Daria Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Har skrevet ut lånekort til en gjeng 11-12-åringer, og flere av dem sto som spørsmålstegn da jeg ba om adressen deres, og skjønte ikke helt hva jeg mente. Nå er det ikke så vanlig her med veiadresse, de fleste har bare navn på tettsted +postnummer, men det burde da ikke være vanskligere av den grunn. Har ikke barn selv, så jeg vet svært lite om hva som er vanlig, men er ikke adresse og fødselsdato (har opplevd de som måtte tenke hardt for å huske den også) noe som er lurt å kunne ganske tidlig?
Amalie_85 Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Dette er jo ofte noe som de lærer i barnehagen å huske jo. Merkelig
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Husker vi lærte hvor vi bodde veldig tidlig, vi hadde brevvenner og skrev snailmail med avsenderadresse. Har kanksje noe med det å gjøre nå? Jeg er sikker på alle kunne mailadressen sin...
Orthia Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Min har kunnet gateadressen siden h*n var 3 1/2. Det er jo greit å vite hvor man bor i tilfelle rottefelle.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 De fleste 5åringene i barnehagen jeg jobber i kan adressa si. Og når man skal lære å skrive er navn og adresse som regel noe av det første man lærer. Så det var veldig rart at 10-11åringer ikke kunne det syntes jeg.
Elodi Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Det høres litt utrolig ut ja, at så store barn ikke kan adressen sin Minste jenta vår på 3 kan både vår gatedresse, mormors, og farmors. Jeg synes i hvert fall at barna bør kunne adressen sin når de begynner på skolen.
MAcy Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 vi har en gutt på tre år og når vi spør hva han heter svarer han : fornavn etternavn 3år og stedsnavn eks EIk. Synes han er god jeg. og man får Eik til svar om msn spør hvor han bor og gjerne hvem andre han bor sammen med!! Når de er 11 -12 år bør de absolutt kunne gjøre rede for seg, men muligens de ikke skjøpnte svaret ditt EKs Hva er adressen? hvor bor dere? eller så kan man jo komme med eksempler så de kanskje kommer på det.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 ca. 2/3 av mine førsteklassinger kan adressen sin.
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Jenten min hadde det i hjemmelekse. ( Første klasse.)
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #10 Skrevet 20. oktober 2006 Jenten min hadde det i hjemmelekse. ( Første klasse.) ← Vi ga også dette som lekse i begynnelsen av 1. klasse, i tillegg til etternavn og telefonnummer. Forbausende mange visste ikke etternavnet sitt en gang!
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #11 Skrevet 20. oktober 2006 Nevøen min på 4 1/2 kan fonavn, etternavn og adressen. Det har han kunnet ganske lenge også...
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #12 Skrevet 20. oktober 2006 Min gutt hadde det som lekse på slutten av barneskolen. Da visste ikke han verken adresse, hva postnummer var eller hva postadresse var, men telefonnummeret husket han. Tror det har mest med sløvhet å gjøre. Ungdommene lever i sin egen verden. Jeg har også holdt hele skolen hans med paraplyer, regnjakker, tøfler osv. Han går på skolen med det og kommer hjem uten. Hører mange som opplever det samme.
hardcore Skrevet 20. oktober 2006 #13 Skrevet 20. oktober 2006 Min gutt hadde det som lekse på slutten av barneskolen. Da visste ikke han verken adresse, hva postnummer var eller hva postadresse var, men telefonnummeret husket han. Tror det har mest med sløvhet å gjøre. Ungdommene lever i sin egen verden. Jeg har også holdt hele skolen hans med paraplyer, regnjakker, tøfler osv. Han går på skolen med det og kommer hjem uten. Hører mange som opplever det samme. ← Hadde de dette i lekse i 7. klasse? Hva i pokker? Kan de ikke adresse og postnummer da?? Jeg er nesten litt sjokkert.
Ulrikke Skrevet 20. oktober 2006 #14 Skrevet 20. oktober 2006 Min stedatter som nå går i 1.klasse har kunnet adressene både hjemme hos mamma og hos oss i ihvertfall et års tid.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #15 Skrevet 20. oktober 2006 Hadde de dette i lekse i 7. klasse? Hva i pokker? Kan de ikke adresse og postnummer da?? Jeg er nesten litt sjokkert. ← Nei, de var flere som ikke kunne det, så de fikk det i lekse. Men som sagt så tror jeg det er en sløvhet som gjør det. Det er ikke fordi ingen har fortalt dem adressen. Det er vel heller det at de aldri har hatt bruk for å vite det. Dermed har de ikke brydd seg med å lære det heller. Her vi bor vet alle hvor alle bor. Barna har dermed ikke trengt å fortelle noen hvor de bor.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #16 Skrevet 21. oktober 2006 Min datter har kunnet fullt navn og gatadresse (vei og nummer) siden før hun fylte tre. For meg er det en opplagt ting å lære bort i tilfelle, tilfelle, tilfelle hun skulle finne på å ta en tur på egen hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå