjoner fram og tilbake, var det bare å innse at vi må ha hjelp til dette. Så langt er vi kommet nå.

Vi fikk positivt svar på IVF søknaden vår i går, så snart begynner ballen å rulle.

Ønsker deg masse lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er uforklarlig ufrivillig barnløs så er sjansene for å bli gravid med IVF ganske god. Det kan være mye som "er galt" selv om det ikke synes.

F.eks: harde eggeskall, ikke flimmer hår i egglederene (da kommer ikke egget ned til livmoren), egget slipper inn flere sædceller (da vil egget gå til grunne ganske fort), sædccellene klarer ikke å trenge inn i egget til tross for gode svømmere.

Dette er faktsik ikke uvanlig, men det oppdages ikke før etter et IVF forsøk. Til da er man uforklarlig ufrivillig barnløs eller man bare passer ikke sammen.

Men som sagt, er det ikke noe galt med dere, og da spesielt deg, så har dere veldig gode sjanser for å bli gravide med IVF. Veldig mange trenger bare litt hjelp med befruktningen også sitter resten av seg selv.

Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Dere er så gode å ha altså :klem:

Jeg vet jo egentlig det meste selv da. Får litt peiling etter over tre års prøving. Men det kan jo være jeg har glemt noe. Men ihvertfall IVF/ICSI, pergo og inseminasjon.

Nå har jo time til gyn neste fredag (10.nov) så da vet jeg forhåpentligvis mer etter det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått resept på pergo. Fikk resept for 6 pp. Og siden jeg har litt flaks med syklusen min, kan jeg begynne allerede i morgen, mandag.

Så jeg vet ihvertfall hva jeg ønsker meg til jul i år da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...