Gå til innhold

Hvilke lyder klarer du ikke?


Gjest Hedda Gabler

Anbefalte innlegg

Gjest Fibula ii

Har lav terskel for mange lyder som smatting og snufsing. Men først og fremst irriterer jeg meg over knitring i papir, spesielt godtepapir og spesielt på kino. Sitter alltid i nærheten av noen som rasler og knitrer uhemmet med godtepapiret sitt. Det blir rett og slett vanskelig å konsentrere seg om filmen. Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lav terskel for mange lyder som smatting og snufsing. Men først og fremst irriterer jeg meg over knitring i papir, spesielt godtepapir og spesielt på kino. Sitter alltid i nærheten av noen som rasler og knitrer uhemmet med godtepapiret sitt. Det blir rett og slett vanskelig å konsentrere seg om filmen. Sukk!

Enig! I tillegg hater jeg snorking, raping, prompelyder, rensing av negler-lyd, tanntråd mellom tennene-lyd (at andre gjør slikt synlig i andres nærvær...), at folk piller seg i nesen-lyder der de snufser ut ekkelet (!), osv. :frustrert::sinna::sinna::murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når noen stryker seg over hendene og du haører at huden er skikkelig tørr... uææhh

Jeg synes det er skrekkelig med tørre hender på avispapir, og i all fall om jeg hører neglene som skraper borti også.

Og om negler som piiiper på neglfilen er helt :fy_fy: Jeg får frysninger om igjen og om igjen når jeg skriver dette innlegget :ler:

Folk som stryker hendene mot dongeri-stoff! iiiik :overrasket:

Jeg trodde jeg var den enste som hadde problemer med dette. Jeg synes det er såå forferdelig :hår: Men jeg synes det er grusomt på alle slags bukser, olabukser er dog verst!

Jeg blir også provosert (litt flau over dette :ler: ) over folk som lager Raffen-lyden (hå-hå-hå hååå, ja, han fra Portveien 2, ja). Det er nok mest samboeren min som gjør dette da, fordi han vet jeg ikke klarer det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desidert verste lyd: Hele krydder som knuses/males i porselensmorter. :hår: Heldigvis er vi to om matlagingen, så jeg løper inn i stuen og holder meg for ørene mens mannen min får denne skrekkelige jobben gjort (går ikke tilbake til kjøkkenet før jeg hører "nå er jeg ferdig!" laaangt bortefra :ler: ).

Jeg har også problemer med høyfrekvente lyder, særlig hvis jeg har en dårlig dag.

Ellers bor jeg urbant til (med dårlig isolerte vinduer), og jeg blir i blant gal av folk som står helt inntil husveggen og prater sammenhengende over lengre tid (dvs 20-30 min eller mer). Enten det er feststemte mennesker som vekker oss om natten, eller lekende barn (jada :sjenert: ) på andre tider av døgnet. Det har noe å gjøre med hvordan lydene forplanter seg i veggen, tror jeg, og med følelsen av å til stadighet få sitt private rom lydlig invadert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klikkelyder i halsen til en som ligger i samme rom og skal sove...... :sur:

- Moped (uten lydpotte, eller hva det heter)just idet du skal sovne inn...... :grine:

- Vedvarende høyfrekvent bjeffing i nabohuset...... :kjempesinna:

- Smattelyd for hver bit som taes i munnen...... :murvegg:

- høye stemmer i mobil-snakk på tog/buss/flyplass...:roll:

Sikkert flere også, men det var det jeg kom på i farten som jeg synes er aller verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når andre pusser tenna (når det kommer tannkrem reklamer på tv må jeg bytte kanal).

Når noen koster med sånn hard kost på asfal, betong osv.

Og borrelås!!

De lydene får jeg fysisk vondt av.

Liker heller ikke snorking, slafsing osv, men de plager rmeg i mndre grad enn de over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- SNORKING. Får fnatt og blir irritert av den lyden. Grusomste lyden som finnes. *grøsse*

- Sånn plystrelyd som folk ofte lager på konserter. Høy skjærende lyd - jeg for vondt i ørene om jeg står i nærheten av noen som lager sånn lyd. Fatter ikke at ikke de so lager lyden får vondt selv.

Kommer sikkert på flere lyder etterhvert... er litt opptatt av lyder nemlig :sjenert: Ikke alle jeg irriterer meg over da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers bor jeg urbant til (med dårlig isolerte vinduer), og jeg blir i blant gal av folk som står helt inntil husveggen og prater sammenhengende over lengre tid (dvs 20-30 min eller mer). Enten det er feststemte mennesker som vekker oss om natten, eller lekende barn (jada :sjenert: ) på andre tider av døgnet. Det har noe å gjøre med hvordan lydene forplanter seg i veggen, tror jeg, og med følelsen av å til stadighet få sitt private rom lydlig invadert.

Generelt misliker jeg også å høre mennesker utenfor huset i lengre perioder (inkludert barn..)

Den verste lyden jeg vet om er tenner mot bestikk. Jeg klarer ikke være i samme rom som folk som "spiser" suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trailere som tuter med hornet.

Bestikk mot tallerken, særlig når det blir lagd en høy, skingrende lyd.

Mopeder uten eksospotte.

Aluminiumsfolie som krølles sammen (jeg får smerter i tennene da).

Ca. 90 % av alle mobilringelyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- fluer på vinduet

- negler mot ullteppe

- tvinning av tommeltotter, særlig hvis man har tørr hud

- Yoko Ono (dere som var på Øya '06 skjønner hva jeg mener)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- slafsing& smatting

- tapping, altså f.eks når folk står i kø og begynner å tappe på skranken

- gaffel mot tennene, når noen lkker igjen munnen før de har dratt ut gaffelen

- knirkelyder, foreks. fra en kjevle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...