Gå til innhold

Pergo


~Belle~

Anbefalte innlegg

Har i dag fått resept på Pergotime og Provera :) . Er veldig spent. Skal først ta provera for å få mensen og så ta pergotime.

Jeg sitter med følelser akkurat nå som handler både om spenning, skummelt, guffent, glad og mye annet. Føles som at noen endelig har tatt meg på alvor. Var til fellestime hos gynekolog i dag, etter at begge to er blitt utredet, han er ok, jeg har PCOS. Legen sa at jeg ikke har hatt eggløsning i flere syklusser, hun så det på UL.

Jeg gleder meg veldig til å komme i gang, men må vente i ca 2 uker til før jeg kan begynne med provera, for så å vente til blødning kommer for å kunne starte med Pergotime. Det er jo snart, og vi har jo ventet så lenge, men det føles så lenge til jeg får begynne. Vi vil jo så gjerne komme i gang fortest mulig.

Tror nok mannen gruer seg litt til hormonene begynner å virke, har hatt diverse utageringer på hormoner tidligere i form av P-piller, så dette kan bli morsomt :ler: .

Legen sa til og med at dette kan bli tøft hormonelt, men at vi skulle holde ut, det var bare for en kort periode :ler: .

Jeg har egentlig ingen spørsmål, hadde bare bruk for å fortelle det til noen, men har noen her erfaringer med Provera/Pergotime?

Krysser fingrene for meg selv og for alle andre selvfølgelig ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra!!! Lykke til, håper det resulterer i en liten spire.

Jeg er på min første pergokur, med IKM til helgen. De dagene jeg tok det, merket jeg ikke noe spesielt. Vi var forberedt begge to på at jeg skulle bli et hormontroll :frustrert: men heldigvis ikke! Etter EL har jeg fått veldig ømme bryst og vært ekstra trøtt, begge deler står i pakningsvedlegget som en bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for at pergoen skal resultere i to blaa!

Jeg tok pergo og ble gravid. Her var halv dose nok, saa kanskje derfor jeg ikke merket noe saerlig til hormonsvingninger/humoersvingninger? Dvs. jeg merket enorm forskjell rundt el-tider, ved at jeg faktisk fikk el! Og jeg fikk endel el-smerter. Men det var det jo verdt! Maatte ta to omganger, pluss en pausemaaned (og da klaffet det - virkningen varer gjerne minst en syklus etterpaa).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar cymbidium og holly hobbie.

Jeg gleder meg til å begynne på pergo, men har fått beskjed på å vente i ca 2 uker før jeg begynner med provera først. Uansett er det ikke lenge til...

Jeg håper bare at det klaffer fort.

Spennende for deg med IKM til helgen Cymbidium, krysser fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har prøvd 3 kurer med Pergo time og merket ikke noe spessielt.

Jeg fikk mere eggløsningsslim og normalt er jo det positivt. Men for oss hjalp det desverre ikke.

Lykke til for deg. Jeg tror det er mange som lykkes når de bruker pergo.

HMSP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Pergo ikke hjelper alle, og jeg er lei for at det ikke lykkes for dere HMSP :klem: . Jeg håper at det hjelper for oss, og krysser fingrene for det.

Jeg er så spent på hvordan jeg kommer til å reagere, positivt å høre at ikke alle har merket bivirkninger. Da er det et håp for meg også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke noe særlig når jeg gikk på pergo tablettene, men en stund etterpå.. Men har også hørt om mange som ikke merker noe som helst så får håpe det gjelder deg :) Har fått ny resept nå, men siden det var for sent i syklusen må jeg vente en mnd med å ta de igjen.

Lykke til ~Belle~ :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Belle :-D

Ikke lenge til prosesse begynner nå :hoppe:

Jeg ønsker deg masse lykke til og satser på å høre om 2 blå om noen mnd :Nikke: :-D

Lykke til til deg og Grace :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke lenge til alt begynner, satser på å begynne på provera på fredag.

Det er kjempespennende, og jeg gleder meg masse... :hoppe::hoppe::hoppe:

Så hyggelig at du tenker på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at det snart lykkes for deg også Lady  :klem: .

Takk takk Belle :-D

Blir nok ikke denne mnd heller...tror mensen er på vei :tristbla:

Gleder meg til å følge deg videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det føles trist når mensen kommer, må du prøve å tenke at det er en dør til nye muligheter. Sånn tenkte jeg til slutt før vi gikk til legen og fikk vite at jeg ikke har hatt eggløsning på lenge.

Jeg håper på snarlig positiv test for meg selv og alle andre som ønsker seg en liten :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett Belle :-D

Mensen er over for denne gang, og vi satser på frisk i en ny prøve periode. Nr 28.......

Neste tirsdag setter vi i gang utredningen....det vil si, da skal legen sende inn henvisningen.....så få vi se neste skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er spennende å starte utredning. Det er så godt å endelig få noen svar.

Startet selv på Provera på lørdag, så nå skal jeg ta dem frem til fredag. Så er det bare å vente på mensen. Det blir vel første gangen jeg faktisk ser frem til å få mensen :ler: .

Gi tilbakemelding om hvordan det går videre i utredningen Lady. Kjempespennende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet på Provera og skulle ta 7 piller, dvs at jeg skulle ta den 7 i kveld. Disse taes for å fremskynde menstruasjonen. Jeg fikk vite av legen at jeg kunne forvente en blødning innen 7 dager etter siste pille. Jeg har begynt å blø i dag, og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Prøvde å ringe til gynekologen min, men selvfølgelig var ikke legen på kontoret og kommer ikke tilbake før i midten av neste uke. Jeg lurer på om jeg skal ta siste pillen selv om jeg har begynt å blø, eller om jeg skal slutte fordi jeg har fått mensen. Det neste som skal skje er jo at jeg skal begynne på Pergotime og jeg vil bare at dette skal gå riktig for seg. Det er tross alt hormoner vi leker med her.

Jeg må tenke meg litt om før jeg går å legger meg om jeg skal ta den eller ikke. Fint om noen hadde kunnet gi meg et råd, dersom noen har opplevd det samme.

Jeg tror nok at jeg ender opp med å ta den 7 pillen som er foreskrevet av legen. Det er så typisk meg at selv ikke dette skulle gå etter boken :sur: . Kunne ikke mensen bare ha ventet til mandag, da hadde jeg jo i det minste visst hva jeg skulle gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...