Gå til innhold

Bukser som sitter fint.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Har et litt merkelig problem. Jeg har en helt vanlig kroppsfasong, og jeg bruker bukser helt vanlig. Hva gjør dere når dere kjøper bukser? Dette dreier seg stort sett om dongri bukser, men også andre. Når jeg kjøper dongribukser så kjøper jeg dem slik at jeg kan bevege meg i dem. Men etter en del bruk av buksen fører til at den blir vid og stor...spesielt i baken. Hva gjør dere? Kjøper dere en størrelse mindre i bukser for at de skal sitte fint også etter bruk og vask?

Hvor kjøper dere fine bukser, som sitter fint, også på baken? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine bukser blir kjøpt trange (over rumpa/hoftene). Men jeg passer på at de ikke er FOR trange. mange bukser krymper litt etter første vask.

Etter å ha brukt dem en stund utvider se seg. Etter vask og trommel er de like "trange" igjen.

Kjøper du Levis-bukser? Jeg kuttet ut dette merket for flere år siden, nettopp pga dette med fasong og at de enten utvidet seg eller krymper.. Dessuten er de altfor dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler Fornarina ola-bukser. De er veldig fine i fasongen. Må kjøpes sånn at de er akkurat litt for trange (må føles litt ubehagelig første gang), også blir den perfekt når du har hatt den på deg en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Levi's før,men syntes ikke de holdt fasongen spesielt bra.. Nå kjøper jeg buksene på Vera Moda eller Only,alt etter som.. Er veldig fornøyd med de buksene de har der.. Må kjøpe de litt trange over rumpa og hoftene, for de "gåes ut" etter en stund, og da er det jo litt fint at de fremdeles ser bra ut :D Også koster det heller ikke så alt for mye :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjøper jeg bukser på salg :D .

Liker godt Poco Loco-bukser (ja de finne ennå), men har ikke gått over til noe spesielt merke.

Har litt "guttete" fasong selv og er ikke avhengig av hofter på buksene.

Men jeg liker ikke de med lavt liv o.l.

Kjøper helst bukser med litt tykt stoff som ikke er bleika og utvaska. De holder lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er veldig glad i Lee-buksene som har kommet tilbake igjen.

Men de er jo litt dyre for en student så jeg går en del på H&M også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olabukser er rare... 28 i livet pleier å være min størrelse, men her om dagen prøvde jeg en bukse som var 30, og jeg fikk ikke igjen knappen! Hvis den hadde sittet veldig lavt på hoftene hadde det jo vært logisk, men den var omtrent likedan som de andre olabuksene jeg bruker... Jeg trodde en tomme var en tomme, jeg? :roll:

For å svare på spørsmålet til første Gjest her:

Jeg pleier å kjøpe bukser som er relativt trange, men ikke så mye at det er ubehagelig. Som regel utvider de seg noe etter bruk, og trekker seg sammen igjen etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle deg noe enda rarere jeg!

Prøvde en gang en tettsittende bukse med lavt liv og litt sleng i beina. Stoffet var litt elastisk og den hadde bare en lite glidelås framme, ingen knapper eller noe.

Denne var størrelse Large og jeg bruker størrelse 36/38.

Men tror du jeg fikk igjen glidelåsen??? Ikke tale om!!!!

Det er den merkeligste buksa jeg har vært borti, tviler på at de solgte mange av den :hoho:

Men når det gjelder jeans har jeg ingen favoritt. Har noen billige og noen dyre (kjøpt på salg).

Men jeg foretrekker de som er akkurat passe, dvs. litt trange. Men de kan være litt vanskelig å få på seg når de er nyvaska..hehe

Man ser jo fort litt bumsete ut hvis buksa henger og slenger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøpte nylig en lee bukse som jeg er veldig fornøyd med. Ellers kjøper jeg de fleste buksene på vero moda, syns de har fin fasong og ikke minst er de lange nok! Vurderer også å kjøpe meg en forina-bukse i dongri, men som student er økonomien så som så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine buksefavoritter er Lewis 507 og Lee Felton. Disse har også en tendens til å bli litt slaskete etter bruk, men hvis jeg kjøper de litt trange sitter de stort sett fint på. Ellers er jeg veldig fornøyd med buksene jeg har kjøpt på Vero Moda, har et par cord-stretch med sleng i beina som sitter perfekt uansett (derfor har jeg opp til flere par i ulike farger av denne modelen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gått i Levis 501 - de sitter som et skudd på meg. I løpet av årene har jeg gått litt lei dongeri, mine favorittbukser fant jeg på Cubus - Womans Wear tror jeg de het, stretch og sitter perfekt på meg. Handlet inn flerfoldig par på en gang - men nå klarer jeg ikke å finne disse buksene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden har jeg bare kjøpt miss sixty ola bukser. De har kjempemange stilige bukser og de sitter veldig fint på meg. De jeg har er lave i livet, og det liker jeg veldig godt (bare det ikke blir for lavt).

Men de bør kjøpes ganske trange, for de vier seg veldig ut etter å ha brukt de litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine buksefavoritter er Lewis 507 og Lee Felton. Disse har også en tendens til å bli litt slaskete etter bruk, men hvis jeg kjøper de litt trange sitter de stort sett fint på. Ellers er jeg veldig fornøyd med buksene jeg har kjøpt på Vero Moda, har et par cord-stretch med sleng i beina som sitter perfekt uansett (derfor har jeg opp til flere par i ulike farger av denne modelen!)

Hva heter disse buksene (modellen?) Jeg har tidligere kjøpt svarte "stoff-bukser" på Vero Moda og vært kjempefornøyd (hadde 3 helt like som sirkulerte....), men har liksom ikke funnet noen tilsvarende i fløyel..... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Mexx bukser. Og Vila. Har prøvd endel på Vero Moda (som flere anbefaler) men blir jo aldri fornøyd med de :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De Vero Moda boksene jeg mente heter Costic Kylie Pant og er sånn tynnstripete cordfløyel. Passe lave i livet, passe sleng i beina og veldig fin passform pga stretchen. Det var i fjor vinter jeg kjøpte disse, og jeg vet ikke om Vero Moda har akkurat dise nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker meg best i dressbukser, jeg. Sitter fint i baken og resten også. :)

Liker ikke trange bukser, eller olabukser. Føler meg på en måte "innestengt" i dem. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg Wrangler bukse for en stund siden og den er bare så god! Lee buksene har jeg og forelsket meg i. Sier som de andre: Kjøp den litt trang, de vider seg fort ut.

-xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...