Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykke til begge to :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Limer inn det jeg skrev i dagboka mi jeg ;)

:

Hvordan skal jeg begynne å forklare denne merkelige formiddagen..

Stod opp kl 09 og dusjet. Mannen lagte kaffi, men jeg orket bare en liten slurk. Vi kjørte bort til sykehuset (tar ca 1 min å kjøre fra huset vårt ), fant parkeringsplass og gikk inn.. jeg var ganske nervøs, men samtidig lettet....nå skulle vi få noen svar.

Jeg gav beskjed om at jeg var kommet og satte meg ned for å vente..

kl 10 kom en søt, litt eldre sykepleier å hilste på meg. Hun hadde med seg 3 tabletter... den ene var gigantisk!

Strevte fælt med å få svelgt den ja..

Fikk ikke surret meg til å spørre hvilke tabletter det var da men..

Så måtte vi vente ca 15 min, da kom lege og ba meg bli med han.. Mannen fikk ikke bli med, det var ikke vanlig å ha mannen med sa sykepleieren

Både jeg og mannen ble litt lei oss, hadde lyst å ha han med inn jeg... ville at han skulle se og kanskje forstå litt bedre hva jeg måtte gjennom.

men men... sykepleieren skulle være med å holde meg i hånden.

Så kom vi inn på ett undersøkelsesrom, legen skulle ta ul og kjenne på livmoren min først.. han sa ingenting om jeg hadde hatt el eller ikke.. jeg fikk ikke meg til å spørre heller.. var alt for nervevrak!

Så fikk jeg en morgenkåpe på, og sykepleieren fulgte meg inn i "oprasjonsrommet".... skummelt!!!!!!

Der møtte jeg en legen igjen og en kvinne... fikk ikke med meg hvem hun var.. he he.. tror hun var en sykepleier..

Så var det opp i gynekolog stolen igjen... fikk på meg masse grønne kleder og prøvde å finne en behagelig stilling.. men je klarte ikke å slappe av helt...

Så begynte legen... å fytti hel.....!! Denne undersøkelsen unner jeg ikke min verste fiende! Han satte spekulumet på plass og styrte voldsomt nedi der.. Så kom den første bedøvelsen.. et lite men ganske vondt stikk.

Jeg SKIVSTE hånden til sykepleieren...

Så gikk det 30 sek kanskje, og jeg ble veeeeldig susete... Var nesten sånn når du holder på å besvime...; det suser i ørene og synet blir uklart.

Jeg viste ikke at det ville skje, så jeg sa at jeg følte meg susete.. ble jo litt redd jeg.. men da sa legen at det var pga bedøvelsenn-.. han kunne nå sagt det litt før.. jeg sa til sykepleieren at jeg var sykepleier selv, så jeg ville gjerne vite ALT som skjedde!

Så skulle de sende litt saltvann inn, kjente ett veldig sprengende trykk i magen, skikkelig vonde menssmerter/luftsmerter..

Deretter enda ett stikk.. au! Da var heldigvis det verste over...

Endelig kunne filmen begynne!

Fikk se eggstokkene, på den ene var det en liten cyste, så ut som en svart klump.. lignet litt på blodkoagel.. jeg tror kanskje det tydet på at jeg har hatt el denne mnd.. leste her inne en plass at når en hadde hatt el så det ut som en betent kvise eller noe... og det var på rett eggstokk som jeg hadde folikkel på 13 mm på dag 11..

Fikk se "fang armene" til egglederne... så presset de inn litt blå veske........................

Juhu! egglederne var åpne!! Begge to!!

Ingen tegn til edometriose heller!!!!!!! Er sååååååååååååååå glad!!!

Alt i alt er jeg glad jeg fikk denne undersøkelsen.. da vet jeg at det er KUN pcos som gjør det vanskeligere for oss..

Vi skal altså prøve inseminasjon i januar, visst jeg får mensen da.. viss ikke blir det provera først..

Hun ene sykepleieren som var med sa at denne undersøkelsen var deres julegave fra dem til oss..

Vet jo at mange må vente 6 mnd på den, vi ventet bare 1 uke!

Føler meg heldig...

Mannen kjørte meg hjem og handlet mat til meg..

Har slappet litt av på sofaen, men måtte inn her å oppdatere dere

Blør litt enda, men ikke noen smerter..

Skal på jobbintervju imorgen.. så må prøve å forberede meg litt..

Skrevet

Jøss er du så fin form?

Orker ikke skrive referat nå, men alt er bra. De fant ingen PCO, endo eller tette eggeledere så alt er normalt.

De hadde et lite uhell under operasjonen når jeg skulle ha gjennomspyling så hadde de for øyt trykk så spissen på det de gjorde det med gikk rett gjennom livmorveggen. Han sa han hadde sett at det lukket seg og begynte å gro så alt skulle ordne seg. :) Referat kommer senere... :)

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...