Jump to content
Sign in to follow this  
blå

Jeg har et sko problem

Recommended Posts

blå

Kjære medsøstre

Jeg skal på en meget fin fest i vinter og har virkelig problemer med hva jeg skal ha på meg. Jeg har en lang mørkeblå kjole som er ganske fin, og jeg vil nok bruke den.

Hva slags sko har man til en møreblå lang penkjole? Jeg er ikke så glad i svart til mørkeblått......hva ville du ha valgt?

Fortsetter under...

Megan

Hm..hva med enten grå (med slags skimmer) ganske åpne sko eller noen sølvfargede? Kommer jo an på blåfaregn og hvor synlig skoene er, men jeg hadde flott mørkeblå kjloe på meg, og brukte sølvfargede sko som viste mye av foten. Var veldig fint.

blå

Jo, det var ikke så dumt det kanskje. Men så er det det med veldig åpene sko. Jeg er ikke så glad i å ha åpene sko om jeg skal ha strømper på meg. Synes ikke det er så fint med strømpe tupp som stikker ut forran.

Det er jammen ikke lett med pensko om vinteren. :-?

Guest Minnie Emmerdale
Kjære medsøstre

Jeg skal på en meget fin fest i vinter og har virkelig problemer med hva jeg skal ha på meg. Jeg har en lang mørkeblå kjole som er ganske fin, og jeg vil nok bruke den.  

Hva slags sko har man til en møreblå lang penkjole? Jeg er ikke så glad i svart til mørkeblått......hva ville du ha valgt?

Er kjolen helt glatt og enkel, har den ermer eller stropper?

Lyse sko med skimmer i bør bli bra, grått eller lyseblått kanskje men ikke hvite, suppler med ett pashminasjal over skuldrene og en lekker liten veske som matcher skoene så er du perfekt.

Milla

Megan

Må for all del unngå strømpetupp ja! Men man kan jo få åpne sko som har tåtupp (skjønner?). Nei, ikke greit! Du får vel bare se gjennom alle skobutikkene... :wink:

anine

Litt utenfor tema, men....

Milla, hva er et pashminasjal? Jeg elsker sjal, men synes de er fryktelig slitsomme. Bruker hele kvelden på å holde de på plass. Glir jo bare ned hele tiden.

Annonse

Guest Minnie Emmerdale

Ett ekte pashminasjal er laget av 100% fineste Cashmere-ull og skal være så fint at du kan trekke hele sjalet gjennom en nøkkelring uten at det sitter fast.

Trikset er å dandere sjalet slik at det ikke detter ned hele tiden, det kan gjerne festes med en nål etc. Jeg pleier å feste mine på skuldrene med en brosje.

Ett ekte pasminasjal koster omlag 2000 kroner men hos designerne kan de komme opp i det mangedobbelte.

Milla

Guest Anonymous

Men finnes det ikke strømper nå som er beregnet for åpne sko? Såkalte "sandal toe"?

Det kan kanskje være fint med en kontrastfarge på skoene, f.eks. rødt, men da bør du jo ha mer tilbehør som tar opp igjen fargen (sjal, belte, veske osv.). Men det betinger kanskje innkjøp av nytt tilbehør, og da er det kanskje like greit å kjøpe blå sko som er mer anvendelig.

Det er jo litt avhengig av type selskap også om man skal være klassisk og diskret pyntet, eller om man kan stikke seg ut litt med farger.

Hilsen Lille meg.

Guest Minnie Emmerdale

Stømper med sandal-toe finnes, men har man velpleiede føtter og silkemyke legger uten hår så kan man også droppe strømpene.

Milla

blå

Jeg har et kjempelekkert sjal i lys lys beige. Jeg tenkte å bruke det. Hvordan danderer du med brosje Milla, (tror ikke jeg har noen brosje som passer)

Jeg tror jeg foretrekker strømper nå på vinteren. Føler meg litt for blek til å gå uten strømper.

Kjolen er helt enkel, uten armer i mørk blå silke, med splitt.

Guest Minnie Emmerdale
Jeg har et kjempelekkert sjal i lys lys beige. Jeg tenkte å bruke det. Hvordan danderer du med brosje Milla, (tror ikke jeg har noen brosje som passer)

Kjolen er helt enkel, uten armer i mørk blå silke, med splitt.

Høres ut som flott kjole, bruk det beige sjalet du og kjøp beige sko. Slike strømper med sandal-toe får du på undertøysforretninger. Husk også frisørbesøk og make-up med innslag av beige øyeskygge og en ikke for mørk lebestift. Tenk helhet.

Har du ikke en beige veske så bør du skaffe seg det også- skal det være stil så skal det være STIL!

Jeg danderer sjalet slik at det ligger langt utpå skuldrene, slår den ene lange siden over den andre og fester med brosjen/nålen på venstre skulder.

Milla

Catzy

På H&M har de strømpebukser hvor tærne er klippet av. Det går en streng mellom storetå og den ved siden. Har ikke fått testet ut hvor vellykket det er, lysten tl å ha bare tær på nyttårsaften var ikke helt stor. Får den i hudfarge, ganske tynn, står ikke denier. Heter NOW Toeless tights, koster 29.90. Så kan du teste den ut med sko og se om du synes den er fin, før du evt. invisterer i en dyrere fra et bedre merke.

Husk å få vekk hårene på tærne og lakke neglene diskret. Knallfarger er liksom ikke helt tingen på vinteren, synes jeg.

Catzy

AnonymBruker
På 20.1.2003 den 14.47, Gjest Minnie Emmerdale skrev:

Er kjolen helt glatt og enkel, har den ermer eller stropper?

Lyse sko med skimmer i bør bli bra, grått eller lyseblått kanskje men ikke hvite, suppler med ett pashminasjal over skuldrene og en lekker liten veske som matcher skoene så er du perfekt.

Milla

Det hørtes fint ut 😘

Anonymkode: 35b73...b4a

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes fint ut 😘

Tråden er fra 2003

Anonymkode: a7b34...4f3

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er fra 2003

Anonymkode: a7b34...4f3

Og så da?

AnonymBruker
På 20.1.2003 den 15.08, Gjest Minnie Emmerdale skrev:

Ett ekte pashminasjal er laget av 100% fineste Cashmere-ull og skal være så fint at du kan trekke hele sjalet gjennom en nøkkelring uten at det sitter fast.

Trikset er å dandere sjalet slik at det ikke detter ned hele tiden, det kan gjerne festes med en nål etc. Jeg pleier å feste mine på skuldrene med en brosje.

Ett ekte pasminasjal koster omlag 2000 kroner men hos designerne kan de komme opp i det mangedobbelte.

Milla

Om ts er over 60 år så funker et sjal greit. Er hun under dropp det i fare for å se ut som du er over 60 år

Anonymkode: d77d1...291