Gå til innhold

Kamelas dagbok


kamela

Anbefalte innlegg

Vi traff hverandre på nett, etter det har jeg i grunnen ikke vært noen flittig nettbruker, så to stykker har vi ikke behov for.

Bruker ikke mye tid foran den hjemme, men har den disp på jobb hele dagen.

I dag må jeg legge om til vinterhjul!

God helg til de som måtte titte innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigerjente

Nei, det er ikke alle som er sånn som oss. Jeg vil tilomed ha en til :ler::sjenert:

Vinterjul er smart nå ja! Plutselig kom høst/vinter været for fullt!

Ha en kjempegod helg, og kos deg masse med mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag ble vinterhjulene satt på. Måtte få hjelp av mannen til å løsne boltene, men ellers tok jeg alt selv, og var stolt av det! Grøt til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag fikk vi ryddet det siste ute og satt inn i garasjen. Spylte utenfor huset, tok opp de siste blomstene, så nå er vi klare for vinter.

Taco til middag, vafler om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag var en ordentlig sløv dag.

Så på Gymnaslærer Pedersen, ok film.

Bali kyllinggryte til middag.

Den aller første snøen la seg pent på taket. Nydelig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag....

Bakte fransk sjokoladekake før jeg gikk på jobb i dag, mannen har bursdag neste uke.

I dag skal jeg lage hjemmelaget fiskegryte til middag, det gleder jeg meg til selv om jeg ikke er glad i fisk. Var populær sist vi hadde den!

Og så har jeg tenkt på om det er ok å lage hjemmelaget fiskegrateng med potetene oppi, synes potetene blir så kjedelige ved siden av hvis jeg ikke heller på en masse smør.

:icon_idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du var å bytte hjul :klappe:

Jeg fikk forresten lyst på fransk sjokoladekake... så hvis du får lyst til å dele oppskrift, vet du hvor du finner meg :sjenert:

Jeg kunne også ønsket meg tre maskiner, en linux, en windows og en mac. Greit å variere litt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg tenkt på om det er ok å lage hjemmelaget fiskegrateng med potetene oppi, synes potetene blir så kjedelige ved siden av hvis jeg ikke heller på en masse smør.

:icon_idea:

-jeg pleier å droppe poteter helt jeg. Har bare raspet gulrot og eggesmør til. Men det er kanskje mest fordi jeg bare er en som spiser fiskegrateng, så det er liksom grenser for hvor mye mat jeg trenger i et måltid. Men det går nok fint å ha potetene oppi, selv om jeg aldri har prøvd. Gratinerte poteter er jo godt ellers ;)

Ha en god mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å skrive oppskrift til deg, Ninen, men husket plutselig ikke om det var bakepulver i den, så jeg må sjekke hjemme etterpå. Husker alt det andre....

Var på sykehjemsbesøk hos mor i går. Spiste julemarsipan og drakk brus.

Skrev under på søknad om annen plass, forsterket tilsynsbehov. Håper vi slipper noen flytting før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen hast med oppskrift, altså. Jeg har bare hørt så gode beskrivelser av franske sjokoladekaker at jeg tenkte jeg må benytte anledningen når jeg har funnet en med oppskrift :)

Får håpe dere slipper flytting før jul, ja. Det pleier å være nok som skjer i denne tiden fra før....

Ønsker deg en god slutt på uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften på fransk sjokoladekake ligger nå på matsidene.

Tirsdag hadde vi meksikansk gryte og ris til middag.

Halloweenbesøkende barn (stakkers isklumper) fikk kjærlighet og sjokolade.

Og så kom snøen :hoppe: blir mer mas på jobben, men jeg synes det er så fint når det er hvitt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag, snitzel til middag, det var godt.

FAU møte på skolen, påtok meg ikke noen verv, klarer meg med å være klassekontakt.

Gradestokken viser nå -5,6 grader og det er kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag og barnefridag (og helg).

Denne helgen tror jeg at jeg vil starte med de aller første julegavene, tror det er greit å få noe i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Joda, jeg har mange hender jeg. :P neida, men jeg kunne godt ha tenkte meg en pc på hobbyrommet også, sånn at jeg kan surfe der når jeg vil finne inspirasjon, istedet for å avbryte alt å gå opp i stuen. Også vil jeg ha en bærbar, sånn at jeg kan ta den med meg steder.

Så gøy med snø! Her snødde det for første gang i går, mens meg og kjæresten gikk på tur. Det var koselig. Men etterpå kom det masse, og det var veldig vått og kaldt. Men, da er det koselig å vite at man har melk og kakao hjemme.

Nå er det is på bakken over alt. Det er ikke så gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bake den franske kaken i morgen. Gleder meg veldig til å smake :)

Det er isete her også. Føles ganske helsefarlig å gå ned noen av bakkene i området, siden ingen har funnet frem grusen enda...

Jeg skal også få julegaver i hus denne helgen. Tenker å kjøpe til mannen. Han er nemlig bortreist og da er det litt mindre stress når man kommer hjem og skal pakke inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hyggelig at noen har vært innom når jeg ikke har vært "hjemme" ;)

Siden sist har det vært stille og rolig helg. Kjøpte de siste bursdagspreangene til mannen på lørdag. Ble ikke noen julegaver...

I går hadde vi stille og rolig bursdagsfeiring hjemme. Hadde kjøpt klokke, bukse 2 DVD'er og en liten hobbyting

Han var ute og kjøpte pizza til oss alle sammen og så var det kaker etterpå: Sjokoladekake med masse fyll inni, og hjemmelaget skolebrødstang. Den franske sjokoladekaka ligger fortsatt i fryseren, han hadde så lyst på sånn kake med ekstra fyll inni, og da ble det jo det!

Håper den franske falt i smak hos deg, Ninen!

Har hatt det så travelt på jobb både i går og i dag, så det har bare vært små titteturer uten en gang å være innlogget her, så nå bare MÅTTE jeg inn og kose meg litt :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag torsdag: Wienerpølser i brød

Middag fredag: Minuttbiff(?) med potetbåter

Middag lørdag: Biff med pommes noisettes og fløtesaus

Middag søndag: Svinefilet med sursøt saus og ris.

Middaga tirsdag: Fiskeboller med saus og poteter, kokte gulrøtter.

Middag onsdag:Karbonader med løk og kokt blomkål, poteter ved siden av.

Da er det behørig notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det kylling og ris med rosèpeppersaus til middag.

Konferansetime på skolen. Stort sett greit, men poden bruker for lang til med å komme i gang med det han skal. Det må vi jobbe med. Ellers er han postitiv og grei, og helt SUPER til å lese!

Torsdag og sløve/kosedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...