Gå til innhold

Hva skal dere kjøp inn av klær


Arielle

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne starte en tråd om innkjøp til babyen her inne, siden alle her får vinterbarn, og da må man jo kjøpe inn litt annerledes enn når man får sommer-, vår- og høstbarn :) . Har en del spørsmål som dukka opp i hodet mitt i dag når jeg var og skulle handle inn litt klær (siden jeg fikk vite kjønn i dag :) )Skal dere kjøpe inn tykke ytterklær eller satser dere på å kjøpe en så bra vognpose at babyen kan sove ute i vanlige klær? Og kjøper dere vinterdress likevel? Bruker nyfødte barn strømpebukser, eller blir det for varmt til dem? (fant nemlig ingen str.bukser til nyfødte på butikken..)Og pysjamas? sover de i bodyen, eller er det lurt å kjøpe inn noen pysjamaser? Kom gjerne med lista over hva du har tenkt å kjøpe inn av både klær og utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinterdress kan være kjekt å ha, men kjøp i 62..for er det veldig kaldt så får man jo ikke lov til å ta med spedbarn ut...og da er det dumt å ha dresser i 50 og 56 liggende.. dessuten gjør det ikke så mye om dressen er litt stor..

Ellers skal vi kjøpe inn (eller hente ned fra loftet)

luer, votter, strømpebukser, bodyer, av klær bruker vi kun klær av myke tekstiler til spedbarn.. (ser mange kjøper ola bukser i baby str, men det kan da umulig være godt å ligge i...)

Vi lot jenta vår ligge i en lang ermet body i en slik sovepose

http://www.barnashage.no/default_2.asp (trykk på søvn til venstre, soveposen er nederst på den siden..)

ullsokker er også kjekt, da de minste ikke trenger sko men allikevel må være varme på beina! :)

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt masse klær allerede... :sjenert: Det er så mye søtt og plaggene er så billige, så jeg greier ikke å styre meg... ;)

Vi skal kjøpe Voksipose og satser på at det blir varmt nok for babyen å ligge med vanlige klær i den. Men vi har kjøpt en deilig fleece-dress som er som en pose til føttene, med ermer (som kan brettes ned som votter) og hette, som vi ser for oss er fin å ha på babyen på vei inn og ut av bilen hvis vi bare skal ha med bilstolen. (Det er faktisk åpning i posen til å feste sikkerhetsbeltet). Den kjøpte vi i str. 62.

Ellers er det bodyer vi har fått beskje om at babyen trenger masse av, opptil flere om dagen dersom det blir gulping og sånn. Kjøpte 7 stykker bare idag. De fleste med lang arm, men vi har også kjøpt noen uten ermer, da jeg ser for meg at det er det beste å bruke under jakker osv. Vi har nemlig kjøpt ganske mange sett med bukse og hettejakke. Har også kjøpt noen sparkebukser, sokker... noen tynne luer... Svigermor har strikket vinterlue + diverse. Kommer vel også til å kjøpe inn mere på luefronten etter hvert.

Det vi mangler helt foreløpig, er pysjamaser. For sånn som jeg har forstått det, så skal babyen alltid sove i pysjamas. Kan tenke meg at man trenger en god del av dem også, selv om man vasker klær ofte.

Vi kjøper kun str. 56 og 62 foreløpig. Satser på at babyen ikke trenger noe mindre enn str. 56. De vokser uansett fort.

Men jeg skal prøve å ikke kjøpe så mye mer foreløpig. Mamma sier det også, at det er veldig morsomt å kjøpe etter at babyen er født. Men det er greit å ha det man trenger til den første tiden hjemme, så man slipper å dra i butikker de første ukene dersom man ikke er i form til det og sånn. Jeg kommer også til å være litt skeptisk til å ta med babyen ut den aller første tiden hvis det er skikkelig kaldt. Før i tiden ble det ihvertfall sagt at man ikke skulle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kaster meg på her, har termin 9. februar, men vi vet ikke om det blir jente eller gutt....

Noen som har linker til utenlandske sider med babyklär?

Vet om babyGap, men ikke så mye annet...

Og hjelpe meg for en stereotyp verden vi lever i, om noen har bra tips på babyklär til jentebaby som IKKE er rosa så tas de imot med takk!

Jeg innser jo at det går veldig bra å handle i "gutteavdelingen" men da blir det som oftest lyseblått eller bilder av biler på.... Stakkars små!

Og med det samme jeg klager kan jeg jo benytte sjansen til å idiotforklare alle som designer mamma-klär, MÅ man se ut som en kjerring bare for at man er gravid??

Gode utenlandske sider med mamma-klär er også veldig interessant!

Endret av Minmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest *Just-Me*

Jeg har kjøpt vinterdress i str. 62. For å ha når man skal ut med babyen i bil osv. I vogna har jeg voksipose og da blir det jo alt for varmt å la babyen ligge i noe utedress selv om det er kaldt ute. Har strikket bukse og jakke i babyull. blir nok å bruke det mye i vogna den første tiden. Har kjøpt pysjamaser noen få med føtter. også har jeg arvet en "sove" pose. som hindrer i at barnet ikke sparker dynen av seg.

Ellers har jeg strikket luer,voytter,lester. har også et par fleece dresser som er kjekke å ha.

Ellers har jeg kjøpt to ullbodyer.

resten av klærne er kjøpt uavhengi av at det blir vinterbarn. vanlige klær... har det jo varmt og godt inne. Kjøpt en dress i str 50, den var sååå søt og billig. får jo kansje bruk for den. ellers har jeg kjøpt en del i 56, men ikke så veldig mye. en god del i 62 og 68. har også arvet en del klær, mange sparkebukser og dresser i både str, 50, 56 og 62. Søstra mi fikk ei jente som brukte str 50 veldig leenge. mens unge nr to som hun fikk gikk rett i str. 56 og gikk raskr over til 62 igjenn... så man vet aldri.

Endret av *Just-Me*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi har endel etter storesøster, men må nok kjøpe mer etterhvert siden hun er vårbarn i str 50/56

Vi har fått kjøpt 2 sett med ullbodyer og bukse med fot, 3 stk ull pysjer/heldress og noen ulluer.

Så har vi en bilpose og en ulldress til å sove ute. Hun skal da ha på seg en voksiposelignende sak over, men som jeg har sydd selv og tilpasset vognen. Syns de voksiposene er så store og klumpete!

Alt er kjøpt inn er ca str 60/62, til 3 mnd.

Jeg har kjøpt strømper i str 50-56 på HM nyfødtavdeling. vet at de forsvinner veldig fort ut av butikken så det gjelder å treffe på ny leveranse :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...