Gå til innhold

Totalrenovering av 1800-tallshus


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hedda Gabler
Men ser du en viss forskjell mellom dere og dem?

F.eks. i alder, kunnskap og økonomi?

Ja, men jeg synes ikke det bør stoppe noen som har genuin interesse. Det ER mulgi å sette seg inn i et fagområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Summer_*
Som sagt: Jeg angrer ikke... Elsker tømmerhuset vårt! :)

Hvor mye har dere brukt, og over hvor lang tid? Hvor lenge stod huset deres tomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg synes ikke det bør stoppe noen som har genuin interesse. Det ER mulgi å sette seg inn i et fagområde.

Jeg tror kanskje genuin er litt sterkt i denne sammenheng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Jeg tror kanskje genuin er litt sterkt i denne sammenheng

du vet fantastisk lite om meg og mine interesser, så der er du litt på tynn is faktisk ;)

du vet ei heller hva Hedda vet om meg og mitt liv, så...

Så DEN debatten tror jeg vi lar ligge :)

Men ja, jeg er også interessert i å få høre erfaringer fra Hedda, høres spennende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om tomta er så fin som du sier så er det jo mulig å prøve å få kjøpt den billig, rive huset og bygge et hus i samme stil da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tomta er så fin som du sier så er det jo mulig å prøve å få kjøpt den billig, rive huset og bygge et hus i samme stil da!

Det blir billigere enn å renovere det som er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler
Hvor mye har dere brukt, og over hvor lang tid? Hvor lenge stod huset deres tomt?

Huset stod tomt i mange år - ti - femten kanskje? Vi har heldigvis ikke oversikt over hva vi har brukt, men hadde litt over en mill i lån på det. Og vi er ennå ikke helt i havn...

Vi plukket det som sagt helt fra hverandre og bygget det opp igjen et annet sted.

Om tomta er så fin som du sier så er det jo mulig å prøve å få kjøpt den billig, rive huset og bygge et hus i samme stil da!

Næh, hva er vitsen med DET da?

Endret av Hedda Gabler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_summer_*
Huset stod tomt i mange år - ti - femten kanskje? Vi har heldigvis ikke oversikt over hva vi har brukt, men hadde litt over en mill i lån på det. Og vi er ennå ikke helt i havn...

Vi plukket det som sagt helt fra hverandre og bygget det opp igjen et annet sted.

Næh, hva er vitsen med DET da?

Takk for svar. :)

Hvor mange år har dere holdt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler
Takk for svar. :)

Hvor mange år har dere holdt på?

To år før vi flyttet inn. Vi har bodd her i snart seks år, og har tatt noen rom underveis. Nå står det igjen litt listing og noen smådetaljer her og der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
To år før vi flyttet inn. Vi har bodd her i snart seks år, og har tatt noen rom underveis. Nå står det igjen litt listing og noen smådetaljer her og der...

det er vår plan også :overrasket:

å bli boende i leiligheten i byen, og bruke helger osv på det nye huset. hehe nytt og nytt.. :ironi:

Vi så ikke for oss å flytte inn før tidligst om 1-2 år, faktisk :)

Vi tenker at om tak og kledning er ok, og badet er i orden, så kan vi bo der og ta resten etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
Ha- ha, ikke regn med det! Det kan åpenbare seg mye interessant når man fjerner kledningen...

*skremme*

hehe nei DET er sant!

ja ja, utedo er jo koselig det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_summer_*
To år før vi flyttet inn. Vi har bodd her i snart seks år, og har tatt noen rom underveis. Nå står det igjen litt listing og noen smådetaljer her og der...

Gjorde dere alt selv? I tilfelle, hvor mye tid brukte dere - hver kveld, helger eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Vi har gjort mye selv, og brukt håndverkere til mye. Tidsbruk er helt umulig å sette opp - av og til gikk det flere hele uker for så å stoppe opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Hvor mye koster denne drømmen?

Faktisk ikke så mye, under millionen, og den kan holde seg under millionen ved budrundene om vi er heldige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja, utedo er jo koselig det..

Eh, ja i juli. Kanskje. Når du har diarè og må dit 7 ganger i løpet av en januarnatt er det ikke sååå koselig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...